[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
200 motor loopt slecht als ie koud is. : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 15:46

200 motor loopt slecht als ie koud is.

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

200 motor loopt slecht als ie koud is.

Berichtdoor henklith » 09 jan 2008, 22:51

Hoi vrienden mijn 200 benzine motor van mijn W115 loopt niet lekker tijdens het opwarmen.
Ik ben nu wat zaken aan het elimineren, ik kom er achter dat er vreselijk veel water in het inlaat gedeelte zit, dus vlak voor de stromberg carburateur al.
Op het inlaat spruitsuk zit dat zwarte ronde dingetje, watertorentje (zie foto!) zal ik hem maar noemen hij doet zijn naam eer aan, zit vol met water!
kan ik dat ding (wat is het eigenlijk) er af draaien, of schoonmaken, of ontwateren op een of andere mannier??
Ik krijg hem uberhoubt niet van het inlaat spruitstuk.
Moet ok draaien, trekken, rammen, vl...., nee, dat niet natuurlijk :o)
Ik verdenk dat de motor gewoon veel te veel water binnen krijgt al vlak na het starten, na 5 minuten loopt de motor weer prima!
Maar eerst dat watertorentje, wat moet ik daar mee beginnen?
Groet, henk lith.

henklith

Re:200 motor loopt slecht als ie koud is.

Berichtdoor Lelier » 09 jan 2008, 23:43

Henk,

is dat dan niet het pijpje waar je carter ontluchting op hoort te zitten,ik gok ook maar wat
omdat je het over koude motor had,misschien condens scheider (veel water).
veel succes met de oplossing zoeken.

Mvrgr Lelier.
Lelier

Berichtdoor henklith » 10 jan 2008, 00:54

Hoi Lelier, helemaal juist.
Carter ontluchting heeft er mee te maken, zit ontzettend veel witte smurrie in die leidingen, en ook in dat zwarte torentje.
Die smurrie belemmerd misschien wel de water afvoer?
De hele carburateur vevuild er door.
Nu rij ik voor 95% op gas, maar toch, hij start gewoon heel slecht, zowel op gas als op benzine.
eerst lijkt het wel of ie op 3 pitten loopt, doet ie misschien ook wel, na 5 minuten rijden komt ie in zijn ritme, en rijdt ie weer perfect.
Maar mijn primaire vraag was eigenlijk of iemand weet hoe fe dat watertorentje schhon en of droog kan maken, hoe krijg ik dat ding van het inlaat spuitje af?
Morgen maar weer verder met de W115, maar ook met de W123, daar moet de radiator vervangen worden.
Groet, henk lith.
henklith

Berichtdoor Citrobenz » 10 jan 2008, 10:48

Hallo Henk,

Ik lees dat je veel "witte smurrie" slutch in het spruitstuk en afvoer hebt zitten. Ik kan je helaas niet vertellen hoe je dat ding los moet halen.
Maar ik lees ook dat je op gas rijdt, heb je je verdamper wel eens afgetapt? Waarschijnlijk heb je daar ook veel van diezelfde slutch in zitten. Slechter starten en lopen, plus het gevaar dat het in deze tijden bevriest. Maak je carterontluchting ook gelijk goed schoon want als je die bevriest heb je meer problemen

succes
Groet,
Henk
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1976
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor henklith » 10 jan 2008, 13:25

Hoi Henk, de verdamper heb ik nog niet leeg laten lopen, dat kan ik nog wel even doen, kijken of ik de schroef daarvoor kan vinden.
Goed schoonmaken de ontluchting is ook al gedeeltelijk gebeurd, alleen dat zwarte watertorentje, dat krijg ik niet op een normale mannier van het inlaat spruitje af.
Die zal ik dus op een andere mannier aan de auto moeten schoonmaken/leeg laten lopen van smurrie en water.
Ik ben er nog steeds niet van overtuigd dat de koppakking lek is, ik heb daar nog geen nadere aanwijzingen voor. koel water hoef ik niet bij te vullen, op een incidentele keer na.
Abgastester boven de radiatordop gehouden, maar geen uitslag, dus??
Groet, henk lith.
henklith

Berichtdoor Citrobenz » 10 jan 2008, 14:41

Hallo Henk,

De slutch hoeft ook geen aanwijzing te zijn dat je koppakking lek is hoor.
Het kwam vroeger wel veel meer voor, vooral als je veel korte stukken rijdt bij koud weer.

De verdamper aftappen als hij warm is, dan loopt de rommel er beter uit.
Groet,
Henk
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1976
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Keer terug naar Techniek