[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Stromberg schuldig ?? : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 15:34

Stromberg schuldig ??

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Stromberg schuldig ??

Berichtdoor RenK » 11 jan 2008, 21:07

Beste Ster-techneuten,

Mijn W123, met m102 benzine motor geeft tijdens de rit een geluid uit de motor dat er niet in hoort. Heb van alles al gekeken maar kon het niet vinden. Nu kreeg ik gisteren de werkplaats CD binnen en las daar dat de Stromberg carburateur olie moet bevatten en wel een rode olie. Even gekeken en......... paar druppels helemaal onderin. Ook liep de motor niet lekker regelmatig, alsof hij een slag overslaat soms.
Dus net olie gehaald er erin gedaan. Ging meer in dan ik dacht zelfs :-)
Stukkie proef gereden en hij loopt nu beter en regelmatiger.
Wat ook opviel is dat het bijgeluidje weg is, er zit aan die schroefdop een staafje met metalen ring en een dempertje, zou die demper dat bijgeluid hebben kunnen maken ???
Wie heeft hier ervaring mee ?
Zou zo'n simpel scheutje olie dit kunnen oplossen ??

Vr.groetend
MCK
RenK
 


Re:Stromberg schuldig ??

Berichtdoor henklith » 11 jan 2008, 22:19

Klinkt aannemelijk, als het dempertje los ligt (dus op het droge alsware) dan gaat hij misschien wat rammelen.
Maar hoe dat klinkt weet ik niet.
Ik heb alleen ervaring met de 200 W115, (helaas :o)).
Bij deze is het zo dat als je de invoer luchtslang aan de ingang van de C afhaald, (is dus een vrij brede geribde slang) dan kan je mogelijk in de C kijken, of althans voelen.
Je moet dan de zuiger zien/voelen.
Je moet als de demper goed zijn werk doet, met lichte druk de zuiger omhoog kunnen drukken, hij maakt dan di luchtinvoer groter, (en ook de brandstof middels de er aanhangende naald.
Als je de zuiger boven in los laat, moet hij vanzelf in 1 of 2 seconde omlaag vallen (dan werkt de demper dus niet in tegenstelling met het omhoog drukken)
Nogmaals dit kan bij mijn W115!! hoe het bij de 123 zit weet ik niet, maar zal redelijk overeenkomen denk ik.
Groet, henk Lith.<br><br>Post edited by: henklith, at: 2008/01/11 21:21
henklith
 


Re:Stromberg schuldig ??

Berichtdoor Jeroen » 12 jan 2008, 00:32

Rode olie? Nou, het mag iedere kleur zijn als het maar ATF olie is!
MIjn oliereservoirtje (ool een M102) staat (helaas) regelmatig droog. Maar merk daar eigenlijk nooit wat van. Geen rate geluiden en de motor blijft keurig lopen. Vul af en toe dat reservoirtje bij omdat zo hoort, maar niet omdat het bij mij wat oplevert.

Maar je kan nooit wat uitsluiten

Jeroen
Avatar gebruiker
Jeroen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1321
Geregistreerd: 09 apr 2006, 20:30
Woonplaats: Spijk, gemeente Lingewaal
Roepnaam:
Type wagen: 200
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Stromberg schuldig ??

Berichtdoor Victorre78 » 12 jan 2008, 23:31

Moet inderdaad ATF olie in. Ik heb een 200 met een M115 motor, ook een Stromberg 175 cdt vergasser meen ik... mij is altijd verteld dat dit absoluut niet droog mag staan. Waarom zit er anders een olie reservoir op? om de paar maanden even bijvullen, of bij elke keer oliepeilen een beetje bijvullen. Is zo gepiept. Ik kan me voorstellen dat de carburateur zijn werk beter doet met de benodigde olie. Dus vreemde geluiden en slecht lopen lijken me geen onlogische gevolgen.
Victorre78
 


Re:Stromberg schuldig ??

Berichtdoor Rob Holewijn » 13 jan 2008, 00:12

WE doen er altijd ATF olie in, maar ik heb al een paar keer de voorschriften gelezen en kom er niet echt uit. volgens mij staat er dat er onder normale omstandig heden gewone olie in moet. Als er onder nul mee gereden wordt moet er ATF in.
Wie heeft dit ook gelezen?
Ik zal het eens opzoeken en inscannen.
Rob Holewijn
 


Re:Stromberg schuldig ??

Berichtdoor Leon » 13 jan 2008, 00:25

Toen ik mijn auto net had wilde die, vooral als ik net wegreed) onzettend horten en stoten als ik iets teveel gas gaf. Bleek de ATF op te zijn in de carb. Netjes afgetopt, geen centje pijn meer :)
Leon
 


Re:Stromberg schuldig ??

Berichtdoor JantjeV8 » 13 jan 2008, 21:04

Wat doet dat olievoorraadje dan???
Avatar gebruiker
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4359
Geregistreerd: 05 okt 2007, 08:26
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Stromberg schuldig ??

Berichtdoor henklith » 13 jan 2008, 22:45

volgens mij is dat olie voorraadje er om olie automatisch? bij te vullen in de buis waar de demper in zit/schuift.
Hoe die dat precies doet (vreemd communicerende vaten??) weet ik niet.
Er moet ATF in zitten vanwege de vicositeit, in de zomer en in de winter redekijk gelijk.
Ik hoor ook vaak dat men regelmatig olie moet bijvullen, waar de olie dat blijft?? weet ik ook niet.
Groet, henk lith
henklith
 


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 57 gasten