Het vuil zijn van het filter in de tank merk je niet echt snel bij een volle tank, maar wel wanneer de tank vrij leg is, zeg maar 1/2 vol of leger. Er is dan namelijk minder druk in de tank o de brandstof door het filter te persen. Als gevolg hiervan zou je een hikkende motor krijgen die wanneer je het gas los laat en het toerental laat dalen weer netjes gaat lopen, tenzij het filter echt te vervuild is. Dan smoord het fiter namelijk zoveel dat je motor op een gegeven moment af zal gaan slaan. Ga dit voorkomen, en reinig je tank binnenkort, ook al is et voor de zekerheid, het is een klusje dat een 1/2 dag in neemt, je hebt wel een sleutel 46 nodig voor filter en vlotter.
Het filter hoef je niet te vervangen, maar kan je gewoon schoonmaken in een bak kokend water. eventueel een beetje dreft er bij als vet oplosser
suc6. ik denk namelijk dat hier een deel van je probleem zit. wanneer je turbo namelijk niet zou werken merk je dit voornamelijk bij lage toerentallen. bij 100 km/h is je toerental al relatief hoog en zou de turbo wel moeten mee werken.