Zoals meerdere volg ik het nieuws en zag dat idee van de regering die zogenaamd de auto's op de wegen wil verminderen door het dus nog onaantrekkelijker te maken en het rekeningrijden of kilometerheffing in te voeren.
Ik weet er ook niet alles van, maar ik vroeg me af wat er nu zou gebeuren met de oldtimers in verband met hun niet erg milieu bewuste motoren, hun schadelijke motoren. Voor diegene die hun ster alleen in het weekend gebruiken zou het niet zo'n probleem zijn, maar ik met mijn dagelijkse gebruikte schadelijke 230E op benzine zag het eigenlijk niet zo zitten. Daarom heb ik wat navraag gedaan bij
www.regering.nl/postbus51.
Hieronder mijn vraag die ik stelde:
Onderwerp: Kilometerheffing
Vraag/opmerking: Ik rij een Mercedes Benz oldtimer uit '81 die wegenbelastingvrij is. Wat gaat er nu veranderen na de invoering van de kilometerheffing, want mijn auto is niet de zuinigste en niet de milieuvriendelijkste.
Op dit moment rij ik goedkoop, omdat het een oldtimer is, maar ik vraag me dus af wat er met de wegenbelasting gaat gebeuren voor oldtimers en of ik dus ook te maken krijg met kilometerheffing?
Hun antwoord:
Geachte heer Goewie,
Hieronder volgt een reactie op uw e-mail met kenmerk 881131, waarin u een vraag stelt over de kilometerheffing.
Op dit moment is nog geen specifieke uitspraak gedaan over het wel of niet meenemen van oldtimers in het systeem van de kilometerprijs. Bij de uitwerking van de wetgeving zal de minister op dit punt van uitzonderingsgroepen terugkomen.
Wij vertrouwen erop u hiermee voor het moment voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Sander Puntman
Publieksvoorlichter Postbus 51 Informatiedienst
Op zich weet ik dus nu nog niets, maar ben wel benieuwd.