[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4822: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4824: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4825: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4826: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
Mijn 230E op Marktplaats : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 10:52

Mijn 230E op Marktplaats

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Mijn 230E op Marktplaats

Berichtdoor Dionneke1963 » 13 jan 2008, 11:18

Hoi allemaal,

Gewoon ter informatie, want ik krijg wat reacties of vragen van leden die mijn auto denken te zien staan op marktplaats. Juist heren, dat klopt. http://link.marktplaats.nl/140599165

Henk Lith was de eerste nieuwsgierige die me vond op Marktplaats en dit was wat ik hem schreef:

Ik weet niet of het er van gaat komen, want ik heb nog wat twijfels. Het is namelijk een heerlijke wagen, mede ook juist door de automaat. Loopt erg relaxed, geen bijgelijden, geen storend weg- of rij-eigenschappen, dus eigenlijk ben ik om die redenen dom om hem weg te doen.

Eerste reden is dat ik een oude liefde zag staan. Eerst gevraagd of hij wilde ruilen, maar dat deed hij toch maar niet. Ik zal er wat foto's van bij doen en sorry............het is geen Mercedes. De wagen is volledig gerestaureerd en heeft een ander groter blok met ook een automaat.

Tweede reden is dat de Benz wat schadelijk is. Hij loopt nu zo'n 1:8 en ik rij nu 40Km/dag. Ik had destijds mijn motor verkocht voor 1000 euro om er een LPG voor te kopen, maar ik heb toch maar weer een motor gekocht, want die miste ik wel. Ook al rij ik momenteel met de kou haast nooit. Maar daarom zoek ik eigenlijk al langer naar een ruil met een diesel, liefst een 300 of eentje op LPG, maar haast is er niet. Ook al is het rijden wat schadelijk, ik geniet er wel van. Mijn vriendin die het ontzettend jammer vond dat ik mijn W115 220D weg deed en dit verschrikkelijke oranje model terug nam zei laatst ook al dat hij wel ontzettend lekker loopt, en geloof me, als er iemand is die een hekel heeft aan Mercedes is zij het wel.

Over het spruitstuk zit ik niet zo in. Ik kan bij Harrie puite een gelaste kopen voor 60 euro, maar op het forum lijkt het er op dat de meeste het hebben. Sommige zijn er zelfs mee goed gekeurd en ik hoor nog niets, dus geen haast.
Het laag stationair draaien zie ik nu ook in andere topics en ook dit komt vaker voor en wordt ook niet echt als een probleem gezien. Ik ben er aan gewend en hij slaat niet af, dus ook geen haast. Misschien dat een beurtje al helpt.
Stuurhuis was twee keer gesteld en bij de laatste keer te strak. Toen ze hem terug gesteld hadden, had hij weer wat speling, maar ik vond het wel goed. Een expert in Pijnacker kan me misschien wel helpen en een ander stuurhuis kon ik via de club al hebben voor 75 euro.
Die kromme schijven voor zijn echt bijna nieuw, maar wat krom, maar afdraaien zou gemakkelijk kunnen. Via internet kon ik van Brembo twee schijven kopen voor 79 euro.
Mijn achterdemper ziet er verroest uit, maar niet lek en hard en twee sloten werken niet op de sleutel, maar ik heb cv op afstand.
Verder is hij beregoed, dus een beurtje, 79+75+60=214 euro en wat manuren in pijnacker en je hebt volgens mij een hele nette Mercedes. Nergens rot, maar wat kleine plekjes op de spatborden en deur. De bekende plekjes ken ik en daar vind ik niets.
Daarom durf ik hem met een gerust hart zo aan te bieden, ondanks wat puntjes. Maar daar ben ik dan ook eerlijk over en vermeld geen vorige eigenaren van 84 of 93 met verwarmde garage die alleen in het weekend reden. De wagen staat er bij zoals hij is en dat is gebruikt, maar hij heeft de tijd zeer goed doorstaan. Maar dat soort advertenties kennen we wel, haha.

Zou ik een koper vinden dan ga ik serieus naar die andere kijken. Is die wagen eerder verkocht dan verdwijnt mijn advertentie waarschijnlijk ook en blijf ik er nog lekker mee door rijden, want als ik af en toe op de forums lees wat voor problemen er zijn, dan prijs ik me wel heel rijk.

Groetjes Dion

P.S. Dit is dus geen verkoopadvertentie die verkeerd staat, dit is alleen om jullie te informeren dat ik hem te koop heb staan op marktplaats. Niet dat ik het erg vind dat ik vragen krijg of dat de mijne is die te koop staat, maar misschien dat jullie het niet hoeven te vragen uit nieuwsgierigheid. Scheelt mij ook weer wat typewerk.
Ter informatie is "de oude liefde" een gerestaureerde Opel Ascona A. Ik heb 5 Opels gereden en weet dat het geen Mercedes is, maar sommige mensen rijden zelfs een Dacia Logan?
En niets is zeker dus blijf ik nog gewoon bij deze geweldige club en rij ik nog gewoon met deze slurper rond.
Dionneke1963

Re:Mijn 230E op Marktplaats

Berichtdoor MajikSimon » 13 jan 2008, 14:35

Beste Dionneke...volgens mij geeft je topictitel: "Mijn 230E op marktplaats" al genoeg aan waar het je om gaat.

Mijns inziens is dit geen postbus 51 voor boodschappen van algemeen nut.
Ik zal er wel helemaal naast zitten maar als je enkele mailtjes krijgt van forumleden is dat toch geen reden om hier een algemeen topic over te beginnen?

ALs iedereen hier van dit soort topics gaat beginnen...kunnen we het nog druk krijgen.Want ik krijg de indruk dat de verkoop de laaste tijd wat intensiever leeft. Volgens mij hoort je topic gewoon bij te koop maar goed..

Desalniettemin succes met de verkoop<br><br>Post edited by: majiksimon, at: 2008/01/13 13:46
MajikSimon

Berichtdoor Trouwkoets » 13 jan 2008, 14:52

He Dion, waarom plaats je hier geen advertentie? Markt is veel kleiner dan Marktplaats, maar veel serieuze aspirant kopers doen het forum aan op zoek naar info. Dus wellicht kan je hier beter de doelgroep bereiken.

Caspar
Trouwkoets

Berichtdoor henklith » 13 jan 2008, 18:29

Nou ik stoor me hier niet geweldig aan hoor, maar formeel is het forum hiet niet voor denk ik, vandaar dat het wellicht handig is Dion om er gewoon maar een tekoop advertentie van te maken toch?
Of misschien nog beter "te ruil gevraagd" :o)
Groet, Henk Lith.

NB: Dion ik kan me voorstellen dat je er een beetje spijt van hebt je 115 verkocht te hebben, ik heb er ook nog steeds spijt van dat ik mijn Mimosegelber 200D W115 verkocht heb, en Marina is er ook nog steeds kwaad over :o(( , ik kan het niet goed uitleggen!
henklith

Berichtdoor Citrobenz » 13 jan 2008, 20:38

Hallo Dion,

Ik heb onlang een mooie B-Kadett gekocht, als je zo'n Opel liefhebber bent kunnen we wel ruilen.

Groet,
Henk
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1976
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Dionneke1963 » 13 jan 2008, 23:02

Dionneke1963

Berichtdoor Dionneke1963 » 13 jan 2008, 23:08

Dionneke1963

Berichtdoor Dionneke1963 » 13 jan 2008, 23:12

Steenwiekermoat wrote:
[quote]Hallo Dion,

Ik heb onlang een mooie B-Kadett gekocht, als je zo'n Opel liefhebber bent kunnen we wel ruilen.

Ik ben misschien wat kieskeurig, maar zoek toch iets anders. Wel een leuk ding hoor, ziet er goed uit, maar is het toch net niet hoor. En of onderstaande tegen mijn Benz op kan zie ik nog wel.
<br><br>Post edited by: Dionneke1963, at: 2008/01/13 22:13

Dionneke1963

Berichtdoor Roel280€ » 14 jan 2008, 00:41

Haha, Dionneke, ik ken dat gevoel over Opel wel. Heb 3x Manta-B (2.0S, 2x GT/E), 2x Ascona-B, 3x Monza 2.5/3.0, 2x Vectra-A, 1x Corsa-A, 1 x Admiral-B 2.8S en een Omega-A 3000 op naam gehad en gereden tussen 1991 en 2006. Uiteindelijk geloof ik echt in de kwaliteit van MB. Ik wil echt geen Opel meer, maar mijn oude liefdes hebben me, ooit & toen, in een ander leven, zeer behaagd...

Ik hoop dat je de W123 dan ook niet verkoopt....
Roel280€

Berichtdoor henklith » 14 jan 2008, 01:25

Hoe heet dat opeltje ook alweer uit de jaren 60/70, B kadet of zo?
Motor kap open maken, bril opzetten, en motortje zoeken, ha ha.
Was mijn eerste leas auto bij Siemens, tig keer mee naar Munchen gereden!
mijn laatste opel was een omega 2L i op gas, absoluut een geweldige afstand vreter!!
Ok. roest als een W123, maar na 10 jaar heeft ie z'n geld in elk geval opgebracht, en kan die naar de schroot, de 123 is dat niet gegund, die blijven we in de vaart houden.
Dat is het verschil tussen Mercedes ne opel ha ha.
groet, Henk Lith.

NB: wordt zo toch nog een leuk toppic Dion!
henklith

Berichtdoor Trouwkoets » 14 jan 2008, 10:39

Trouwkoets

Berichtdoor Dionneke1963 » 15 jan 2008, 00:10

Ik ben zeker nog niet weg. Ten eerste is mijn 230 nog niet verkocht en happig zijn ze niet en zou het serieus worden, dan ga ik pas serieus in onderhandeling met de Opel. En wie weet valt het wel tegen, dat zie ik dan wel hoor. Vandaag weer heerlijk gereden naar mijn werk en weer terug, dus hij bevalt me nog goed hoor. Ik ken Opel ook, ik had een Ascona-B, Manta-B, 2X Kadett-D, Calibra en Vectra-B en het is wat anders dan een Mercedes.
Zo lang ik hier nog ben met mijn postbus51-berichtjes zit is er nog niets verkocht.<br><br>Post edited by: Dionneke1963, at: 2008/01/14 23:10
Dionneke1963

Berichtdoor Roel280€ » 15 jan 2008, 00:20

Dionneke, toen ik jouw foto zag dacht ik nog, gôh, da's een echte Opel-man...Haha! Heb veel plezier gehad met een Opel Admiral 2.8S uit 1976 (rijdt nog steeds rond in Tilburg, donkerblauw). Dat was een dijk van een auto, maar zo moeilijk om bepaalde onderdelen te vinden (fuseekogels...zucht). Persoonlijk zou ik ooit nog wel eens, erbij, een mooie Ascona-B 2.0/SR willen (oranje dan ook en vierdeurs, met een zwarte streep), maar die vind je nergens meer. Onverwoestbare techniek, maar roest....
Roel280€

Berichtdoor Markparket » 15 jan 2008, 00:48

he Roeltje!

Ahwe Opeh man!!!

Dit topic gaat weer eens niet over MB!

Maar weer eens wat anders dan de EEND!

In CH staan zat (nou, ja, zat...) Ascona's die echt roestvrij zijn!

Ikzelf zou voor een Diplomat V8 5,4 gaan...

Blobber, blobber, blobber, Vroeeeeeeeeeemmmmmmmmmmmmmmmmmm!!!

Hahaha
Markparket

Berichtdoor Roel280€ » 15 jan 2008, 00:54

Roel280€

Berichtdoor Markparket » 15 jan 2008, 01:00

ahhhhhhhh een 30!!!

Heb ik ook nog gehad!

Echt een fijne rijauto, en klonk ook zo lekker! (die 'boerde'ook zo lekker in de uitlaat)

Stond net in de Autokampioen geloof ik...

Tja Roel:

Jij veel wijn verkopen, ik veel parket en dan kunnen we toch die schuur met al die mooie auto's vol gaan zetten!

En er mee rijden natuurlijk!!!
Markparket

Berichtdoor Markparket » 15 jan 2008, 01:01

eh...

dit ging geloof ik over een 230 die te koop of niet te koop stond????
Markparket

Berichtdoor Roel280€ » 15 jan 2008, 02:51

Ehm....Wellicht.... Maar de R30 was ook mijn jongensdroom, alsmede de Peugeot 604...Wat een mooie auto's en wat onhandig/roestig in het gebruik... Andere natte droom: Volvo 264GLE, wat waren we onschuldig... :-)
Roel280€

Berichtdoor Markparket » 15 jan 2008, 13:31

Markparket

Berichtdoor Dionneke1963 » 15 jan 2008, 22:58

Dionneke1963

Volgende

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto