door GerardM » 15 jan 2008, 23:25
Die zonnige dag lukte het niet en de afgelopen dagen, nu de wagen binnenstaat
de draad maar weer opgepakt. De startmotor zit met twee bouten op het blok. De onderste bout
gaat met sleutel 19 makkelijk los. De bovenste moet met inbus 10 en zit wel op een erg lastige plek.
Eerst maar de accu en accubak weggehaald. Daar kwam een verrassing te voorschijn, een bekende
roestplek waar ik op dit forum al het één en ander over gelezen heb:
Dus die komt aan de beurt als ik over een paar weken kan lassen - nu maar niks aan doen.
Wel de accubak schoongemaakt, in de Owatrol gezet en een paar dagen later in de blauwe Hammerite gezet.
Dan gepuzzeld hoe ik bij de bovenste bout kom, maar eens geprobeerd met een dop en een inbus:
En uiteindelijk met een knietje, verlengstukken vanonder de wagen de bout los:
De bendix schoongemaakt en lekker ingevet. Nu weer terugzetten in de bekende omgekeerde
volgorde.
Groet,
Gerard
+++ MB 280TE 1981 +++ MB L508DG 1987 NL Ex-Ambu +++