Meer uit nieuwsgierigheid dan om te kopen, (was toch in de buurt), heb ik
www.topklassiekers.nl een bezoek gebracht. Ik zag een hele mooie witte 300D staan. Duits ingevoerd. 1e eigenaar (fahrzeugbrief) en geheel MB dealer onderhouden (alle documenten aanwezig). KM stand 252000, het onderhoudsboekje vermeldt de laatste beurt bij 250000 (recent), allemaal bij dezelfde dealer. Hoewel ik de coupe veruit het mooiste model blijf vinden, is deze 3e serie W123 sedan een keurige verschijning. Ook maar even een proefritje gemaakt, viel niet tegen (als je een 280E gewend bent). Van binnen tatenlos mooi. Op de bekende plekken geen rottigheid te vinden. Stoelverwarming, airco, koplampwissers, ABS, schuifdak etc.). De 280CE heb ik nu 2,5 jaar. De inruilprijs ligt 250 euro onder mijn aanschafprijs. Moet er 1500 euro bij leggen. De motor ligt er wonderschoon in. Geen stuurspeling, onder de matten kurkdroog. Binnenzijde dorpels niet verrot.
Zit sterk te denken om deze 300D aan te schaffen. (heb een optie genomen tot morgenavond). Ga uiteraard voor aankoop nog nauwkeuriger op zoek naar het roestmonster. Is dit een goede koop, met name v.w.b. het verschil tussen beide types ?
Gerrit Wessels.<br><br>Post edited by: Bemerbenz, at: 2008/01/16 21:35