[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
en dan dit... : Van alles en nog wat....

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 07:41

en dan dit...

Dit is de plek waar over van alles en nog wat gepraat kan worden.

en dan dit...

Berichtdoor AdriaanVogelzang » 17 jul 2008, 23:49

ja het kan gebeuren, en ja het mag ook niet... dat weet ik ook wel... maar zeg nu zelf... 109 KM/U gereden en ja hoor geflitst 38 euro... knullig maar goed het gaat dus om een stukje snelweg bij enschede waar je 100 km/u mag. okee ik betaal het ergens met een glimlach omdat ik beter weet en vind dat wij geen snelwegen hebben om max 100 KM/u te rijden, en dat dit weer eens getuigt van rare kronkels...

maar toch wel een beetje zuur anderzijds we gaan vanavond dus niet chinezen.., het is natuurlijk een argument om nog eens een schep zand tegen je kentekenplaten te gooien, of de achterste plaat er gewoon af te schroeven en te zeggen bij aanhouding "heee zit ie er niet op??? wat gek toen ik net wegging nog wel hoor...."

gezien de tijd en de plaats waarop het voorval heeft plaatsgevonden was ik waarschijnlijk een beetje meer gas aan het geven om een vrachtwagen voorbij te komen, en waarschijnlijk zat er ook een yup in een Boeren Mest Wagen achter me te drukken. Valt me wel op trouwens dat zij die in een Bij Mercedes Weggegooide asobak ons vaak willen ophaasten, het liefst meteen de berm in willen sturen en ga zo door...

Die 38 euro zal me jeuken, jammer maar helaas niets aan te doen maarrrrrrrrr

wat me niet jeukt is de gestolen fiets van 5 jaren geleden die nog steeds niet terug is, en de hangjeugd in het centrum die oudere mensen be-angstigt, de 30 KM zones die soms hele dorpen in beslag nemen of nog grotere flauwekul... de 60 KM zones die prima te nemen waren met 80 KM/u. en waar oom agent ja of ie ooit mijn oom was... maar goed waar hij zijn quotum makkelijk zit te halen terwijl 10 meter verderop een overval, aanranding, of nog erger wordt gepleegd, dat vind ik toch wel erg zorgelijk.

en als je dan eens met een aanrijding zit {hedden we met onze fiat} dan komen ze liever niet... nee je loopt nog eens een paar boetes mis... komt u daar zelf niet uit?? nee dat komen we niet... nou ja {mokkend} dan komen we wel als het echt moet...

zegt toch genoeg! dit kan zo niet langer!

Adriaan<br><br>Post edited by: adriaanvogelzang, at: 2008/07/17 23:54
AdriaanVogelzang

Re:en dan dit...

Berichtdoor Benz300 » 18 jul 2008, 09:10

Amen !!
Benz300

Berichtdoor Trouwkoets » 18 jul 2008, 09:17

Adriaan, sterkte en beterschap.
Trouwkoets

Berichtdoor Citrobenz » 18 jul 2008, 10:08

Zielig verhaal Adriaan

Die agent doet ook gewoon zijn werk, niet je eigen tekortkomingen op hem/haar afschuiven.

Als je met je Benz geflitst bent en 109 reed had je toch al meer dan 120 op de teller van je Benz staan.

Hou je gewoon aan de regels of neem het als een kerel als je gepakt wordt.
Groet,
Henk
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1976
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor jan280CE » 18 jul 2008, 10:16

neem het als een kerel als je gepakt wordt

Ik dacht dat hier geen toespelingen op sexuele geaardheden werden gedaan.
Het werpt toch weer een ander licht op de materie.

Gelieve dit niet al te serieus te nemen.

Groet,

Jan
jan280CE

Berichtdoor Harmen » 18 jul 2008, 10:52

inderdaad, als dit forum bijdraagt aan het feit dat iemand zich zo ontzettend thuis voelt, dat hij zijn ware ik, met alle blijkbaar aanwezige frustraties, hier op tafel kan en durft te gooien... dat daardoor hij die frustraties weer kwijt is, wij weer een item/topic hebben om in te ouwehoeren, tsja... ik zie geen probleem....

ik ben van mening dat als iedereen zich aan de regels houdt... dus ook de hardrijder... dat er helemaal geen politie nodig zou zijn....
Harmen

Berichtdoor jan280CE » 18 jul 2008, 11:01

Kijk, de essentie van Adriaan is duidelijk. Laat ze boeven gaan vangen in plaats van te gaan bekeuren op wegen die naar aanleg en opbouw duidelijk ontworpen en geschikt zijn voor hogere snelheden. Ik ken de situatie ter plekke en het is gewoon waanzin en onlogisch om daar deze limiet te stellen. Natuurlijk, snelheid is een factor die mede van invloed is op de verkeersveiligheid, maar om daar nu alles aan op te hangen?

Helaas zijn er met het invoeren van de zgn. prestatiecontracten door min Remkes (VVD, je weet wel die club die nu opkomt voor de oude autobezitters in Amsterdam) de verplichtingen voor een minimaal aantal bonnen voor de toen ingevoerde regiopolitie ontstaan. De groene jongens hebben er ook een handvat in gevonden om het autootje pesten naar een hoger niveau te tillen.

Targets en zwaartepunten, en dat heeft geresulteerd in de waanzin die we tegenwoordig beleven. Gemeenten moeten (als ze dat al zouden willen) voor criminaliteitsbestrijding e.d. extra uren inkopen bij de regio met als gevolg dat prioriteiten anders komen te liggen, en jouw fiets of de veiligheid van je omgeving ondergeschikt is aan het hogere doel.

Het is deze situatie die enkelen onder ons dus als een vaststaand en onomkeerbaar feit ervaren. Ik blijf mij verbazen over een dergelijke opstelling, want wie zwijgt stem toe en dan verandert er dus nooit iets.
Groet,

Jan
jan280CE

Berichtdoor Toyman » 18 jul 2008, 11:48

als er een stilte valt op een verjaardag kan je altijd nog eens wat vertelen dat je met je Benz geflits bent met dik 109 op de teller.

Gr ton
Toyman

Berichtdoor Gerard » 18 jul 2008, 12:08

[quote][/quote]als er een stilte valt op een verjaardag kan je altijd nog eens wat vertelen dat je met je Benz geflits bent met dik 109 op de teller.

hahaha, leuke relativering :DDDD

groeten,
Gerard.
Gerard

Berichtdoor Weizengelb » 18 jul 2008, 12:30

Ik vind ook dat ze wel belangrijkere dingen te doen hebben.
Op de snelwegen snelheid controleren vond ik onzin.
Kijk liever eens hoe in de stad gereden wordt, daar waar fietsers en voetgangers ook gebruik maken van de weg.
Niet normaal hoe elke dag de leasebakken en werkbusjes over alle drempels vliegen.
Ik durf mijn vrouw amper meer te laten fietsen want ze rijden je zo kapot.
Das Beste oder Nichts!
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1972

Berichtdoor Toyman » 18 jul 2008, 12:56

wie zijn vrouw lief heeft laat ze thuis {is een gezegde}
Toyman

Berichtdoor Mano » 18 jul 2008, 17:19

Hahaha, dus wie zijn of haar W123 lief heeft laat hem thuis staan! (nieuw W123 gezegde) :)

Mvg Mano
Mano

Berichtdoor Roel280€ » 18 jul 2008, 18:10

Ook een goede gelegenheid om je snelheidsmeter te ijken, zo'n bekeuring.
Roel280€

Berichtdoor JeroenW » 18 jul 2008, 20:09

Heren,

Toch ben ik het wel met Adriaan eens, alsof er geen belangrijkere zaken te doen zijn voor die kneuzen. Ze zijn bewapend met pistolen, gummyknuppels, handboeien en pepperspray en ze houden zich voornamelijk bezig met het terechtwijzen van de rest van onze samenleving, waar toch volgens mij ernstigere dingen loos zijn. Maar goed ze doen hun "werk" dus zeg er maar wat van.

het beste
Jeroen
JeroenW

Berichtdoor maikdebaik » 18 jul 2008, 22:13

HELEMAAL mee eeens......maare, mijn teller klopt aardig, makkelijk te kontroleren als je n stopwatch hebt,(of tachymeter op je horloge) 30 sec over de km is 120 km/uur, en 36 sec is 100km/uur.......
maikdebaik

Berichtdoor Harmen » 19 jul 2008, 11:39

hoor net op de radio dat ze er weer staan.... halen op dat stukkie zeker genoeg geld binnen om nog een keer te controleren... ;)
Harmen

Berichtdoor Semrick » 19 jul 2008, 13:47

Normaal reageer ik niet op dit soort zinloze discussie's over bekeuringen en politie. Meestal gevoerd door mensen die totaal niet weten hoe het werkt. Maar met name de respectloze reactie van JeroenW deed me besluiten om er toch wat over te zeggen.

Ik begrijp best dat Adriaan er niet blij mee is met die bekeuring maar 109 km/u gecorrigeerd is nog altijd 113 echte kilometers en dat zal in de W123 neerkomen op 120 km/u op de teller. Je kunt dan redetwisten of dat op die locatie gevaarlijk was of niet maar waar leg je dan de grens? Bij 130, 140 150 of nog harder.

Het is nu eenmaal zo dat de kans op een bekeuring (ook wel pakkans genoemd) de gemiddelde weggebruiker nog steeds dwingt tot acceptabel weggedrag. En het zal door de regering best gebruikt worden als inkomstenbron (lees melkkoe) maar als je daar niet aan mee wil werken hou je dan aan de snelheid dan heb je nergens last van.

De controle van de snelheid is door de regering opgelegd en wordt over het algemeen gedaan door personeel wat uitsluitend daar mee bezig is, de zogenaamde verkeershandhavingsteams.
De "gewone" agent doet dat soort controle's niet en houdt zich bezig met ander werk. Daarom vind ik het heel kort door de bocht om het hele politieaparaat dan maar als "kneuzen" te bestempelen.

Dus degene die denken te weten hoe het werkt (JeroenW) nodig ik uit om eens een dag je mee te gaan. En dan mag jij van mij als eerste de woning binnen waar de buurvrouw al een maand niet is gezien. Of je mag aan de ouders van een 12 jarig meisje vertellen dat je haar net onder een vrachtwagen vandaan hebt gehaald en dat ze vanaf vandaag nooit meer thuis komt. En zo kan ik nog wel een paar fijne voorbeelden noemen. Ik denk niet dat je dan nog zoveel commentaar zult hebben en voortaan inderdaad zult zeggen "ze doen gewoon hun werk".
Groeten,

Rickert
Semrick
Erelid

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968

Berichtdoor Trouwkoets » 19 jul 2008, 14:05

Semrick, dank voor je visie. Ik neem aan dat JeroenW de uitnodiging van Semrick aanneemt. We zien het verslag van de deze stage graag op het forum verschijnen.

Iemand nog geïnteresseerd in hoe de onderbuik voelt van een vader van 3 jonge kinderen, als het gaat over 30 km zones en het rijgedrag op woonerven?
Trouwkoets

Berichtdoor Toyman » 19 jul 2008, 14:46

hoi

het gaat dat de politie ook opdracht krijgt van hogere pieten.
en als je een bon krijgt omdat je een paar km te hard heb gereden op de snel weg
en dan je op de zelfde dag er weer een tbser onsnapt is en iemand zijn hersen in heeft geslagen
dan denk je hij had beter bij die tbser kunnen .in plaats van een foto te maken
Toyman

Berichtdoor Hans230CE » 19 jul 2008, 14:53

Ik heb dit topic net ontdekt en vind dat er met grof word geschoten op de politie.

Het “kneuzen” noemen van iemand die ook zijn werk doet vind ik ondermaats en zelfs grof. Er zijn ook hier mensen die zich enkel met verkeer bezighouden en die doen dan ook niet anders dan dit. Dit is een zeer repressief werk waarbij je zelden eens iets goed kan doen voor de mensen. Je heb de ondertoon misschien al begrepen, ik doe enkel verkeer en met een gestolen fiets of iets anders houd ik me dan ook niet bezig, al krijgen we zulke domme uitspraken ook regelmatig naar de kop gesmeten door de , domme (misschien) gefrustreerde (zeker) “klanten”. 7 op 10 overtredingen worden niet moetwillig begaan en zijn het gevolg van verstrooidheid, maar die 3 overige zijn dan wel het gevolg van “jemonfoutisme”.

Adriaan, je mag dan nog heel blij zijn dat je deze overtreding in NL kreeg, hier is het tarief voor deze 50€ en die schep zand 150. Je hebt gegokt en verloren. Heb ik in La douce France ook gehad, TomTom gaf de foute snelheid aan en dat vond die bestuurder van de blauwe Subaru niet leuk. Nu heb nog 50 percent korting gekregen, maar het was toch nog meer dan jij hebt betaald. Ik had maar naar de borden moeten kijken en niet blindelings de GPS volgen. Dat was een uitleg van die gendarme die een waarheid was als een klok!

Jeroen, een klein beetje schaamte is op zijn plaats en prettige stage, het help dat je After Shave bij je hebt voor je binnengaat......

Eric zijn visie volg ik dan ook, maar dat moet ik eigenlijk niet schrijven
_________________________________________________________________________________

A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja

Volgende

Keer terug naar Van alles en nog wat....