MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 09:00

LPG tank vult slecht en drukmeter staat op max?!

Specifieke zaken omtrent het rijden op LPG kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent LPG hier verzameld hebben staan.

LPG tank vult slecht en drukmeter staat op max?!

Berichtdoor Remigius » 20 jul 2008, 10:42

Goededag heren, dames,

Ben weer terug in het Almeerse...weer 850km gereden in 2 weken, zonder onderhoud helaas maar ging allemaal goed.

Echter...

Het vullen van de LPG tank (OMVL) gaat steeds slechter..krijg er nu 10liter in in een kleine 10 minuten..bizar..het is een tank met nieuwe vulklep maar met oude 8mm leiding. De LPG man adviseerde mij die te vervangen voor een nieuw vul unit/drukgroep zodat ik een 12 of 14mm vulleiding kan installeren-leek me niet nodig, maar..

Op dit moment staat de drukmeter sowieso op vol (tot het rood) ook al is de tank leeg?! Dat begon met dat de tank leeg was en die drukmeter op 2/3 vol stond, maar die zakt helemaa niet meer dus...

Ik denk dus dat er iets is met de vulklep op de tank-die laat geen gas door, of ontlucht niet? De vulaansluiting (die een 2e klepheeft) is nieuw.

Wat is wijsheid? Is er een truukje om die vulunit op de tank te óntluchten of die klep weer werkbaar te krijgen-indien dit niet werkt, wellicht een tip voor een goede en betaalbare LPG boer in de regio Flevoland zou ook welkom zijn.

Bedankt

Remy
Remigius

Re:LPG tank vult slecht en drukmeter staat op max?!

Berichtdoor broker » 20 jul 2008, 23:49

Ik heb dit euvel ook eens met mijn volvo op gas gehad. Met een stuk hout ertussen een enorme klap met een vuistje op tank geven. Dit deed de vastzittende klep weer losschieten en daarna nooit meer last gehad.
Succes, Jan.
broker

Berichtdoor Remigius » 21 jul 2008, 10:06

Ok...dat is Russische Soviet variant van repareren...ik wil erover denken, maar echt hard rossen durf ik niet. Het blijft gas en als het vast zit zal er toch iets fout zitten neem ik aan?

Bedankt voor de tip .

Groeten,

Remy
Remigius

Berichtdoor Remigius » 21 jul 2008, 15:08

Verrek, 8 klappen met de rubberen voorhamer en hij schoot los en terug naar leeg:-) Geloof ik best dat hij leeg is dus snel tanken wee, kijken of het vullen beter werkt nu:-)

Bedankt he, scheelt weer 50E-100E:-)

Groeten,
Remy
Remigius

Berichtdoor alex240diesel » 21 jul 2008, 20:22

Het lijkt wel een vast zittende startmotor, daar moet je ook gewoon op meppen ;)
alex240diesel

Berichtdoor Remigius » 21 jul 2008, 22:55

Die doet ook raar ja..misschien een goed idee..zit niet zo makkelijk te meppen als een 90 liter tank in de kofferbak;-)

Groet
Remy
Remigius

Berichtdoor alex240diesel » 21 jul 2008, 23:31

hoe zo is die niet zo makkelijk te berijken?
Gewoon ff goed voor gaan staan ;)
alex240diesel

Berichtdoor Remigius » 21 jul 2008, 23:38

Ding zit onder mijn blok, in het midden..ik heb een hernia die weer opspeelt..hoe moet ik ervoor gaan staan:-) . Ik mep hem graag als ik erbij kon-heel graag ondertussen. Zonder brug ernstig moeilijk. Tenzij jij een brug hebt, dan kan ik gelijk naar die rare bijgeluiden kijken die ik hoor als ik gas los laat.:-)

Remy
Remigius

Berichtdoor broker » 30 jul 2008, 20:29

Hallo Remy,

ik ben blij voor je dat de "russian connection" succesvol was. En ach, na ruim 30 jaar LPG rijden ( +/- 1,5 miljoen km)
ken je de do's en don'ts wel van allerlei gassystemen. En wat mij betreft is gas niet alleen om op te koken.

Groeten, Jan.
broker

Berichtdoor alex240diesel » 30 jul 2008, 21:56

Remy,

helaas geen brug bij mij. Die kan er niet meer bij, met zoveel auto's ;) Maar ja. ff op blokjes zetten en er onder gaan liggen kan natuurlijk ook he ;)
alex240diesel

Berichtdoor Remigius » 01 aug 2008, 10:47

Even terug komend op de 'Russian Connection' . De hamer ligt standaard in de kofferbak nu. Ik was laatst bij Jaap Rijnstadgrope-die heb ik het laten zien, als je er weer een klap opgeeft zit die klep weer vast en de tank 'vol' weer een klapje of 2 (en echt niet hard hoor), dan zit het weer goed..Zover kan ik er mee leven..koken doen we op stroom, rijden op gas.

De wagen is na bovenstaande perikelen afgesteld (kleppen-zelf) en ontsteking (Afghaan), rijdt als een trein. Verbruik is minder-geen 1 op 5 meer, maar moet nog met juiste berekeningen komen..

Die blokjes zie ik her en der staan Alex, zag er 2 voor 25€ in de buurt bij mij--wellicht handig voor het aankomende project: startmotor tauschen. Zijn 2 bouten..maar die zitten diep en laag..en 1 inbus en 1 normale..dat is blokjes werk;-)

Hoezo zoveel autos? Heb je er meer? In Lexmond, plek zat..had/heb een vriend daar wonen , midden in het dorp in een door hem zelf verbouwde stadsboerderij..en zelfs daar in het 'centrum' plek zat in Lexmond-zelfs voor een brug:-)

Groeten,
Remy
Remigius

Berichtdoor alex240diesel » 01 aug 2008, 22:14

Remy,
wat is meer. Ik heb 2x een W123, 1 op diesel en 1 op gas. Verder heb ik nog een busje ;) (een MB 508-je). staat er ook nog een 2cv te wachten tot hij opgebouwd gaat worden en dan hebben mijn ouwe lui ook nog wat rijdend materiaal.

tis dus wel een beetje druk met de auto's hier.
alex240diesel

Keer terug naar LPG Specifiek