[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4822: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4824: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4825: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4826: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
Milieu (groene sticker) belasting Duitse Steden : Algemene vragen over jouw auto - 2

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 12:41

Milieu (groene sticker) belasting Duitse Steden

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Re:Milieu (groene sticker) belasting Duitse Steden

Berichtdoor mattijs1970 » 13 jan 2008, 22:59

majiksimon wrote:
[quote]
Daarnaast zie ik ervan komen dat de zones worden uitgebreid, en moet ik er niet aan denken dat men hier op het onzalige idee komt dergelijke plannen ongewijfeld nog slechter en grover uit te gaan voeren door het zootje in den haag.
quote]

http://www.rotterdam.nl/smartsite2162390.dws

ook in Nederland gaat dit gebeuren, is alleen een kwestie van tijd. centrum van rotterdam is nu voor bepaalde vrachtwagens al niet meer toegankelijk.
handhaving gebeurt door medewerkers van stadstoezicht, dat zijn dezelfde mannetjes die parkeerboetes schrijven. uiteindelijk zal met behulp van camera's automatische kentekenherkenning plaatsvinden, dan kunnen er in principe volautomatisch bekeuringen verstuurd gaan worden.

gr
mattijs
mattijs1970

Berichtdoor AdriaanVogelzang » 13 jan 2008, 23:27

hmmmz zijn ze niet na te maken?
AdriaanVogelzang

Berichtdoor Nico Vliet » 18 jan 2008, 00:52

Ben zelf geen diesel rijder maar kwam een stukje tegen waar wel over een kat voor de W123 diesels wordt gesproken. Weet niet of dat dan afdoende is?

Denn die günstigste Art, den 123 zu erleben, ist der 200D auch heute noch. Es sei denn, man fährt seinen Wagen wirklich nur 5000 Kilometer im Jahr. Einen Dieselkat kann man für etwa 400-450 EUR nachrüsten, incl. Einbau, der Steuersatz liegt dann bei etwa 480 EUR/Jahr. Im Gegensatz zu Benzinmotoren spielt die Qualität der Dieselkats eigentlich nur eine untergeordnete Rolle, wichtig ist, daß der Einbau sauber erfolgt. Im Verbrauch liegt ein 200D mit dem serienmäßigen Viergang-Getriebe zuverlässig zwischen 7.5 und maximal 10 Litern. Meistens wird man irgendwo zwischen 8 und 9 Litern enden. Und wenn auch alte Dieselmotoren manchmal kaputtgehen - unter dem Strich sind die Motoren und die Peripherie beim Diesel doch eindeutig pflegeleichter als bei einem Benziner.

Nico.
Nico Vliet

Berichtdoor Roel280€ » 18 jan 2008, 01:03

Ik vrees dat vooral wordt gekeken naar de schadelijke uitstoot CO in ug of gram en daar zal geen een W123 ooit aan kunnen tippen, toch?
Roel280€

Berichtdoor Govert » 18 jan 2008, 02:27

<br><br>Post edited by: Govert70227, at: 2010/02/24 15:57
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor MajikSimon » 18 jan 2008, 12:08

Ik zal wel voor mezelf spreken maar ik vind het allemaal helemaal geen goede ontwikkelingen. Ik vind het een bizar big brother achtig plan worden. Inderdaad was r'dam al eerder in het nieuws met het plan alle camera's in de stad te linken aan een systeem met volautmat. kenteken herkenning. Automatisch boets versturen.

ik verbaas me enigszins over de gelatenheid waarmee iedereen kennis neemt van dit alles...

Als dit alles in r'dam op soortgelijke manier wordt ingevoerd als in DL dan is hier toch wel een probleem. Ik zie hier nauwelijks echt jonge auto's rijden van de laatste 5 jaar...
Bijna alles wat ouder is moet aangepast worden met filters en kats om het op de juiste euro norm te krijgen.
Waarschijnlijk wordt dat voor erg veel eigenaren veel te duur.
MajikSimon

Berichtdoor mattijs1970 » 18 jan 2008, 21:42

mattijs1970

Berichtdoor MajikSimon » 19 jan 2008, 18:06

Rotterdam is ook nog wel een redelijke autostad...er is wel doorheen te komen in tegenstelling tot 020 of leiden.

Tsja ik redeneer ook vanuit mezelf he... ik ben weg van oude diesels, en ik vind het hele milieugebeuren zo inconsequent. Daarnaast erger ik me eraan dat voor heel veel auto's geen goede roetfilters..c.q geen goede oplossing bestaat...ik heb vrij veel geinformeerd hier en daar.
Initiatieven zoals gratis roetfilters die prima werken voor recente leasebakken...dat irriteert me.
Ik snap het wel hoe dat soort dingen werken..maar toch...

Vooral voor de 190's en de W124 "youngtimers" wordt het ook wel lastig denk ik de komende 10 jaar. Nou denk ik dat die ( vooralsnog enigszins verstoppende) filters ook niet zo goed zijn voor de motoren, ik denk dat de temperatuur bij de uitlaatkleppen er door omhoog gaat...

Verder ben ik i.h.a. geen fan van overheidsbemoeienis:)
Ik ben benieuwd hoe e.e.a juridisch in elkaar steekt idd...
Volgens mij mag je niet continu elke auto die ergens voorbij komt screenen ivm privacy- wetgeving.Maar helemaal zeker weten doe ik dat niet

Groeten en wellicht tot ziens mattijs:)!
MajikSimon

Berichtdoor Rob Holewijn » 19 jan 2008, 19:52

Als je ooit in zo'n stad moet zijn weet iemand dan waar je zo'n stikker kunt kopen??
Als je het ook in Nederland krijgt, zie ik prijzen van de 115 weer om hoog gaan. Hhahahahahahaha, een goede ontwikkeling voor mijn wagenpark.
Rob Holewijn

Berichtdoor Lelier » 19 jan 2008, 20:33

Hallo ik ben Lelier,
en heb verleden week een aanvraag betreft de umweltplakette weggestuurd voor mijn Benz 250/6
op LPG, wat volgens mijn kenteken de hoofd brandstof is,ik ben benieuwt ik hou jullie op de hoogte
ik doe hier een aanvraagformulier bij,misschien heeft een van de medeleden er iets aan.

Groet,Lelier

Lelier

Berichtdoor Pietje » 19 jan 2008, 20:46

Majiksimon wrote:
"http://w123club.nl/component/option,com_kunena/Itemid,73/func,view/id,56675/catid,9/"

Wat dat betreft ben ik het helemaal met je eens. Kijk ook maar eens naar de trajectcontroles en de toekomstige manier van wegenbelasting betalen door middel van betalen door wáár je rijd en welk tijdstip.

Door je mobiele telefoon ben je in feite overal al te traceren, maar een provider is een particuliere instelling.
Al die dingen die de regering wil ondernemen geven MIJ niet het gevoel nog een vrije burger te zijn. Je wordt overal gevolgd.

Wist je dat nederland in de europese top3 staat voor wat betreft taps die uitgevoerd worden op telefoons?
Weten jullie ook dat de minister van justitie die taps ook nog wil uitbreiden door een versoepeling van een aantal regels?
Nog ff en dan kan de regering zelfs elk woord die je uitspreekt na citeren waar je ook bent.

Hoe bedoel je 'vrij land!'

Dat was in de 50ies, 60ies en 70ies,...maar nu allang niet meer!
Pietje

Berichtdoor Govert » 19 jan 2008, 21:43

<br><br>Post edited by: Govert70227, at: 2010/02/24 16:00
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Rob Holewijn » 19 jan 2008, 22:56

Bedankt Govert, ik denk dat een aantal leden hier wat aan hebben.

Lelier, ik wacht gespannen af hoe het met jou afloopt voordat ik mijn aanvraag weg stuur.
Rob Holewijn

Berichtdoor Markparket » 22 jan 2008, 21:21

Het boek '1984' wel eens gelezen?

Dit is pas het begin....(denkt serieus over emigreren na)
Markparket

Berichtdoor Rob Holewijn » 22 jan 2008, 22:20

Kijk ff naar mijn stukje van

Moderator: link toegevoegd.<br><br>Post edited by: Govert70227, at: 2008/01/22 21:31
Rob Holewijn

Berichtdoor Martin123T » 24 jan 2008, 16:52

Kwik-Fit verkoop Duits milieuvignet 24 jan.
Kwik-Fit verkoopt sinds kort milieuvignetten die verplicht zijn om met de auto milieuzones in Duitse grote steden te betreden. In deze zones mogen alleen nog maar auto's rijden waarbij een milieuvignet achter de binnenkant van de voorruit is geplakt. Deze verplichting geldt echter ook voor alle buitenlandse, dus ook Nederlandse, voertuigen. Tot voor kort was het vignet alleen te bestellen in Duitsland en op een enkel adres in Nederland. Dit vignet kost € 17,50. Kwik-Fit verzorgt de aanvraag, en een paar dagen later wordt het juiste vignet per post naar de bestuurder verzonden.
Martin123T

Berichtdoor Lelier » 07 feb 2008, 20:47

Nou dirk dit is correct, ik rij met mijn 250 op LPG papieren op gestuurd binnen 14 dagen groene stickermet nr 4 en kenteken er op.
G op het kenteken is dus gewoon de hoofd brandstof.

Met vr Groet Lelier.
Lelier

Berichtdoor Jos230ce » 23 nov 2009, 22:45

Wat gaat er mis ??

Ik lees in 2 replys van Lelier hoe de aanvraag voor een milieusticker is gegaan en hoe deze is afgeleverd door TUV NORD.
Hij rijdt een MB op LPG.

Toevallig ben ik begin november bij de ANWB geweest om een sticker aan te vragen omdat mij MB ook op LPG rijdt en ook op kenteken staat een G.
Na een enkele dagen kreeg ik van TUV NORD een afwijzing.
Ik kan helaas niet ontdekken wat er mis gegaan is.
Dus bij Lilier wel en bij mij niet !!

Wie kan mij verder helpen???

Groet, Jos
Jos230ce

Berichtdoor broker » 24 nov 2009, 01:07

Heeft jouw auto een achteraf gemonteerde katalysator? Want dat is wel een voorwaarde voor de groene sticker. Zowel mijn 230CE(1983) als 230E(1980) hebben een nachgerüstete kat en hebben zonder problemen de groene sticker van de Tüv gekregen. Zelfs mijn oude Volvo 760GLE ( wederom met kat) uit 1983 heeft deze felbegeerde groene umweltplakete gekregen. Dus ik denk dat daar het probleem zit.
Heb je nog de Fahrzeugbrief of een kopie hiervan? Die kan wellicht ook nog duidelijkheid verschaffen. In eerste instantie was er bij de Tüv ook een muts zonder kennis van zaken die de 230E uit 1980 geen sticker wilde geven. Een kopie van de Fahrzeugbrief waarin de kat was aangetekend waren genoeg om haar overstag te krijgen.

In ieder geval succes, Jan.<br><br>Post edited by: broker, at: 2009/11/24 00:09
broker

Berichtdoor JeroenW » 27 nov 2009, 20:39

Geachte collega leden,

Kan iemand mij vertellen of ik met mijn 300 diesel uit 1977 nou keulen in of niet, tis me nog niet duidelijk geworden.

Bij voorbaat dank en groeten Jeroen
JeroenW

VorigeVolgende

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto