De kogel is door de kerk.
Vanmiddag de 300D gekocht. Wel een raar verhaal.
Ik had met Frank vd Werf, eigenaar
www.topklassiekers.nl afgesproken dat ik zaterdag nog een proefrit zou maken en dan de knoop zou doorhakken. Ik zou 1500 euro moeten toeleggen op de 300D bj 10/1982. Ingeruild op de coupe 280CE bj. 1979. Bij aankomst zag ik nog twee mannen de 300D bekijken. Een van beiden was ook zeer geinteresseerd, al pratend wilde hij wel weten of ik de 300D zou gaan kopen. Ik vertelde dat een laatste proefrit en nauwgezet onderzoek uitsluitsel zou geven. Hij wilde wel graag meerijden tijdens de proefrit, ik vond dit geen probleem en al pratend deden we de proefrit. De auto hebben we helemaal binnenste buiten gekeerd, alle verdachte punten bekeken, maar geen roest of rottigheid kunnen vinden. (alle ervaringen van de eerst aankoop en alles wat hier op het forum te lezen heb ik geprobeerd in te zetten). De 300D 1982 rijdt als nieuw en ik ben er wel uit. (eerste eigenaar en complete onderhoudshistorie (alle onderhoudsbeurten zijn nauwkeurig bijgehouden), de motor ligt er glimmend bij en geen roestplekje te vinden). Na afloop stonden we nog even te praten bij de coupe toen de tweede man naar ons toekwam om te vragen of ik de coupe niet wilde verkopen. Tja, waarom niet ? Hij betaald 250 euro meer dan de inruilprijs, ik krijg van Frank vd Werf nog eens 450 euro korting zonder inruil. Dus van een 280CE 1979 naar een 300D (in sublieme staat) voor 750 euro.
Woensdag wordt de 280CE verkocht en de 300D opgehaald.
Wel wennen hoor van een Astralsilber 280CE naar een witte 300D... waar eindigt de realiteitszin en begint de wanhoop.... Nu kan ik in elk geval meepraten als er een discussie is over benzine, LPG en diesel...
Toch zal ik de power van een 280CE automaat blijven missen, waarom dan ingeruild ? De coupe is in zeer goede staat. Maar met de 300D heb ik twee deuren extra, een vertrouwd klinkende dieselmotor, serie 3, een vrouw die wel in een schakelbak wil rijden en als het tegenvalt, kan de 300D altijd een liefhebber vinden.
Bij
www.topklassiekers.nl staan een aantal zeer mooie W123's. De eigenaar doet zijn uiterste best om kwaliteit te leveren en gaat niet voor de korte termijn. De W123 fan die meereed tijdens de proefrit, was na afloop aan het kijken met een 200D. Zijn opa had altijd in een 300D gereden, volgens hem ga je dan geen 200D aanschaffen. Ik hou jullie op de hoogte.<br><br>Post edited by: Bemerbenz, at: 2008/01/20 16:42