[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4822: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4824: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4825: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4826: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
voorstellen : Even voorstellen

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 17:05

voorstellen

Dit is de plaats waar je jezelf en eventueel je auto kunt voorstellen. (en niet meer dan dat!!)
Ook als je al langer lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent.
Dit is dus NIET de plaats om je vragen neer te zetten.
Daar hebben wij tenslotte een heel forum voor.

voorstellen

Berichtdoor Pieter65 » 14 jan 2008, 23:11

Hallo,

Op dit moment heb ik nog niet het genoegen een Mercedes te bezitten. Sinds kort ben ik opzoek naar een W123 T serie. De wagen heeft me al vanaf de introductie kunnen bekoren en de lift die ik eind jaren 80 kreeg van een stevig doorrijdende 300TDT bestuurder is me tot vandaag toe bijgebleven.

Ondanks dat is mijn autoleven heel anders gelopen en heb ik nooit een T voor mijn deur gehad. Daar gaat nu dus verandering in komen. Oude liefde roest niet zal ik maar zeggen.
Mijn besluit is genomen, voor dagelijks gebruik ga ik een T aanschaffen (goede staat, ik denk aan een 8K). Ik ben er niet uit of dat een benzine of diesel moet worden. Mijn voorkeur gaat wel uit naar een 230TE, het liefst met een 5-bak. Maar een 240TD en zeker een 300TD zou mij gelukkig kunnen maken.

De laatste 2 weken ben ik regelmatig bezoeker van de w123club site, een geweldige en zeer bruikbare site die mijn besluit sterk heeft bevestigd. Daarvoor dank.

Goed, wellicht vernemen jullie binnenkort weer wat van mij maar dan met foto compleet met mijn droom Benz.

Vriendelijke groeten,

Pieter
Pieter65

Re:voorstellen

Berichtdoor Lode » 14 jan 2008, 23:18

Succes met de zoektocht!
Lode

Berichtdoor Markparket » 14 jan 2008, 23:21

Welkom Pieter!

Een 5-bak heeft de reputatie niet zo degelijk te zijn...

Denk eens aan een heerlijk relaxte automaat!

Enneh: is 65 je leeftijd??? Als dat zo is, dan komt de gemiddelde leeftijd binnen de club aardig omlaag!!
Markparket

Berichtdoor Pieter65 » 14 jan 2008, 23:45

Bedankt voor de tip.

Wat betreft mijn leeftijd, als die 65 was dan had er nu vast een W123 te koop gestaan (afkomstig van de eerste eigenaar, uit 42)

groet, Pieter
Pieter65

Berichtdoor Roel280€ » 15 jan 2008, 00:32

Ahhh, de zoektocht naar een T.... :-)

Ik maakte hem ook in 2007 en kocht uiteindelijk een groene 280E (nu van Nico, clublid) en later weer een (zelf gehaald in Der Heimat), een gele, waarin ik nu rijd. De T's in mooie staat zijn dun bezaaid, maar ze zijn er nog wel. Misschien zelf halen in Duitsland, zag net nog een mooie Engels rode 230TE op Autoscout24.de staan, die auto heeft ooit nog op de cover van een klassiekers tijdschrift gestaan en zou 'rostfrei' zijn, al nemen we dat graag met een korrel zout, vaak de oorzaak van de roestproblemen, overigens.

Succes met het vinden! Vergeet geen Duitse klassiekersbladen te kopen, daar staan veel mooie bakken in die op internet niet altijd worden getoond...
Roel280€

Berichtdoor Nico Vliet » 15 jan 2008, 01:51

Hallo Pieter,

benzine / diesel, Denk je dat je veel gaat rijden. Wat is je rijstijl? Ben zelf een 280E rijder, kan goed gang geven wanneer k wil. Hoe denk je daar over.
Nico Vliet

Berichtdoor Pieter65 » 15 jan 2008, 09:56

Bedankt voor de suggesties en zaken om over na te denken. De zoektocht ga ik nu verder intensiveren en uitbreiden.

Wat betreft mijn rijstijl en voorkeuren ga ik uit van een wagen die niet op LPG hoeft te rijden. Toch wil ik ook niet de hoofdprijs betalen voor brandstofverbruik. Een 280TE raakt dan al wat uit het zicht. Over de combinatie LPG / Mercedes hoor ik goede maar ook slechte geluiden. En waar rook is, is vuur zal ik maar zeggen en het kost ruimte natuurlijk.
Blijft over benzine of diesel. Overwegingen die daarbij een rol spelen variëren aan de ene kant dat ik liever niet geconfronteerd wordt met een 0 – 100 acceleratie die de 20 seconden nadert tot de ander kant ervaringen van eigenaren die voelen dat hun diesel het rijgedrag onthaast en rustiger maakt.
Dat laatste klinkt mij positief in de oren, toch houd ik zo nu en dan van opschieten. Vandaar dat ik uitkom op een 230TE.

De wagen zal vooral in het weekend voor uitstapjes worden gebruikt om ongestoord te kunnen touren met het hele gezin. Verder denk ik aan een jaarlijkse vakantie waarbij de wagen storingsvrij, comfortabel en met bepakking enkele duizenden kilometers moet kunnen maken. Denk dus aan een 10-15000 km/jaar.

Overigens merk ik door de input die ik krijg mijn beeld van de ideale Benz zich aanpast. Inmiddels ben ik al aan de automatische bak. En het zou kunnen dat het genoegen van een 280, af en toe even lekker doorrijden onder het genot van een 6cylinder geluid, voor mij gaat opwegen tegen een forser verbruik.

Groeten, Pieter
Pieter65

Berichtdoor Nico Vliet » 15 jan 2008, 15:57

Pieter,

Wellicht de verbruikgegevens van verschillende versies een bekijken. 230TE automaat bijvoorbeeld zal niet al te zuinig zijn maar dat is geloof ik geen enkele W123. Latere versies wel zuiniger dan oudere. Met mn 280E uit 1980 zit ik geloof ik op 1:8 of iets beter.
Nico Vliet

Berichtdoor Nico Vliet » 15 jan 2008, 16:02

en er zijn vast wel wat leden die je een stuk in hun 123 willen laten rijden om een gevoel te krijgen van de verschillende versies. Mn 280E staat ter beschikking maar das natuurlijk geen T
Nico Vliet

Berichtdoor Pieter65 » 15 jan 2008, 21:02

Nico,
Bedankt voor je aanbod. Het kan zijn dat ik een 280 nog wil uitproberen. Voor het brandstofverbruik ga ik uit van "alles dichter bij de 1 op 10 is meegenomen".
Ik heb gehoord dat je met een 230TE op gemiddeld 1 op 9 moet kunnen uitkomen zonder jezelf heel veel te moeten ontzeggen.
Pieter65

Berichtdoor Pieter65 » 15 jan 2008, 21:08

Roel,
Bedankt.
De engels rode 230TE ben ik nog niet tegengekomen op de Duitse autoscout wel een aantal T modellen met behoorlijk wat kilometers. Ik weet niet in hoeverre de daarvoor gevraagde prijzen reeel zijn gezien die km-standen. Los van de algehele slijtageverschijnselen begrijp ik dat de W123 bij goede verzorging erg veel kilometers aankunnen.
Groet
Pieter65

Berichtdoor 250petrolgrun » 18 jan 2008, 22:19

Beste Pieter,

Allereerst een warm welkom hier op de club.

Over brandstof verbruik gesproken ben je met een handgeschakelde 5 bak het beste af, al zul je een 5 bak zelden tegen komen. Een verbruik van 1:12 is haalbaar met de 230E M102 5bak. De automaat zal in de stad 1:5 gebruiken en gemiddeld 1:8 a 9 Als je voor een automaat kiest maakt het qua verbruik niet echt uit voor welke benzine motor je kiest.

Voor de beleving is de 280 M110 wel een sensatie. Persoonlijk vind ik de M102 230E de beste benzine motor in de W123. De M123 250 verbruikt veel, geluid is goed, souplesse voldoende en erg betrouwbaar maar, zal nooit de prestatie's halen van de M110 280.

Met vriendelijke groet,

Arno Langendam
250petrolgrun

Berichtdoor Pieter65 » 21 jan 2008, 09:33

Met de informatie die ik via dit Forum ontving werd mijn gevoel het te moeten zoeken in een 230TE min of meer bevestigd. Hoe anders kan het dan toch nog lopen.

Inmiddels heb ik gekozen voor een 300TDT die ik afgelopen vrijdag tegen kwam.
Ik ben gevallen voor de algehele toestand van de wagen, de 148.000 volledig gedocumenteerde kilometers en de grondige werkwijze waarmee de verkopende partij de wat mindere zaken (de bekende roest bij de wielkassen achter)aanpakte. Die noodzakelijke activiteiten worden op de gevoelige plaat vastgelegd.

Binnen 3 weken wil ik gaan touren. Vanzelfsprekend volgen er foto's op het forum.

Groeten van Pieter
Pieter65

Berichtdoor Dionneke1963 » 21 jan 2008, 18:58

Dionneke1963

Berichtdoor henklith » 21 jan 2008, 21:39

Wat betekent die M dan ??
Ik dacht meisje toch, fluiten ze nooit naar je Dion, als ze achter je lopen ha ha,,
Groet henk Lith, die by the way morgen wel 63 wordt :o))
henklith

Keer terug naar Even voorstellen