door ERIK123 » 22 jan 2008, 00:17
hallo,
sorry, ik heb geen foto's van de werkzaamheden van fuseekogel vervangen. Mijn digitaal fototoestel heeft plots met een kreunend geluid de geest gegeven. Dus voorlopig geen foto's meer.
Je moet het wiel, remklauw en -schijf demonteren en dan de volledige verticale draagarm waar de fuseekogel in zit in z'n geheel demonteren. En de veer en demper laten hangen. Wel veer ondersteunen!!! want de onderste draagarm zit dan niet meer vast!! En dan kan je dragend kloppen met zware hamer om de oude kogel eruit te krijgen en vervolgens de nieuwe er weer in (zie JantjeV8). De demontage duurt misschien 10 minuten en als de fuseekogel er in zit, ook weer 10 min. om terug te monteren, maar de kogel vervangen... is niet van de poes... We hebben er zeker 1 Ã 1,5 uur aan zitten klojen (met zeer bekwame garagist!)
De oude kwam er makkelijk uit, maar de nieuwe er in... was een ander paar mouwen.
En ja, de auto trekt nog steeds een beetje naar rechts. Dit moet gewoon aan de uitlijning liggen. Deze keer zal ik de uitlijnwaarden meenemen naar de garage zodanig dat ze zich daar op kunnen baseren. Hopelijk is't dan opgelost.
ERIK123