[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Adres onderdelen ??? : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 15:38

Adres onderdelen ???

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Adres onderdelen ???

Berichtdoor Ronald300D » 23 jan 2008, 03:21

Waar zijn onderdelen het beste en goedkoopste te koop?
Weet iemand een site voor onderdelen?
Is er ook een site voor onderdeelnummers?
Via de clubsite kom ik op sites die waarschijnlijk niet meer bestaan ?!
Ronald300D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Re:Adres onderdelen ???

Berichtdoor Jeroen » 23 jan 2008, 09:53

Dat zijn een heleboel vragen in een keer. Een eerste poging tot wat antwoorden op basis van mijn ervaring/voorkeur:

Beste en goedkoop gaan niet altijd samen! Allerlei "verbruiksartikelen" zoals bijvoorbeeld filters e.d. kun je vaak bij de reguliere autovakhandel krijgen, zoals Brezan. Dat is meestal goedkoper dan bij de MB dealer voor identiek spul.

Alle specifiek MB onderdelen, als je nieuw wilt, dus gewoon de MB dealer. Ik heb bijvoorbeeld laatste een aantal rubbers vervangen en daar vertrouw ik gewoon geen andere dan MB originele onderdelen. Ik woon in de buurt van Den Haag, dus ik kom nogal eens bij van Dijk op het Forepark. Hebben in ieder geval erg veel van de W123 gewoon op voorraad. En anders is het er binnen twee dagen.

Daarnaast heb ik goede ervaring met de firma Kostwinder & Verhoef in Nieuwerkerk aan de IJssel. Veel voorraad, goede advies en ook originele MB onderdelen.

Tweedehands koop in nogal eens wat via Marktplaats.nl en Ebay.com, Ebay.co.uk en Ebay.de.

Of gewoon eens even googlen op W123 onderdelen.

Voor onderdelennummers moet je even het forum doorzoeken, want daar is volgens mij veel over te vinden al dan niet op CD-tjes.

Succes ermee,
Jeroen
Jeroen
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200
Bouwjaar: 1982

Berichtdoor agavengroen » 23 jan 2008, 10:36

Duitse webwinkels zijn vaak heel goedkoop:
www.dbdepot.de
www.mb-parts-teile.com
www.kfzteile24.de
agavengroen

Berichtdoor The White Rider » 23 jan 2008, 11:45

Zijn er mensen die al ervaringen hebben met dit soort winkels? Lopen zulk een bestellingen altijd goed af? Want het blijft altijd een beetje een gok vind ik. Je stuurt die mensen een berg geld voor dingen die je niet in je handen hebt gehad en loopt dan het risico om helemaal niets thuis te krijgen. Het gaat hier meestal niet om 10 of 20 euro, maar grote bedragen.
The White Rider

Berichtdoor Brijn » 23 jan 2008, 12:05

Hier http://www.detali.ru/cat/oem_mb0.asp?TP=1 staan alle onderdeelnummers (alle essentiele info is in het engels, maar het is een russische site) En dan zoek je hier http://t4media-agency.de:8080/partavail/start_de.jsp op of het leverbaar is en wat het (in Duitsland) moet kosten.

Ik heb ooit wat gekocht bij dbdepot en dat ging vlekkeloos, ook bij dieselsend, snel en zeer verzorgd, hoewel andere forumleden hun twijfels hebben over de spullen van dieselsend.

Bert
Brijn
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980

Keer terug naar Techniek