[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
stoelendans van de W123 versus W115. : Interieur

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 22 nov 2024, 13:30

stoelendans van de W123 versus W115.

Alles omtrent het interieur (zoals bediening, bekleding, montage)

stoelendans van de W123 versus W115.

Berichtdoor henklith » 23 jan 2008, 23:29

Morgen moet ik even naar Sneek, (Snits voor de kenners)
Niet voor een leuke reden, (dus niet even naar Wiebren), maar voor een serieuzere aangelegenheid.
Is van Utrecht toch snel 2x 140KM.
Marina wil dat ik met de W115 ga :o( :o),
Begrundung! de stoelen van de W115 zitten voor langere stukken beter???
Kunnen andere W115 en W123 dat ook beamen? persoonlijk denk ik dat ze daar niet volledig ongelijk in heeft namelijk.
Maar kan het ook suggestie zijn van onze kant, of weet iemand dat dat ook inderdaad zo is?
Groet, Henk (mede namens marina)
henklith

Re:stoelendans van de W123 versus W115.

Berichtdoor Rob Holewijn » 23 jan 2008, 23:35

Nou Henk Marina kan Harma een hand geven die vindt de /8 ook beter zitten.
Zelf merk ik als ik overstap dat ik wat verder weg zak in de /8
Rob Holewijn

Berichtdoor Markparket » 23 jan 2008, 23:54

Jaaaaaaaaaaaaaaaaren geleden een W115 gereden.

Toen was ik nog wat dunner, maar vond de stoelen echt voor dikke Duutsers gemaakt...zeilde alle kanten uit!

Geef mij maar de W123!

En dat geldt ook voor mijn lieftallige partner die vanuit een E320 en A140 kwam...
Markparket

Berichtdoor Dionneke1963 » 24 jan 2008, 00:46

Ik ben van een W115 naar een W123 gegaan, maar ik vind de W123 stoelen beter. Meer steun en volgens mij is het ruggedeelte hoger of lijkt dat? Verder had mijn W115 Texhoezen die het ook nog een gladder maakte.
Ik heb de overstap doelbewust gemaakt, omdat ik wat luxer wilde en dat vind ik in de W123 en volgens mij ook met de zetels.
Dionneke1963

Berichtdoor henklith » 24 jan 2008, 00:57

Nou eenduidigheid nog ver weg :o))
Over die handelbaarheid en toch net wat makkelijker in het dagelijkse drukke verkeer kan ik het wel eens zijn, dan scoort de W123 naar mijn indruk net wat hoger.
Dat komt denk ik ook wel omdat de W123 standaard, of in elk geval wel heel vaak, stuurservo, achterruit verwarming, rechterbuitenspiegel, centrale deur vergrendeling en ook net wat meer licht van de koplampen heeft.
de linker en rechter achteruitkijk spiegels zijn ook wat funtioneler en eigenlijk een must vandaag aan de dag.
Voorals nog vind ik wel de stoelen van de /8 beter zitten.
Groet, Henk lith.
henklith

Berichtdoor Weizengelb » 24 jan 2008, 14:44

Hoi Henk,
Ja ik denk dat W123 stoelen eerder doorzakken. Er zijn natuurlijk wel 3 types te onderscheiden. De /8 had eigenlijk ook 2 types, tot 1971 en daarna.
Ik had in mijn /8 op een gegeven moment lederen zetels en die zaten echt wel goed, beter dan de W123.

Nog beter zitten de lederen stoelen in de W111! ik denk dat de stoelen in de loop der tyd ook steeds meer ten prooi zijn gevallen aan zuinigheid.
In de W111 zit geloof ik nog echt een onderstel met spiraalveren in plaats van 1 gebogen veerstrip, als die breekt zakt meteen de hele stoel in elkaar... <br><br>Post edited by: Weizengelb, at: 2008/01/24 13:45

Das Beste oder Nichts!
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1972
Automaat: Nee
LPG: Nee

Berichtdoor Wiebren240D » 24 jan 2008, 19:43

Hallo Allemaal

ja de stoelen van een W114/115 die in mijn auto zitten zijn goed komen uit een benzine uitvoering maar om nu te zeggen de stoelen van een W114/115 zijn beter nee dat niet die van de W123 hebben net even meer mogelijk heden om het zitten lekker aangenaam te maaken.

maar als je een auto koopt kijk ik altijd even naar de stoelen gewoon gaan zitten bij de ene is het goed meestal benzine autos maar de diesels daar kunnen slechte stoelen in zitten hoor denk daar maar om en even vernieuwen is toch een karwei hoor.

groeten van Wiebren ut Snits
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Nico Vliet » 24 jan 2008, 22:45

Hoi Wiebren,

Vind de zit in mn 123 ook voor verbetering vatbaar. weinig zijdelingse steun en voel mn rug al snel, iets wat ik in een andere ( moderne auto ) eigenlijk nooit heb. Hoe kun je stoel verbeteren?

groeten, nico.
Nico Vliet

Berichtdoor Wiebren240D » 25 jan 2008, 00:11

Hallo Nico

ja hoe kun je een stoel goed zittend maaken.

de ene vind dit goed zitten en de ander vind dat goed zitten zit nogal wat verschil in hoor.
maar als je de rugleuning en de zitting een nieuw veren pakket geeft word het al een stuk beter is wel een karwei hoor het omzetten van de bekleding.

ik heb het toen wij nog een taxibedrijf hadden vaak gedaan is niet het mooiste klusje maar bij de W114/115 stoelen wel te doen hoe het bij de W123 gaat weet ik niet nooit mee bezig geweest maar het zal denk ik wel op dezelfde manier zijn is gewoon arbeids intensief werk dat deden wij vroeger ook in de stille uren als er een auto stil stond even met een stoel aan de gang was wel een paar uren werk hoor.

maar ik heb al tegen Arie en Marion gezegt jullie mogen van mij wel thema dagen houden die dag een remmen dag dan weer wat anders er zijn genoeg themas te bedenken over een ouwe Mercedes.

maar ik wens je veel suc6 met het maaken van je stoel.

groeten van Wiebren ut Snits
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor henklith » 25 jan 2008, 00:51

Hoi Wiebren, Marina heeft er vandaag iets op gevonden, geen gezellige oplossing maar het werkt, vandaag heeft ze twee maal een uur en drie kwartier (naar Sneek) op de achterbank gezeten :o(
groet, henk lith.
henklith

Berichtdoor Nico Vliet » 25 jan 2008, 23:00

Bedankt Wiebren,

Zal me er nog eens wat verder in verdiepen. Zit er aan te denken om vd zomer met de Benz op vakantie te gaan. Dan wil ik de zit wel wat aangenamer hebben. Vooral onderrug en zijdelingse steun dus.
Nico Vliet

Berichtdoor Dionneke1963 » 26 jan 2008, 00:17

Zit de koningin ook niet altijd achterin?

Maar zonder gekheid, een ander kan niet beslissen hoe jij lekker zit. Sommige mensen zitten in een oude doorgezakte stoel van 30 jaar oud heel comfortabel en willen die niet ruilen tegen een nieuwe. Een ander krijgt het aan zijn rug op een chopper en een ander op een racer. De stoelen zijn hetzelfde en Pietje is 1.90m en Beppie is 1.55m. Als jouw vrouwtje zegt ergens goed of slecht in te zitten, zal ze dat zo wel voelen, daar kunnen wij toch weinig over zeggen? Wel onze mening, maar daar gaat zij niet beter om zitten.

Dionneke1963

Berichtdoor Douwe Jan » 26 jan 2008, 00:47

Wij hebben skai-bekleding in de W115; beetje glad bij het snelle bochtenwerk (200D ...) maar de vorm is nog strak.

De pasvorm van de stoelen in de W123 (stof)is beter en gaat meer richting "fauteuil", maar ja, dan moet je het doorzakken nog wel even verhelpen.

Allebei goed, met mitsen en maaren ...

Groet, Douwe Jan
Douwe Jan

Keer terug naar Interieur