Zo, hehe wat een week zeg.
Vandaag maar wat bijkomen en wat freubelen rondom de 300TD.
Weekje stil gestaan, sleutel er in, 10 seconden gloeien, zonder gas starten en direct lopen, dat zit wel goed dus.
Het blok loopt mooi, geen mechanische bijgeluiden, ligt keurig stil, gewoon puur diesel geluid. Het uitlaatspruitstuk blaast wat aan de onderzijde, die dus maar vervangen. Zo ook de olie en de filters. In de deursponning zit een sticker van Shell Helix. Oli changed 290500km, next change 298000km. Dat beurtje heeft ie denk niet meer gehad, dus we zullen hem maar eens verwennen.
Fel gas geven gaat wat te traag naar m'n zin, maar dat wist ik eigenlijk al. Onderweg naar huis moest ik elke 100km even de dieselslang bij de pomp losmaken en doorblazen. Er kwam dan bijna niets meer door. De tank zal wel bezinksel bevatten en het filter dicht geslibt zijn. De tank leeg en spoelen dus, gaan we eerdaags maar eens doen.
Carrosserie eens gewassen, dan loop je hem mooi helemaal na. De achterwielranden wist ik, de kriksteun LiV begint ook slecht te worden. De rest niet. De scharnierbakken zijn in orde, de binnenschermen zijn ook oke.
Het is geen museumstuk, maar met weinig werk is het er wel van te maken, dit is geen afgetrapte T.
Bijgaand wat foto's, van de stangetjes die ik hierboven bedoelde moet ik nog een foto maken.