[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
ervaring met xado : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 12:35

ervaring met xado

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

ervaring met xado

Berichtdoor superW123 » 18 feb 2007, 15:19

ik lees nog wel eens wat over toevoegingen en zo.
heb zelf ervaring met fin25 voor in de motorolie en fin gear voor in de bak, slick50 ken ik ook, maar nu is er weer iets nieuws waar ik zelf wel een goed gevoel over heb, maar dat wel bevestigd wil zien.
dit product heet xado revitalizant, kijk maar op www.xado.nl . nu is mijn vraag of er iemand is die hier ervaring mee heeft, want zij beloven nogal wat, zoals je kan lezen.
ik hoor het graag.

groeten......Ron
superW123

Antwoord:ervaring met xado

Berichtdoor Semrick » 18 feb 2007, 17:03

Hallo superw123,

Exact dezelfde vraag had ik in een ander topic ook al eens gesteld.
Zie;
http://w123club.nl/component/option,com ... 904/#21904

Ik heb op internet ergens gelezen dat Rob Holewijn het middel getest heeft in ik dacht een W114 of 115. Alleen kon ik de resultaten van deze test nergens vinden. Misschien weet hij het nog en wil hij ons alsnog vertellen of het wat is.

Groeten,

Eric (Rijnstadgroep)<br><br>Bericht gewijzigd door: Semrick, op: 2007/02/18 16:12
Groeten,

Rickert
Semrick
Erelid

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor superW123 » 18 feb 2007, 21:58

ik zag ergens op een forum een discussie hierover van rob en nog een paar w,o henk lith geloof ik, maar of het nou werkt weet ik nog steeds niet.:ohmy:
superW123

Berichtdoor janbenz1 » 18 feb 2007, 23:47

Die slick 50 werkt vaak maar een korte periode, dat weet ik uit ervaring.
Xado heb ik geen ervaring mee, maar komt me wel professioneel over.

Volgens mij is het probleem bij onze oude motoren, door de minerale olie die er in zit, je een filmlaag in de motor op alle onderdelen hebt, en dat je met dit spul de filmlagen in de motor losweekt, net als met de synthetische olien.
Het gevaar is dan dat deze kleine vlokjes in je olie toevoer kanaaltjes gaat zitten, en deze verstoppen.
Daardoor krijgen de vitale delen dan geen smering, met alle gevolgen van dien.

In de nieuwere motoren met Synthetische olie is het wel aan te bevelen, maar ik ben bang als je het in je oude beestje doet je er later spijt van krijgt.
Ik doe het niet.:)

Groetnis fan jan, Út Drachten.;)
janbenz1

Berichtdoor Rob Holewijn » 20 feb 2007, 01:36

Wij hebben met Xado een test gedaan.
Maar ik moet je zeggen dat ik geen verschil gezien heb.
Het kan zijn dat we de test met te goede motoren hebben uitgevoerd.
Rob Holewijn

Re:ervaring met xado

Berichtdoor evert w123 » 27 jan 2008, 13:54

even dit topic oprakelen.. ..-)

ik heb zojuist eea besteld
mijn 300D verbruikt 1:8 en dat lijkt me toch iets teveel
verbuikt me ook ietsje teveeel olie (hoewel ik daar nog niet helemaal genoeg km voor gereden heb om precies te weten hoeveel..)

dus:
motorreiniger
revitaliserend spul
olie additief

en afwachten...

elk onderhoud kost geld en de motor van binnen eens schoonmaken lijkt me wel wat
een vriend van mij heeft garage en ervaring met oude mercedessen
is altijd weer blij dat ik met een 'echte' auto op zaterdagmiddag een bakje kom halen!
heeft me eerder al eens verteld dat hij het inwendig schoonmaken van motoren helemaal niets vind (dus dat mag ook jullie reactie zijn).
hij zegt: overal waar smeer / roetophoping zit, en je haalt dat weg, verlies je compressie.
ik zeg: overal waar smeer / roet zit, moet dat weg, en met revitaliserend middel worden kleine ruimtes opgevuld

ach ja, iedereen die ergens iets geld aan uitgeeft, voelt meteen resultaat (het heeft toch iets gekost en toegeven dat het niet werkt is altijd lastig, toch?)

ik zal eerlijk zijn over het resultaat! eerlijk!

doei
evert w123

Berichtdoor Coupe280 » 27 jan 2008, 14:05

evert
ik heb eens op een oldtimerbeurs gevraagd of het wetenschappelijk getests was door tno of een andere instantie.
hij had wel een test rapport uit china of daar ergens uit de buurt.
toen ben ik maar doorgelopen testrapporten die zo ver weg komen schept bij mij geen vertrouwen.
mvrg tonnie
Coupe280
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 280C
Bouwjaar: 1967
Automaat: Ja
LPG: Ja

Berichtdoor Govert » 27 jan 2008, 14:09

Begin eerst met regulier onderhoud.

En vergeet niet dat al die middeltjes al meestal gewoon in een motorolie zitten.
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.

Berichtdoor evert w123 » 27 jan 2008, 14:46

yep, helemaal mee eens
regulier onderhoud is het wondermiddel bij uitstek

maar deze Mercedes W123 gaat niet meer weg (hoort iedereen wat ik schrijf? lees maar ff mijn voorstellings topic...)

omdat de olie toch vervangen moet worden, lijkt mij een flinke reiniging van een 10-tje niet slecht

nog iets: ik heb het normale geluidje van gebruikte (lees: beetje versleten) aandrijflijn (wiellagers, cardan etc).
ik lees in mijn haynes automotive repair manual niets over eventueel smeringsonderhoud van de aandrijflijn
weet iemand een nederlandse beschrijving op dit gebied?
sorry: is buiten dit topic, dus ik zoek eerst wel even verder

wellicht bij de W123 helemaal uit de tijd en niet mogelijk
heb nog een W108 gereden (jaja, kort, maar toch) en een volvo amazone; dat is iets ouder en moest je nog langs met de smeernippel...
evert w123

Berichtdoor 250petrolgrun » 27 jan 2008, 14:48

Haha jullie zijn me voor!

Ik heb gemaild met XADO mijn MB 250 met M123 moter 6 cylinder in lijn verbruikte met Shell 15/W40 1 liter op de 1000km nu Met Castrol High Mileage en Slick50 is dat terug gebracht tot 1 liter op de 1250km.

Hier onder het antwoordvan XADO!

Beste Arno,

Na aanleiding van je mail wil ik graag even reageren op jou opmerking.
Bij het olie verbruik wat jij noemt, 1 liter op 1200 km, is het van belang om op de volgende wijze de behandeling uit te voeren.
Als eerste dien je de zuigers en cilinders te reinigen met anticarbon. Art. 42151 1 tube per cilinder.
Dan dien je het motoroliesysteem te reinigen met XADO Vitaflush 1 zakje per liter olie Art. 42101
Dan nieuw filter en nieuwe olie, advies xado olie, maar niet beslist noodzakelijk. En dan 3 tubes Revitalizant voor benzinemotoren art. 12101
Advies meet vooraf compressie en doe dat na 2500 km. nog eens.
Dit is de beste manier, en succes is hierdoor verzekert.

Mijn mening,

Mannen van de W123club.nl ik ga dit doen!
Zal er natuurlijk een uitgebreide foto raportage van maken en mischien zelfs film!
Eerst compressie meten enzo.....

Wordvervolgd groet, Arno
250petrolgrun

Berichtdoor Harmen » 27 jan 2008, 15:36

ik ben heel benieuwd.....
Harmen

Berichtdoor henkiebenz » 27 jan 2008, 18:32

Ik ben nog meer benieuwd.
Maar blijf het volgen

Monteur in blik.Ahummmmmm
henkiebenz

Berichtdoor Holysmoke » 27 jan 2008, 18:40

Zeer interessant, Ben ook zeer benieuwd
Holysmoke

Berichtdoor MajikSimon » 27 jan 2008, 20:18

"hij zegt: overal waar smeer / roetophoping zit, en je haalt dat weg, verlies je compressie."

Tsja als de compressie van je diesel hangt op wat aan elkaar gekleefde
roet en smeerspetters is het toch wel droevig gesteld met je motor kan ik je vertellen .

Die praatjes hoor ik zo vaak, is ook reden waarom mensen er dikke 15w40 ingooien ook in de winter omdat ze bang zijn voor het oplossend vermogen van nieuwe oliesoorten. Lang leve de slijtage...
Heel veel mb motoren kunnen prima 10w40 hebben, daar zullen je oliekanalen niet opeens van dicht gaan zitten...
Tenzij je de olie altijd veel te weinig/nooit wisselde natuurlijk.
MajikSimon

Berichtdoor 1111 » 27 jan 2008, 20:34

Ik heb het 1 jaar geleden geprobeerd motorreiniger enz, na 4000 km nog een keer en heb geen verschil of verbetering gemerkt.
Alleen m'n portefeuille wat lichter.

Is Uri Geller misschien een optie???

mvg arie van schie
1111
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980

Berichtdoor evert w123 » 27 jan 2008, 21:08

leuke reacties allemaal

dat arie geen resultaat merkte... trap ik er toch in?
we zullen zien

oh ja, heb ook middel voor mijn automaat bijgekocht
moet ik toch eerst mee naar de automatenboer.
olie en filter vervangen blijkt niet voldoende

idee om dit topic te stoppen?
alleen reacties van ervaringsdeskundigen welkom? zoiets? dan blijft het goed leesbaar.
evert w123

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto