Adriaan,
Een W108 is tog een SL cabrio, of niet?
Mijn routine controle systeem:
In elk geval, gewoon rustig langs de auto lopen en zoeken naar roest plekken, dat kan nooit kwaad. Verder denk ik dat je veelvuldig bij alle auto's de deuren moet controleren. Deze geven heel vaak de staat aan van de auto. Ook onder de matten kijken voor roest. De wielen verwijderen en de wiel kuipen goed inspecteren met een lamp bij de hand. Dit zelfde geld voor alle ophang punten onder de auto, zowel vering differentieel als uitlaat en motor/versnellingsbak. Deze punten hebben rubbers die bewegen en daarom schuren en dus roest vorming kunnen bevorderen. De neus van een auto moet je altijd goed bekijken vooral op roest onder de lak, wordt nogal eens overheengespoten. Voel met je hand langs het blik in de langsrichting, vaak kan je zo achterhalen of een auto is opgeknapt, je voeld dan kleine randjes in de lak/body van het voeruig. Deze randjes kunnen komen door verschillende redenen. Panelen vervangen of gladgetrokken na een ongeluk. Trek daarom ook de historie na.
In elk geval suc6 met je nieuwe uitdaging