[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4822: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4824: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4825: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4826: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
dealer: kanniet ligt op't kerkhof, wilniet ernaast : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 01:38

dealer: kanniet ligt op't kerkhof, wilniet ernaast

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

dealer: kanniet ligt op't kerkhof, wilniet ernaast

Berichtdoor AdriaanVogelzang » 07 aug 2008, 22:22

Tja dan kom je bij de dealer, probleem zie de achterste wielkastrand in een andere post.

Gisteren gebeld met Mevrouw Karin van het magazijn in Hengelo, (in Almelo zijn ze zoooo aardig dat ik Hengelo maar eens wilde proberen). Na invulling van chassisnummer en dergelijke zou Mevrouw Karin me terugbellen. Dit deed zij na 5 minuten waarop ik meteen dacht: "heeey hier ga ik vaker naartoe voor onderdelen gezien de klantvriendelijkheid". Mevrouw Karin had diverse zaken in de aanbieding, een compleet achterscherm voor meer dan 600 euro ex. een wielkastrand met wat meer plaatwerk naar de achterkant toe, en alleen de rand. Dat laatste wat ik waarschijnlijk nodig zal hebben, kostte 70 euro, een prijs waarvoor ik niet wil klooien en origineel materiaal wil gaan gebruiken. Toch een slag om de arm gehouden en gezegd dat ik morgen (vandaag dus) langs zou komen.

Zo gezegd zo gedaan. Daar was ik, Mevrouw Karin met die bevallige stem was er niet, wel een koning in een ivoren toren die schijnbaar uit zijn hoofd weet wat er allemaal wel en niet leverbaar is. Ik leg uit wat ik wil, en meteen dan weet JIJ meer dan ik. (Gelijk tutoyeren, ik heb niet samen met die vent in de goot gelegen!!) Gelijk kromme tenen dus... Afijn ik zei dus dat mevrouw Karin een heel ander verhaal had etc etc. maar nee dat is niet leverbaar. "kijkt u dan even in de computer". -"Nee dat heeft geen zin wat is toch niet leverbaar althans niet van Mercedes, dan moet u naar een schadeherstelbedrijf, wij hebben alleen complete achterschermen", "nou het is er anders wèl van Mercedes zelf, -"Gottlieb en Carl zullen wel raar toekijken van boven op dit moment" Probeerde ik nog lollig. afijn nee het zou er echt niet zijn enzo; en kijken in de computer ho maar etc etc etc. Mijn slotzin was nochalant "Ach dan maak ik het wel zelf... ook zo gebeurd, het is maar Mercedes uiteindelijk, wat stelt dat nu voor..."

Wie O wie weet wie de baas der bazen is van BaanTwente? Ik wil die man zonder rancune eens vragen waarom hij van dat aardige personeel in dienst neemt, ik vind namelijk dat dit zo niet kan. Ik ga wel naar Rijssen, ook Baan, maar daar vinden ze het iig leuk als je met een oldtimer komt en willen ze alles tot op de bodem uitpluizen. Ik vind dat ik dergelijke practijken als klant niet hoef te pikken, ik kan ook nog een beerput over Almelo (woon ik) opentrekken.

Adriaan, die het verder van huis gaat zoeken.
AdriaanVogelzang

Re:dealer: kanniet ligt op't kerkhof, wilniet erna

Berichtdoor JohndeWinger » 07 aug 2008, 22:31

Morgen Mevr Karin bellen Adriaan!!en het verhaal uitleggen van die EIKEL.
Succes.
Groeten van John uit het mooie Drentse Zuidwolde

Mercedes Benz: The best or nothing
JohndeWinger
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Heckflosse
Bouwjaar: 1967
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Re:dealer: kanniet ligt op't kerkhof, wilniet ernaast

Berichtdoor Douwe Jan » 07 aug 2008, 22:57

... is toch geweldig, deze Karin !
Gauw heengaan, ophalen en wat zul je je er verder over opwinden !?
Douwe Jan

Berichtdoor AdriaanVogelzang » 08 aug 2008, 00:23

je hebt ze nog eens meer nodig, en ik ga niet met plezier naar een winkel waar ik met zuchten en steunen wordt behandeld, het devies zou moeten zijn "de klant is altijd koning" dus ook al vraagt de klant om nog eens te kijken en jij -als verkoper- weet dat het geen zin heeft dan kijk je toch. Helemaal in deze context, het is uiteindelijk wel Mercedes, geen suzuki geen daiWatsu geen honda ga zo maar door. Mercedes gaat er enerzijds prat op dat (bijna) alles nog te koop is van de modellen na 1945 en dat ze alles kunnen en willen leveren, anderzijds stralen ze dit imago dus niet uit. Een onwetende klant laat zich wellicht met een kluitje in het riet sturen en denkt "ach was toch een vrouw" (GEHEEL onterecht, er zijn heel wat vrouwelijke monteurs m.n. in Duitsland waar ik ook qua kennis van oude motoren diep voor moet buigen). Ik kan me niet voorstellen dat dit een plaatje is wat Mercedes uit wil stralen, wat waarschijnlijk de baas der bazen niet weet (tenzij dit bedrijfspolicy is (mensen met ouwe gebakjes weren)). Ik ken iemand uit mijn woonplaats die een splinternieuwe heeft gekocht in zwolle met de enige voorwaarde dat regio twente dus Baan, geen cent provisie of wat dan ook zou krijgen. Ik neem aan dat dit genoeg zegt.

Adriaan
AdriaanVogelzang

Berichtdoor AdriaanVogelzang » 08 aug 2008, 00:28

p.s. ik kende al een staaltje hufterigheid uit de eigen woonplaats, maar zo onbeschaafd als dit (je had er bij moeten zijn en dat smoelwerk moeten zitn) had ik bij een dealer nog niet meegemaakt, ja ook ik struin sloperijen e.d. af, zonder iemand tegen het hoofd te stoten maar ook daar kom je soms mensen tegen waarvan je denkt "ehm okee...." maar dat verwacht je niet bij een dealer
AdriaanVogelzang

Berichtdoor Henk1959 » 08 aug 2008, 01:13

Hoi Adriaan

De directeur is ene meneer Ter Harmsel
De chef werkplaats is Nico Jansen
Persoonlijk ken ik ze niet, maar mijn coupe is daar jarenlang in onderhoud geweest.
Daar kwam ik achter toen ik de historie van mijn Benz aan het uitpluizen was, maar daarover later meer.
Stuur maar eens een mailtje naar die Ter Harmsel:
baan@baantwente.nl
en vraag dan gelijk of ze ooit van klantvriendelijkheid hebben gehoord,
want dit slaat toch nergens op?
Henk1959

Berichtdoor Brijn » 08 aug 2008, 07:35

In Frankrijk hebben ze hier een spreekwoord voor:

Le Client est Roi,
Mais le Patron est Dieu.

De Klant is Koning,
Maar de Baas is God.
Brijn
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980

Berichtdoor AdriaanVogelzang » 08 aug 2008, 07:47

@henk dank je wel ik ga daar eens even mee bezig, eerst ff aant werk en e.e.a. even kanaliseren alvorens ik een mail op stel.

@Brijn : J'allais le dire... étant prof de français je connais le proverbe :-) quoique... :-(
AdriaanVogelzang

Berichtdoor bartolo66 » 16 dec 2008, 17:01

Hallo Adriaan,
Ik pak dit draadje nog ff weer op want ik kom net bij Karin vandaan.

Mij ervaringen met dealers (ook andere merken) zijn niet anders dan die jij beschrijft en ik haal dan ook bijna alles bij de automaterialenzaak, sloper of via internet, bevalt prima.

Ik moest echter voor een revisiesetje van de vacuümpomp naar Baan in Hengelo omdat ik dit nergens anders heb kunnen vinden, daar heb ik dezelfde man ontmoet waar jij het over hebt vandaar dat ik op het forum ben gaan zoeken of er gelijksoortige ervaringen zijn. De man weet echt verschrikkelijk veel of het is echt een koekenbakker. De eerste keer werd ik afgepoeierd met de mededeling dat mijn chassisnummer niet klopte na dit thuis gecontroleerd te hebben ben ik weer teruggegaan met hetzelfde nummer hij begon allerlei nummers te roepen die hij kennelijk uit zijn hoofd wist en kwam tot de conclusie dat het membraan niet los geleverd wordt. Wel kon ik een complete pomp bestellen... Laat maar.

Afgelopen week weer een poging gedaan dit keer bij Karin, die is een stuk vriendelijker en zoekt de zaken volgens mij wel aardig uit. Maar ook hier gaan dingen mis, de onderste radiator slang is bij een auto met airco anders en er was dus een verkeerde slang besteld.... Deze is niet meer in te leveren of te ruilen! Je zou toch een zekere expertise van hen mogen verwachten zeker gezien het feit dat toen we er vanmiddag samen naar keken bleek dat het er gewoon bij staat.
Ik begrijp de problematiek wel, en heb daar tot op zekere hoogte ook wel begrip voor, bij de automaterialen kost het me de korting als ik speciale zaken bestel die later niet blijken te passen maar daar kan ik het iig weer inleveren tegen een klein bedrag.

Wat ik met dit lange verhaal probeer te zeggen is dat men kennelijk niet zit te wachten op doe-het-zelvers die regelmatig aan de balie staan met kleine bestellingen. Het is een soort ontmoedigingsbeleid dat gevoerd wordt op gebied van service. En ook daar zijn mensen voor te vinden die dat heel goed kunnen. ha ha

Toch maar de nieuwe slang besteld je moet wat. Heb dus een onderste radiator slag liggen voor een 200D uit 77 met airco voor de liefhebber (tegen verzendkosten) Er schijnt een nieuwe Mercedes garage (geen Baan) te zijn in Hengelo noord heb je daar al ervaringen mee?
bartolo66

Berichtdoor Pimmelot » 16 dec 2008, 17:20

ze zitten zeker niet te wachten op doetzelfers.dat zijn broodrovers toch,

service is voor mensen waar ze goed aan denken te kunnen verdienen.word nog veel erger voor ze .krimpende ekonomie dus nog meer doe-t-zelfers

ik ga ook naar baan rijssen.ben mooi dank zij u behoed voor hengelo.zo werkt dat nou.

vrgr.,wim<br><br>Post edited by: pimmelot, at: 2008/12/16 16:25
Pimmelot

Berichtdoor MajikSimon » 16 dec 2008, 21:53

klinkt allemaal nogal hufterig... maar idd mensen kun je niet veranderen, moet je ook niet proberen, meteen weggaan en nooit meer terugkomen daar.

ik heb dit soort dingen ook al eerder meegemaakt..sommige mensen voelen zich heel wat..
succes...
MajikSimon

Berichtdoor Don » 16 dec 2008, 23:03

Jammer dat je niet in de buurt van Tilburg woont;

ik haal m'n spullen vaak bij de MB-dealer Rüttchen in Tilburg, en die zoeken alles uit, ook al gaat het om een artikel van 5 euro. Ik vind dat zelf soms genant, omdat er ook naast je iemand kan staan die een onderdeel van een vrachtwagen meeneemt van tig euro, maar daar doen ze totaal niet moeilijk om en pluizen alles na in de computer; geen enkel probleem!

Maar het ligt ook weer net welke persoon je treft; want ik denk niet dat het een algemeen beleid van MB is om de onderdelen-afnemende klant te weren. Een berichtje/klacht naar een hogere laag binnen MB zou dan geen kwaad om te laten weten dat je daar niet welkom voelt.

Succes,
Don
Don

Berichtdoor Govert » 16 dec 2008, 23:46

Met LIAM in Leiden heb ik ook uitstekende ervaringen.
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.

Berichtdoor Rupsje Nooitgenoeg » 17 dec 2008, 00:07

Mijn ervaring met de Mercedes dealer in Groningen is in ieder geval wel goed, ik kom toch met enige regelmaat en ik wordt daar altijd geholpen door dezelfde monteur (ws een van de laatsten die nog verstand heeft van de W123). Deze monteur doet altijd erg zijn best om mij te helpen en als ik onderdelen wil bestellen dan doe ik dat telefonisch. Ik heb in Groningen nog nooit een slechte ervaring gehad.

Het kan dus wel bij de dealer.
Ik denk dat als je onbeschoft behandeld wordt door een medewerker moet je gelijk doorvragen naar zijn leidinggevende en aangeven dat je niet zo behandeld wenst te worden.

Groeten Jeroen
Rupsje Nooitgenoeg

Berichtdoor AdriaanVogelzang » 18 dec 2008, 00:42

Dank voor de reactie. Ik ben dus niet de enige die deze ervaring deelt met Hengelo. inmiddels is deze zomer meer dan de helft van mijn ronding van de achterwielkastrand op een parkeerplaats door een grote onbekende afgevlakt. Ik ga binnenkort naar een schadehersteller om te zien wat er te redden valt. als dit uit te deuken is dan laat ik dat doen en las ik het eerder beschreven rotte deel zelf in. kan dit niet dan ben ik er nog niet uit of ik een heel nieuw achterscherm in laat lassen of dat ik alleen een rand inlassen laat. Het is namelijk wel mijn bedoeling deze auto als het een beetje kan nog 25 jaar bij me te houden. Op het moment zit de rottigheid heerlijk in het vet en zit er op de beschadigde lak een mooie laag zinkverf. Aangezien de auto nu met dit weer toch meer stilstaat dan rijdt houdt dat nog wel een tijdje. Ik ga eerst volgende week eens kijken wat de schadehersteller er van denkt. Zelf durf ik namelijk niet de hele ronding te lassen ivm rek en krimp door de hitte en alle plamuurgevolgen (roept nu al allergische reacties op) van dien. alleen dat stuk dat rot is doe ik zonder problemen. Als je het zelf doet weet je wat er is gebeurt als je het moet laten doen dan moet je maar afwachten wat en vooral HOE het wordt gedaan.

Groeten en alvast een fijne kerst!

Ad
AdriaanVogelzang

Berichtdoor Markparket » 18 dec 2008, 01:09

Mijn ervaringen met de dealert zijn ook niet best.

Onderhoud wordt slecht uitgevoerd (teveel olie in de automaat bv)
Storingen niet goed opgelost (bij mij de carburateur)

En Rob is eens met de Wensinks om de tafel gaan zitten (DE MB dealer in het Noorden)
Korting? Hahahahaha, dat had u gedacht!

Nou, bij Brezan in het Noorden zijn we dus wel welkom, minimaal 30% clubkorting!
Markparket

Berichtdoor Leon » 18 dec 2008, 10:50

Don't get me started over de dealer hier....

(voor degenen die de soap kennen: wel een zak met geld van ze teruggekregen!)
Leon

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto