Het is nu 24 nov 2024, 02:04
Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.
door Mercedennys » 28 jan 2008, 23:22
Dag,
Mijn deur is ingedeukt, net op het scharnier punt. Zie foto.
De deur is aan de onderkant nog helemaal roestvrij dus hoop dat er nog hoop is en dit er weer uitgedeukt kan worden.
Experts uitdeukers, advies graag!
-
Mercedennys
-
door Harmen » 28 jan 2008, 23:25
ai ai dat is een beste deuk.... bah zeg!!
heb zelf geen idee....
-
Harmen
-
door Semrick » 28 jan 2008, 23:33
Ik denk dat een schadebedrijf er niet aan gaat beginnen om een dergelijke deur uit te deuken. Vroeger deed men dat nog wel maar tegenwoordig kiest men er veel eerder voor om een nieuwe deur te plaatsen. Dit omdat het netjes uitdeuken en wer strak maken erg bewerkelijk is en dus voor wat betreft het arbeidsloon in de papieren gaat lopen.
Je hebt als je een beetje zoekt namelijk al voor rond de 100 euro een goede gebruikte deur. Dat is ongeveer 1,5 uur arbeidsloon en ik denk niet dat de deur in die tijd strak gemaakt kan worden.
Misschien dat je een hobbyist kunt vinden die het voor je kan en wil doen.<br><br>Post edited by: Semrick, at: 2008/01/28 22:36
Groeten,
Rickert
-
Semrick
- Erelid
-
- Berichten: 4020
- Geregistreerd: 08 sep 2006, 15:24
- Roepnaam:
- Type wagen: 300D
- Bouwjaar: 1968
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
door Trouwkoets » 29 jan 2008, 00:03
Hier de leek die zijn mond niet kan houden
Je kan bij MB toch een nieuw buitenblad kopen en dat erop zetten.
'Beplatung links' 123 720 1309 EUR 111,81
Denk ook dat een vervangende deur uiteindelijk goedkoper is
-
Trouwkoets
-
door JantjeV8 » 29 jan 2008, 08:33
Mogelijkheden:
1) nieuwe buitenplaat aanschaffen en er in lassen, buitenrand omfelsen.
2) Buitenplaat van gebruikte deur demonteren en in de jouwe plaatsen, zelfde werkwijze als 1.
3) Gebruikte deur op de kop tikken en spuiten.
4) Nieuwe deur aanschaffen en spuiten.
1 en 2 zijn heel erg bewerkelijk. De deurplaat zit rondom dubbel gefelst met een kit er tussen. Het is erg moeilijk om die rand open gevouwen te krijgen zonder de rest te beschadigen.
Je kunt de deur altijd bewaren, of de onderste helft en de binnenbak van de deur bewaren voor een ander restauratie object, iemand die wel een rotte onderkant heeft.
Wat doe je trouwens moeilijk over je voorscherm???? Die deur met toch helemaal gespoten worden, dan ga je toch niet zitten friemelen met de blanke laklaag op die schermen?
-
JantjeV8
- Platinum Boarder
-
- Berichten: 4359
- Geregistreerd: 05 okt 2007, 08:26
- Type wagen: 230TE
- Bouwjaar: 1981
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
door wwwW123 » 29 jan 2008, 12:50
met jan eens. gewoon gebruikte deur, schuren, spuiten, klaar. spatbord kost heel weinig gewoon nieuw pakken dus.
-
wwwW123
- Platinum Boarder
-
- Berichten: 1582
- Geregistreerd: 12 maart 2007, 12:22
- Woonplaats: Helmond
- Type wagen: 240TD
- Bouwjaar: 1980
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
door Toontje » 29 jan 2008, 13:32
hoi hoi
als de deur nog goed is en je heb veel tijd kan je het altijd uitdeuken /trekken is wel een hoop werk als je de spullen er niet voor hebt en met ook trouwens maar als je niet op een dagje werk kijkt kan je het wel doen
groetjes toontje
-
Toontje
- Platinum Boarder
-
- Berichten: 10292
- Geregistreerd: 21 feb 2007, 14:33
- Woonplaats: kisharsagy Hongarije
- Type wagen: 300TDT
- Bouwjaar: 1985
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
door Roger » 29 jan 2008, 13:53
Hallo Dennis,
Ik heb je een PM gestuurd.
-
Roger
-
door JantjeV8 » 29 jan 2008, 23:01
Uitdeuken kan ook Toontje, maar de plaat is opgerekt dus je moet gaan stuiken.
Plaatjes dwars op je deur lassen, griptangen er op en trekken.
Om te stuiken: Met het lasapparaat hitteplekken lassen op de te stuiken plekken en snel af laten koelen, maar dat is gevoelswerk. Mogelijk ben je een natuurtalent maar doorgaans valt het niet mee.
-
JantjeV8
- Platinum Boarder
-
- Berichten: 4359
- Geregistreerd: 05 okt 2007, 08:26
- Type wagen: 230TE
- Bouwjaar: 1981
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
door Dionneke1963 » 29 jan 2008, 23:13
Ik sluit me aan bj de vervangers. De uren die daar in zitten, wegen niet op tegen een vervangende deur of je moet het zelf kunnen en er heel wat tijd in steken.
-
Dionneke1963
-
Keer terug naar Carrosserie & Exterieur
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten