MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 05:48

verlies van koelvloeistof,Kachelradiateur??

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

verlies van koelvloeistof,Kachelradiateur??

Berichtdoor Jacob » 18 aug 2008, 15:41

Ik had altijd al een klein beetje last van koelvloeistof verlies en een bij koudestart bedompte lucht uit de inblaasroosters in de binnenruimte,
dit was niet echt noemenswaardig,maar de laatste weken is dit toch wel verergerd,de vloeistof dan,en moet ik toch regelmatig vloeistof bijvullen.
Vandaag de auto bij een garage aflaten persen en zij constateerde dat er binnen 1uur 1bar ontsnapte met geen sporen van vocht,nergens.
Zij denken dat dit de kachelradiateur is en dit baseren ze mede door het niet zien van vocht en mijn verhaal van de luchtje bij de koudestart.
Ik heb zelden mijn verwarming aan en de kranen staan eigenlijk altijd dicht,is er dan even goed druk verlies mogenlijk via de eventueel lekkende radiateur of moet er ook nog ergens anders aan gedacht worden?
En hoe eventueel de kachelradiateur vervangen?is dit zelf te doen of echt speciallisten werk?
Groeten,Jacob.
Jacob

Re:verlies van koelvloeistof,Kachelradiateur??

Berichtdoor w123boy » 18 aug 2008, 19:22

hallo
hallo jacob

als je water verliest bij de kachelradiateur
kun je het vaak ook ruiken (geen lekkere geur)

ik heb 6 jaar geleden de kachelradiateur vervangen

het is wel te doen zelf

maar trek er maar een dag voor uit
bij mij waren ook de
kachel pijpjes kapot (3stuks)

koelwater eraf
3 slangen onder de kap verwijderen
bij de kachelkraan de kabeltjes loshalen
de rest aan de binnenkant v d auto
console eruit
alle knopen en schuifjes weghalen
en verder kappe verwijderen enz.....