door JantjeV8 » 31 jan 2008, 08:48
Niet alleen kleppen stellen, wat je beschrijft heeft vaak met de ontsteking te maken, zeker op LPG.
Bougies afstellen of vervangen, daarna kabels vervangen, rotor en verdeelkap vervangen.
Ze zijn daar onzettend gevoelig voor.
In P of N wordt geen vernmogen gevraagd, dus een eventueel verschil in je ontsteking bij een bepaalde cilinder zal niet zo gauw merkbaar zijn. Zet je hem in D of R dan moet je motor stationair al vermogen gaan leveren en zullen die dingen wel merkbaar zijn.
Dan is het nu ook nog koud en vochtig weer waardoor die ontstekingserikelen sneller merkbaar zijn.
Zonder onderhoud aan je ontsteking zal het niet weggaan, hooguit als het nu warm en droog weer zou worden zul jet in eerste instantie minder gaan merken, maar het zal toch weer de kop opsteken.
Leg je hand eens, in P of N, op het kleppendeksel terwijl de motor loopt. Je zult dan voelen dat er toch een oneffenheid in zit terwijl je die binnen vanuit de stoel niet merkt.