De clubleden die een M102 motor in hun W123 hebben krijgen van mij in 1 van de komende dagen de volgende email:
Uit de ledenlijst van het W123forum maak ik op dat jij een W123 hebt met M102 motor. Mocht dat niet zo zijn, beschouw dit bericht als niet geschreven.
Ik ben van plan MB Nederland aan te schrijven over het feit dat het uitlaatspruitstuk van de M102 van slechte kwaliteit is, en voor velen van ons vroeg of laat een kostenpost gaat worden. Doel van deze actie is om tegen een sterk gereduceerde prijs aan deugdelijke spruitstukken te komen.
Kan jij een bijdrage leveren aan de M102 uitlaat spruitstukken parade? Ik wil graag een foto van de onderkant van het spruitstuk ter hoogte van de 3e cilinder. Voorbeelden staan in het topic.
http://w123club.nl/component/option,com ... tstart,35/Dank,
Caspar van IJzerloo (Trouwkoets)
Tot nu toe is 1 heel spruitstuk gevonden tegen een stuk of 15 gescheurde exemplaren. Lassen van gescheurde spruistukken is mogelijk, maar het is een lastige klus en de levensduur is beperkt. Bovendien zullen sommige exemplaren te ver heen zijn om nog succesvol te kunnen lassen.
Dat betekent dat een ondeugdelijk onderdeel de weg vaardigheid van de W123's met dit type motor gaat bepalen. Ik wil vragen aan MB Nederland of zij genegen zijn om een oplossing te bieden voor dit probleem.
Daarvoor heb ik 2 dingen nodig:
[*]Veel gegevens over de staat van de spruitstukken in de vorm van foto's
[*]In een later stadium wordt geïnventariseerd wie mee wil doen met een oplossing. Dat gaat ongetwijfeld geld en moeite kosten
Enige aanwijzingen voor een goede foto:
- Richt het fototoestel op de onderkant van het spruistuk ter hoogte van de 3e cilinder
- Stel het fototoestel in op macro
- gebruik weinig flits
- gebruik bij voorkeur de zelfontspanner.
Kortom, deponeer ruimhartig foto's van het M102 spruitstuk in dit topic
Caspar<br><br>Post edited by: Trouwkoets, at: 2008/02/05 11:53