[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Bleutooth carkits, montage en ervaring : Van alles en nog wat....

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 22 nov 2024, 23:57

Bleutooth carkits, montage en ervaring

Dit is de plek waar over van alles en nog wat gepraat kan worden.

Bleutooth carkits, montage en ervaring

Berichtdoor Hans230CE » 03 feb 2008, 18:12

Ik ga in de volgende wagen weer een handsfree carkid plaatsen;

Nokia CK-7w of Parrot CK3000

Heeft er iemand ervaring met zowel het plaatsen of/en gebruik van die toestellen???

Voor de volledigheid, niet in de W123, maar op een moderne wagen

TKS voor de reactie
_________________________________________________________________________________

A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Re:Bleutooth carkits, montage en ervaring

Berichtdoor Mercedennys » 03 feb 2008, 21:05

Hans,

goed topic!
Nokia CK7W is sterk verouderd maar zou nog goed moeten zijn, maar externe speaker nodig.
Bedenk dat er nu ook autoradios zijn waarmee via bluetooth je je cd speler als carkit kunt gebruiken. Bijv. de Sony MEX BT2500. Echter, deze werd mij afgeraden omdat het microfoontje zit ingebouwd onder het frontje. Mensen moeten praten richting hun radio. (dus niet W123 afhankelijk)

Kijk ook even op kieskeurig.nl en zoek op reviews van deze carkits.

Hoop dat er veel reacties komen. Zoek ook nog een goede bluetooth oplossing (waarbij ik ook via N73 bluetooth mijn muziek kan beluisteren....

Ik heb nu voor 25 euro een kabeltje aan mijn Nokia en die via de achteringang van de CD speler, werkt goed maar ja, kabels op mijn dashboard is niet zo netjes.

Succes,
Mercedennis
Mercedennys

Berichtdoor peter200 » 03 feb 2008, 21:32

Hans,

Ik had in mijn werk auto een parrot achteraf in laten bouwen en werkte echt perfect.

In mijn nieuwe werk auto een nokia gelijk in laten bouwen maar was veel onduidelijker en met veel geruis.
Dat is wat ik meemaakte he,er zullen er genoeg zijn die weer een andere mening hebben.

Groet Peter
peter200

Berichtdoor karis69 » 03 feb 2008, 21:41

De meeste autoradios met bluetooth, zijn niet alles.
Vaak kun je het telefoonboek niet overbrengen naar de radio, zodat je nog het nummer in moet toetsen.
Kwam ik helaas achter toen ik er al 1 gekocht had.

Wat ikzelf overweeg, is het systeem dat als binnenspiegel verwerkt is.
Ik heb deze gezien in iemands auto, geluid was zeer duidelijk, en stembesturing werkte goed.
Je klikt hem gewoon over de bestaande binnenspiegel, dus geen gaten boren in je dashboard of iets dergelijks.
Let wel op dat je de orginele van Vossor hebt, deze zijn echt een stuk beter dan de namaak, vooral het geluid.

De parrots zijn ook zeer zeker goede systemen, maar dan moet je wel een externe microfoon aanleggen.

Karel
karis69

Berichtdoor Hans230CE » 03 feb 2008, 23:14

Bedankt voor de eerste reactis, maar beide werken niet als radio, wel kunen ze op, of beter via de radio worden aangesloten om de inkomende stem via de speackers en bij de Nokia via ook een ext speaker weer te geven. Wat me interesseerd is of iemand dit systeem voor telefoon gebruikt.

@MDennis; het zou mogelijk zijn bij die Nokia om zowel via BT en via draadverbinding te werken. Ervaring??? Dan zou mijn telefoon via BT kunnen werken en als mijn vrouw erin rijdt via de kabel.

@ Peter; welk type Nokia, want het schijnt dat de Parrot idd veel beter en goedkoper is, scheeld echter maar +- 15€

@Karel, geen optie want ik heb aut dimmer op de spiegels en dat zou worden ontregeld, een externe mic is geen probleem

Bedankt alvast voor de reacties, we zoeken verder....... TKS
_________________________________________________________________________________

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor karis69 » 03 feb 2008, 23:21

Dan zou ik persoonlijk voor de parrot gaan.
Ik heb zelf de ck3100 gehad, deze is aan te sluiten op de radio.
Dus geluid via de speakers, radio automatisch op mute, en zeer gemakkelijk in te bouwen.
Microfoon werkt perfect, onder het autorijden kon de andere kant niet horen dat ik reed, de microfoon was boven de binnenspiegel ingebouwd.
Telefoonboek werd goed overgenomen, en eenvoudig te bedienen.
Ik heb hem gebruikt met een nokia telefoon, en een mda vario, werkte beide goed.
Ik heb er eigenlijk geen negatieve dingen over te zeggen.

Karel
karis69

Berichtdoor Mercedennys » 04 feb 2008, 13:21

Hans,

Meeste Nokias kunnen maar 1 uitgang tegelijk aan, dus of Bluetooth of kabeltje.
voor de duidelijkheid, ik heb mijn N73 met een koptelefoonkabeltje aangesloten op mijn Sony radio, dus muziek, tomtom en telefoon via de boxen. Een bluetooth oplossing zit hier niet bij. (ben ik wel naar op zoek maar nog niet uit)

dit is alleen interessant als je zowel muziek, tomtom stem als telefoon wilt beluisteren via je (auto) radio. Bleutooth versie 2.0 ACDP is dan nodig om muziek te streamen via bluetooth. (beetje technisch maar hoop dat het duidelijk is, dus....)

Parrot 3100/3200 (kleurenscherm) is erg goed en wordt in vele leaseautos ingebouwd, echter alleen voor bellen geschikt.
Mercedennys

Berichtdoor Hans230CE » 06 feb 2008, 16:09

Hoi hulpverleners

Het wordt de Parrot CK3000, geen scherm, daarvoor heb je de houder met de telefoon onder oogbereik. En ja Dennis zoals je zegt, echter alleen voor bellen geschikt. En dan nog sporadisch.
Wat mijn zoekwerk wel heeft opgeleverd is dat je bij deze viking een voorbereide plug hebt liggen en daar kan je dan een tegenplug voor krijgen waar je alles op aansluit. Je externe microfoontje zit ook al weggestoken voorgemonteerd. Volgend weekend een beetje prutsen, dat zal wel lukken.
Morgen krijgt deze jongen nieuw speelgoed, big smile!!!!

In ieder geval bedankt voor het meedenken.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:

Keer terug naar Van alles en nog wat....