door Trouwkoets » 06 feb 2008, 11:51
Roland, ik heb een vraag:
Je hebt 5000 Euro aanbetaald voor een auto die nog niet op je naam staat, nog bij de verkopende partij staat en waarvan jij nog geen papieren hebt?
Los van de toestand van de auto vind ik dit een heel erg onzakelijke aanpak. Je hebt te maken met autohandel en dat is niet de beste handel. Aanbetaling voor een auto is OK. Op basis daarvan kan je een koopovereenkomst tekenen, met daarin carrosserienummer van de auto, het bedrag van de aanbetaling, en de condities van uiteindelijke overdracht van de auto. En in mijn visie doe je een aanbetaling in de orde van 5-10 % van de koopsom, en de rest in 1 keer bij overdracht van de auto.
Ik begrijp dat je hier nu niet zo veel aan hebt, maar het geeft wel aan dat je snel moet handelen, want je zit nu in een kwetsbare positie.
Suggestie van Semrick is goed, laat hem maar naar de auto kijken. hangende de verkoop is het volgens mij niet meer mogelijk om een keuring uit te voeren. Bovendien, of je nu 5000 of 8000 aan Maassen van de Brink hebt betaald maakt niet zoveel uit, alleen in het laatste geval heb je in ieder geval een auto in handen, en daarmee de 'bewijslast'.
En verder relax, geen reden om een vet hart van te krijgen, het leven is al zo kort.
Caspar