Hallo Leden,
Vanmiddag even wat tijd vrij gemaakt om de auto van Roland te bekijken.
Het is inderdaad een hele nette auto. Niks mis mee.
Wel enkele kleine optische zaken zoals;
Aan de voorste kriksteunen is al eens gelast maar dat is op zich netjes gedaan.
Een klein deukje links achter (tussen de bumper en het achterlicht)
Een klein beginnend roestplekje op het rechtervoorspatbord net boven de onderste strip.
Een niet echt mooi met de kwastje bijgewerkte parkeerschade op de achterste spatbordrand (rechts).
Verder lijkt er al eens gewerkt te zijn aan de omgeving van de carosserienaad naast de achterlichten maar ook dat is netjes gedaan.
Verder is het een originele en in goede staat verkerende auto.
De auto is nog ongetectyleerd en in de wielkasten is ook de blauwe kleur zichtbaar. De deuren zijn in perfecte en roestvrije staat. Ook technisch lijkt de auto in orde maar we hebben hem niet op een brug gehad.
Geen rottigheid of vocht onder de matten aangetroffen.
Stuur staat heel iets naar rechts in de rechtuitstand.
Het is zeker een auto uit het betere segment met die kanttekening dat we niet achter de kunsstofspatborden en de schalen van de kofferbak hebben gekeken.
Maar laten we ook niet vergeten dat het een auto van 26 jaar oud is die we het liefst in nieuwstaat willen aantreffen. Dat is natuurlijk niet realistisch. Overigens gaat de garagehouder de meeste van de genoemde zaken nog voor aflevering oplossen.
Omdat de topictitel gaat over negatieve ervaringen omtrent deze garage wil ik daar nog wel even wat over opmerken
Ik heb op geen enkele wijze een negatieve indruk heb gekregen van dit bedrijfje
www.oldtimermercedes.nl
Ik heb vandaag geruime tijd met de eigenaar Jan-Willem staan praten en op mij maakt hij een eerlijke en betrouwbare indruk. Natuurlijk is hij handelaar dus hij zal altijd op de auto's willen verdienen maar ik heb zeker niet de inruk dat hij rotzooi probeert te verkopen of doelbewust de zaak zal flessen.
En ook hij wist uiteraard nog van de auto van Janbenz en het feit dat die na aanschaf rotte plekken had. Hij gaf aan zich in het verleden wel eens vergist te hebben in de staat van auto's die hij in en verkocht. Sinds die tijd gaat hij eigenlijk alleen nog maar voor kwaliteit en heeft hij ook veel meer kennis opgedaan van de zwakke plekken van de W123. Hij is letterlijk door schade en schande wijs geworden. Twijfelachtige auto's wil hij niet meer verkopen. En het moet gezegd worden, de auto's die hij nu heeft staan zijn inderdaad mooie originele en nagenoeg roestvrije exemplaren. De enige die een beetje uit de toon valt is een blauwe 230E met 5-bak. Deze auto heeft aanrijdingsschade gehad en is niet echt netjes hersteld.
Als ik zoveel geld voor een auto zou willen uitgeven zou ik hier zeker een auto durven kopen. Maar voor mij is zelf opknappen toch voordeliger.