[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Gevolgen productiestop onderdelen W123 : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 10:46

Gevolgen productiestop onderdelen W123

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Gevolgen productiestop onderdelen W123

Berichtdoor afrite_a4 » 07 feb 2008, 12:42

W123 rijders,

In het verslag van de nieuwjaarsborrel 2008 staat vermeld dat Mercedes-Benz stopt met de productie van W123 onderdelen in 2010! Wat voor gevolgen heeft dat voor onze hobby/Benz?
afrite_a4
Senior Boarder
Senior Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 240D
Bouwjaar: 1980
Automaat: Nee
LPG: Nee

Re:Gevolgen productiestop onderdelen W123

Berichtdoor Citrobenz » 07 feb 2008, 13:18

Als Mercedes er mee stopt wil dat niet zeggen dat de hele markt plat ligt.
Er zullen altijd wel bedrijven zijn die de onderdelen blijven maken.
Ik denk niet dat je er nu al wakker van moet liggen.
Het is ook afwachten wat er met het rekening rijden gaat gebeuren, gaat dit ook gelden voor onze auto's dan zijn er zat die hun W123 van de hand gaan doen.
Dan zullen de prijzen ook gelijk enorm kelderen. Voordeel is dat er weer meer onderdelen op de sloop te verkrijgen zullen zijn.

Dus gewoon afwachten hoe e.e.a. gaat lopen, maar onderdelen blijven vast wel te koop.
Groet,
Henk
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1976
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Wiebren240D » 07 feb 2008, 13:19

Hallo Daar

ik denk niet dat het waar is ik heb een W115/114 en als ik wat nodig heb kan ik dat nog steeds bij de dealer bestellen niks aan de hand en de laatsten zijn al 32 jaar oud dan zouden ze daar allang mee opgehouden zijn is niet het geval hoor

maar ik kijk wel op het net als er ergens onderdelen worden aangeboden dan koop ik ze wel beter teveel op de plank dan te weinig denk ik

groeten van Wiebren ut Snits
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor alex240diesel » 07 feb 2008, 13:25

Al stoppen ze. Er is voorraad voldoende en classic parts zal wel voor nieuwe productie mogelijkheden zoeken. Zo doen ze dat in elkgeval voor alle Zweedse Volvo's bij Volvo en ik denk dat het bij Mercedes niet heel veel anders zal gaan.
alex240diesel

Berichtdoor Roel280€ » 07 feb 2008, 13:57

Bovendien, al stopt die productie, dan zal het niet gelijk opdrogen bij de dealer. Wat Wiebren zegt is ook waar, denk ik. Zolang er nog genoeg van rondrijden is het interessant om onderdelen te maken, al komen ze dan wellicht van elders.
Roel280€

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto