MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 16:30

Monteur omgeving Tilburg

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Monteur omgeving Tilburg

Berichtdoor Dionneke1963 » 19 jan 2008, 23:44

Hallo,

Ik kom uit pure tijdgebrek er maar niet aan toe om eens een keer naar Pijnacker te gaan om mijn auto eens een grote beurt te (laten) geven. Het lijkt me hartstikke leuk en inmiddels weet ik dat er regelmatig wat mensen met veel kennis en ervaring rondlopen.
Weet er iemand een monteur te zitten in of rondom Tilburg waar ik zo terecht kan? Ik zoek natuurlijk geen reguliere garage of een beuner die het denkt te kunnen, maar een man met verstand van zaken en die het met liefde doet, wat niet direct inhoudt dat hij het gratis moet doen. Als ik mee kan helpen doe ik dat, maar 4 handen onder de kap lijkt me misschien soms wat moeilijk.

Ik zie de reacties wel tegemoet, Dion
Dionneke1963

Re:Monteur omgeving Tilburg

Berichtdoor wvg » 02 feb 2008, 13:15

Betse Dion,

Ik kan je Ton Scheepens van harte aanbevelen. Hij werkt al heel veel jaren vooral met mercedessen. Hij heeft achter zijn huis, aan de rand van het centrum in Tilburg, een professionele garage. Niet echt goedkoop, maar wel heel kundig. 013-5950901 of 06-55877218

Wim
wvg

Berichtdoor Dionneke1963 » 02 feb 2008, 14:33

Hoi Wim,

Bedankt, ik zal hem misschien eens bellen. De grote beurt is toevallig gisteren gedaan door mijn vader en ik. Mijn vader is zijn hele leven (chef)monteur geweest en heeft mij terzijde gestaan.
Op de ontsteking na hebben we alles gedaan. Ruttchen Tilburg adviseerde niet aan de ontsteking te zitten, omdat er vanuit wordt gegaan dat deze goed blijft staan en contactpuntjes heb ik niet. Verder zijn de kleppen gesteld op 0,15 en 0,30mm. Nieuwe bougies met een afstand van 0,8 mm. Verse olie,nieuwe lucht- en oliefilter.

Motorisch klinkt hij goed en loopt netjes, alleen mijn probleem is niet voorbij en zelfs verslechterd. Koud loopt hij niet netjes en te langzaam stationair, maar nu slaat hij soms zelfs ook nog af. Geef ik gas en laat ik het los dan slaat hij af of hij valt zo ver terug, maar kan nog net de puf vinden om hem draaiend te houden. En ik had gedacht dat mijn beurtje een verbetering zou geven, dus misschien dat ik de goede man eens ga bellen.

Bedankt.
Dionneke1963

Berichtdoor Dionneke1963 » 09 feb 2008, 13:20

Ik heb inmiddels de naam Ton Scheepens meer horen vallen en het moet een niet al te dure, erg goede en snelle monteur zijn. Toen ik belde zat hij in Duitsland en vernam van een kennis dat hij weer op reis gaat. Ik hou hem in gedachten, ook al heb ik hem nu niet meer nodig.
Mijn grote beurt is gebeurd.
Die kennis van hem is Leco en die ging voor mij een startmudule zoeken. Heeft zelf veel onderdelen, adressen en was zelfs niet te beroerd om even in Eindhoven voor me te gaan kijken. Voor een paar uurtjes crossen en zoeken in de avond vond hij er eentje bij weer een andere kennis van hem, waarvan ik hem kocht, dus de goede man had zelf nog niets verdiend voor zijn inspanningen. En die startmodule kostte me 50 euro.

Voor zuiderlingen, omgeving Tilburg, misschien twee namen om te onthouden.
Dionneke1963

Keer terug naar Techniek