Hoi Rob / e.a.
Hmmm 2 schijven voor €49 is zeker een mooi prijsje, denk dat dit afgedraaide zijn die nog wel (ruim) aan de eisen voldoen.
Ga morgen (maandag) ff naar Zeist, zit ook een revisiebedrijf, kijken wat ze daar kosten. De mijn zijn nog 7,3 mm dik en minimum dat MB aangeeft is 8,2 mm. Zijn dus niet meer af te draaien.
Schijven losmaken, ja da's nog zo'n probleem!
Imbus erin en slaan en wrikken, nee geen reactie.
Ja, ook de pijp er op geprobeerd. Dikke oude gaspijp boog krom als een limonaderietje. Imbus in nu ook getordeerd inmiddels
Hij is bijna een kwartslag doorgedraaid nu
Allemensen wat zit dat vast, Zal maandag even voor schijven gaan vragen wat dat kost. Misschien kan hij ze loskrijgen van de naaf, Zo ja mag hij de nieuwe schijven ook leveren ( voor de moeite
)
SJT, Komend weekend zit in den Belzjiek. De MBW123club heeft daar in Lummen een technische dag, die zaterdag dus. Daarna rij ik door naar Rekem (35 km) overnacht ik in de camper, rij zondag naar Ieper, en maandag naar Menen. Daar zit de leverancier van de luifel op de camper en die is nieuw maar werkt niet goed, moet er dus mee naar de fabriek komen. Anders had ik zeker de rit naar Pijnakker gemaakt.
Maar eeh zonder remmen ??
Nee kan deze MB dus toch niet meenemen daarheen
APK zat op de auto toen ik hem kocht, de garage waar ik hem kocht heeft die APK niet zelf gedaan. (September 2007 apk datum) Het blijkt dus dat deze APK-firma het niet zo nauw neemt. TE dunne schijven, reeds lang vast zittende cylinder (binnenkant klauw links voor echt vastgeroest helemaal uitgeslagen van oxiden). Vandaag ook de achterremmen er weer op gezet en toen viel op dat de veerclip die erbij zit ook niet goed is. Bij het schoonmaken met staalborstel bleek die ver ingescheurd te zijn, na kijken of hij nog wel veerkracht heeft brak hij spontaan af, boog totaal niet voor dat hij afbrak.
Vanochtend ook de rechter voorklauw maar eraf gehaald want ook daar is de remschijf er dun. Man wat een klus, dat kreng zat me toch vast. Zelf de ring sleutel 18 brak er op af, precies tussen de ring en steel. Toen maar stuurstang los gehaald en schijf helemaal om kunnen klappen. Toen kon ik er beter bij om kracht te zetten. Hielp dus niet, bus kruipolie erop gespoten hielp ook niet, Dus met geweld de bouten los gewerkt. Sleutel op bout en toen met moker op sleutel moeten hengsten. Met heel veel geknars kwam de bout los, de andere gaf nog meer problemen maat uiteindelijk toch los gekregen. Heb wel de stuurstang aan de naaf gesteund met krik want bij zoveel geweld weet je nooit of de rest het overleeft.
Nu dus op onderdelen jacht
,kan hij hopenlijk in de loop van de week weer de weg op. Nu nog het weer beetje mee hebben.
Vr.groetend
Kees<br><br>Post edited by: RenK, at: 2008/02/10 17:23