[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4822: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4824: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4825: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4826: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
Amsterdam: klassieker verbod...! : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 07:02

Amsterdam: klassieker verbod...!

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Amsterdam: klassieker verbod...!

Berichtdoor éénopzeven » 12 feb 2008, 10:19

AMSTERDAM - Personenauto's van voor 1992 op benzine en LPG, en dieselwagens zonder roetfilter mogen vanaf medio volgend jaar niet meer binnen de Amsterdamse ring A10 komen.

Dat staat in de nieuwste verkeersplannen waarover het college waarschijnlijk vandaag beslist.

Het belangrijkste onderdeel van het verkeersplan is een forse verhoging van de parkeertarieven. Bovendien worden de uren dat betaald moet worden uitgebreid, meestal tot middernacht. Die maatregelen leveren de stad 31 miljoen euro per jaar op aan extra parkeergeld. Vreemd genoeg leidt dit slechts tot 0,9 tot 2,2 % minder autokilometers.

Met de opbrengst moeten maatregelen betaald worden die de lucht schoner maken, zoals een sloopregeling voor sterk vervuilende auto's, en krijgen mensen een ov-abonnement als zij hun parkeervergunning inleveren.

VVD-verkeerswoordvoerder Robert Flos is verbijsterd. ,,Als dit doorgaat worden er twee beloften gebroken. Ten eerste dat dit college de lasten voor burgers niet zou verhogen. Ten tweede heeft de PvdA gezegd tegen hogere parkeertarieven te zijn. De auto wordt hier echt als melkkoe gebruikt. Ook de milieuzone voor personenauto's is voor ons onacceptabel. Zo krijgt de automobilist wel heel veel voor zijn kiezen."

http://www.telegraaf.nl/binnenland/3272 ... html?p=2,1

Het is soms nog erger dan de voormalige Sovjet-Unie..!<br><br>Post edited by: éénopzeven, at: 2008/02/12 09:20
éénopzeven

Re:Amsterdam: klassieker verbod...!

Berichtdoor Emile » 12 feb 2008, 10:28

Daar zijn we dan mooi klaar mee als dit doorgaat waar houd het een keer op.Zelfs de LPG auto er niet meer in volgens mij toch een redelijk schone brandstof.Na Amsterdam zullen er dan wel andere steden volgen .Is dit dan het einde van het rijden en plezier hebben in een oldtimer.Of kan je er straks alleen nog naar kijken.Dit kunnen we niet accepteren!
Emile

Berichtdoor JantjeV8 » 12 feb 2008, 11:55

Onze auto's voldoen toch volledig aan de regelgeveing waarmee je van de openbare weg gebruik mag maken? Sommigen onder ons betalen er nog steeds belasting voor. Als dan het bruikbare wegennet afneemt, krijg je ook korting op de wegenbelasting??
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Emile » 12 feb 2008, 12:31

In Duitsland hebben ze dit ook gedaan daar voldeden die autos eerst ook aan de eisen blijkbaar passen ze darr de wet wel even voor aan
Emile

Berichtdoor Trouwkoets » 12 feb 2008, 13:05

Ik heb bericht net gelezen. Symboolpolitiek.

Welke leden wonen er binnen de ring en zijn dus waarschijnlijk enorm de pineut?

Caspar
Trouwkoets

Berichtdoor alex240diesel » 12 feb 2008, 13:12

Ik denk dat dit een luchtballon gaat zijn die maar gedeeltelijk waar kan worden gemaakt. en dat is dan het betaald parkeren. iemand uitsluiten van de stad kan wel, maar daar moet dan wel wat tegenoverstaan, zoeen discussie hebben we overigens al eens eerder gevoerd.
alex240diesel

Berichtdoor janbenz1 » 12 feb 2008, 13:22

Men gaat er van uit dat de wat "beter gesitueerden" geen auto rijden van voor 1992.
De meeste meer vermogende nederlanders, komen toch wel in hun dikke Hummeers, en andere benzine verslindende bolides naar de binnenstad.
Het gewone klootjesvolk zoals zij ons noemen, zetten hun rammelbakken maar buiten de stad, en gaan maar met het openbaar vervoer.

Kunnen zij tenminste voor het adres parkeren, want hun tijd is geld.
Zij malen niet om hoge parkeer tarieven, en de wielklem wordt afgeschaft, dus dan krijgen ze gewoon wel een parkeer bonnetje thuis, hoeven ze ook niet de straat over te steken.

Dit is toch echt van de knotse, ik vind dit pure discriminatie.
Nu maar hopen dat een der politieke partijen
dit oppakt. SP kom in aktie!

Groetnis Jan.
janbenz1

Berichtdoor Govert » 12 feb 2008, 13:26

<br><br>Post edited by: xxx, at: 2010/04/07 18:32
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee

Berichtdoor Emile » 12 feb 2008, 13:39

Gellukig woon ik dan niet binnen de ring dat probleem heb ik dan niet maar er zullen vast klassieker rijders zijn die daar wel wonen.Wat te denken van de kleinschalige autobedrijfjes die hun brood verdienen aan de wat oudere en klassieke autos waaronder ook de LPG inbouwers.Ik zal mijn Benz toch al nooit parkeren hier in de stad om de eenvoudige reden dat de kans betaat dat als je terug komt dat hij er niet meer hetzelfde uitiet als toen je hem parkeerde .Zelfs met mijn dagelijkse auto waar ik mee werk probeer ik zoveel mogelijk de stad te mijden dit vanwege de parkeerterreur een dagje grachtengordel kost nu al ruim 32 euro .Als ze nou werkelijk minder autobewegingen willen en dus schonere lucht is er een heel gemakkelijke oplossing namelijk gratis parkeren .Alle beschikbare plekken zijn dan binnen no time bezet en heeft het dus geen zin meer om met je auto de stad in te gaan.Overigens zijn die plekken nu in de drukkere buurten ook bezet alleen vullen ze nu lekker de schatkist.En ja waar geen parkeerdruk is moet natuurlijk ook gewoon worden betaald
Misschien maar een klassieke boot kopen!
Emile

Berichtdoor Yost » 12 feb 2008, 13:43

Ik woon in Amsterdam. Binnen de ring. En mijn Benz is mijn enige auto. Ik kijk dus met zorg uit naar de uitkomst van dit plan.
Yost

Berichtdoor JantjeV8 » 12 feb 2008, 13:54

Ik woon in Brabant en cross met m'n oude Bensjes het hele land door voor mijn werk, waaronder erg vaak in het Amsterdamse.

Je wordt zodoende dus zelfs beroepsmatig geconfronteerd met een onbereikbare klantengroep.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja

Berichtdoor Pieter65 » 12 feb 2008, 14:07

Mmm,
Ik woon in Amsterdam net binnen de ring, heb onlangs een 300TDT aangeschaft die ik vanaf volgende week als enige auto voor de deur wil zetten. Bij dit nieuws begint het toch wat te jeuken.
Pieter65

Berichtdoor MajikSimon » 12 feb 2008, 16:24

Het gaat precies zoals ik verwacht.

De meest "linkse" gemeentes voorop zullen de duitse plannen worden overgenomen. Niet dat ik rechts ben, maar omdat linkse bestuurders het milieu etc nu eenmaal hoog in het vaandel hebben staan. Dat past in hun straatje. En dat kunnen ze dus ook nog ( relatief) goed verkopen binnen hun eigen gelederen/ achterban

Waar de duitsers echter opletten en de oldtimers buiten schot blijven, wordt het hier grof en rucksichtlos toegepast.
Auto's van voor 1992 nog wel...

ik ben benieuwd<br><br>Post edited by: majiksimon, at: 2008/02/12 15:26
MajikSimon

Berichtdoor Mart49 » 12 feb 2008, 16:45

Ik woon in Zoetermeer maar ik ben van oorsprong een AMSTERDAMMER.
Ik schaam me nu toch heel erg dat die witteboorde Cr....... daar in Amsterdam dit bekokstofen.

Ik hoop dan ook dat er veel protest komt tegen deze plannen en dat we met alle oldtimers uit het land amsterdam gaan platgooien.

Mart49
Mart49

Berichtdoor agavengroen » 12 feb 2008, 17:02

hmmm... net een huis gekocht in a'dam -binnen de ring- en sinds kort eigenaar van een mooie 230TE.
Nou ja, dit lijken mij zulke ongenuanceerde en overhaaste plannen. Kan me niet voorstellen dat dit doorgaat. Zeker niet op zulke korte termijn. De gemeente amsterdam kan toch niet zomaar tegen pakweg 20.000 mensen zeggen: je mag er niet meer in! Koop maar een nieuwe auto! En hoe zit het dan met achteraf geplaatste katalysators, en hoe met PC Hoofttractors en stinkende tweetaktscooters en het OV en...
Ik denk meer dat dit gebruikt wordt als wisselgeld in de parkeertarievendiscussie. Alle berichten baseren zich trouwens op het stuk uit de telegraaf, een krant die altijd uit is op sensatie.
Hoop dat er snel meer duidelijk is.
Vaes
agavengroen

Berichtdoor MajikSimon » 12 feb 2008, 17:05

Hmm ja maar als ze op het onganse idee komen de hele randstad dicht te gooien voor auto's van voor 1992 en diesels zonder roetfilter dan hebben we toch wel een probleem....

Ik kan me namelijk niet voorstellen dat dit een solo actie van A'dam is.

Het is trouwens maar de vraag uit welke hoek steun te verwchten is want de BOVAG wil al tijden lang niets liever dan al die oude bakken die maar blijven rijden van de weg af. Ze leveren haast niks op en rijden maar door.

Wellicht kan de FEHAC iets beginnen..maar ik lees dat er vandaag al over wordt besloten....beetje kort dag.
MajikSimon

Berichtdoor Trouwkoets » 12 feb 2008, 17:46

We voelen ons wel aangesproken hoor. Tjongejonge....

Zou dat misschien komen door de foto die bij het artikel staat.........

Toch fijn dat ze bij de Telegraaf nog aan ons denken!

Caspar de milieuterrorist
Trouwkoets

Berichtdoor Adrieaantjuhh » 12 feb 2008, 18:02

waar gaat het naartoe in deze *** maatschapij ik las dat de parkeer tarieven ook alweer omhoog gaan naar €5 per uur

groet van een niet blije arjan
Adrieaantjuhh

Berichtdoor Benz300 » 12 feb 2008, 19:06

Las laatst ergens dat steeds meer Nederlanders het land uit willen.Hoe komt dat toch.....
Nog 3 of 4 jaar en dan ben ik ook weg.Ben het al jaren zat hier,maar het wordt steeds erger.

john
Benz300

Berichtdoor Adrieaantjuhh » 12 feb 2008, 20:02

ik ben er i.i.g. al een paar jaar mee bezig en het wordt waarschijnlijk tenerife
Adrieaantjuhh

Volgende

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto