[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Amsterdam: klassieker verbod...! : Algemene vragen over jouw auto - 3

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 08:32

Amsterdam: klassieker verbod...!

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Re:Amsterdam: klassieker verbod...!

Berichtdoor wwwW123 » 13 feb 2008, 18:18

10 jaar geleden riepen ook veel mensen: let maar op, dat belastingvrij rijden is zo weer voorbij!!
het zal misschien wel ooit voorbij zijn, maar ik denk niet in een keer. zo ook met amsterdam; half amsterdam is alternatief en veel amsterdammers hebben een klassieker. dat wordt een drama als die regel doorgaat. dan komt er wel protest enz.enz.
wwwW123
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor MajikSimon » 13 feb 2008, 18:59

Jongens...Ik denk niet dat het zo realistisch is om te denken dat het allemaal niet zo'n vaart loopt...helaas.Er hoeft echt geen paniek uit te breken..het gaat over de komende jaren maar toch...

Dit soort zaken is namelijk per EU geregeld.Daarom doet duitsland dit ook met de milieuzones en met groene, gele en rode vignetten.
Daar valt dus helemaal niet aan te ontkomen helaas.

Vergeet ook niet dat enkele jaren terug jaar verschillende bouwprojecten stilgelegd werden omdat de EU fijnstof normen niet gehaald werden. Mede daarom zijn de 80 km zones gekomen.

Daarnaast is die brief ook niet zo fris: 5 % van de auto's verzorgt 40% van de fijnstofuitstoot blijkt uit onderzoek van de TU delft.
Gelukkig dateert de brief wel van oktober 2007...

Maar oplossingen qua filters en kats zijn er feitelijk niet en worden ook niet actief aangedragen door de overhoud behoudens de gratis roetfilters bij recente (lease) bakken.

bovendien wordt er een leeftijdsgrens bij 1992 gesteld.Zeer grof en ondoordacht. Zoals te verwachten was doet duitsland het dan beter.

Misschien gaat het allemaal niet zo snel in NL maar het debat blijft maar smeulen

ik denk dat de meeste heil te verwachten is als de FEHAC verzoekt om actieve participatie van de overheid bij filter en kat oplossingen voor youngtimers/ oldtimers. Op die manier neem je iedereen die om wat voor reden dan ook de oldtimers van de weg af wil de wind uit de zeilen.
Het hele imago van de W123 zou een stuk beter zijn als wij als club ook meer interesse zouden hebben in filter en kat oplossingen.

Imago is heden ten dag beleidsbepalend..

We kunnen wel blijven zeggen dat het allemaal zo'n vaart niet loopt maar de tijd haalt ons in.
Kijk naar de foto bij het stuk in de telegraaf.

2 actiepunten voor ons zijn dus

1- benadrukken dat ook auto's van voor 1992 schoon kunnen zijn, en dat dit een ondoordachte, onrechtvaardige strategie is.

2- zelf meer waarde hechten aan filter en katoplossingen voor bestaande auto's om op deze manier auto's op de weg te houden..

Post edited by: majiksimon, at: 2008/02/13 18:14<br><br>Post edited by: majiksimon, at: 2008/02/13 18:23
MajikSimon

Berichtdoor Roger » 13 feb 2008, 19:26

Net nog een heel stuk bij 1vandaag...
Roger

Berichtdoor Emile » 13 feb 2008, 19:29

Majiksimon

Ik ben het geheel met je eens je kan natuurlijk gaan afwachten hoe dit gaat aflopen.Het is denk ik verstandiger actief mee te denken naar oplossingen om onze autos op de weg te houden.Filters en kats schijnt voor zover ik weet nog niet op de markt de vraag is of die er ook wel zullen komen.Je kunt dan alleen nog denken aan andere brandstoffen ppo en LPG zijn volgens mij de meest schone brandstoffen maar volgens mij willen ze daar ook niet van horen.Blijft over een moderne motor in je klassieker ik weet niet of dat technisch kan maar we zullen ze toch op de een of andere manier op andere gedachten moeten brengen

Beste W123 liefhebbers denk mee zorg dat onze autos op de weg kunnen blijven
Emile

Berichtdoor jan280CE » 13 feb 2008, 20:11

Een kat of roetfilter verandert niets aan de leeftijd van de auto.
Dat is nu wel het criterium, waartegen je op dit moment machteloos staat.
Het is te hopen dat onze milleu maffia ontwaakt, maar dat kan niemand garanderen.
Wellicht dat de rechter of het europese hof deze idioterie achteraf kan afschieten.
Kortom eerst maar eens zien wat ervan uiteindelijk terechtkomt.

Groet,

Jan
jan280CE

Berichtdoor éénopzeven » 13 feb 2008, 20:33

Het is en blijft een idiote invalshoek..!
Verbiedt mensen dan om meer dan één maal per jaar een vliegvakantie te ondernemen, de open-haard aan te steken, de kachel boven de 20 graden te zetten, op brommertjes te rijden ( alleen het lawaai is al tergend ) in bootjes door de grachten te varen, schaf per vliegtuig ingevlogen tourisme af.., etc.., etc..,
éénopzeven

Berichtdoor DMC » 13 feb 2008, 20:57

ik snap niet dat dit schaapachtige nederlandse volk niet es in opstand komt tegen deze regering.....ziet nou echt niemand dat ons nederlanders steeds meer word afgenomen????

het word steeds meer een controle maatschappij, nog even en er komt een avondklok dat iedereen s`avonds voor 7 uur binnen moet zijn....

rekening rijden op gps ...rijd te hard en meteen een bekeuring...noem het maar op
Liever een lasbak dan een leasbak
DMC
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200D
Bouwjaar: 1976

Berichtdoor MajikSimon » 13 feb 2008, 21:11

@jan280ce

ik denk ook niet dat het slim is om je a priori neer te leggen bij een leeftijdsgrens van 1992.

ik snap al hoe ze daaraan komen.Men is op het idee gekomen in 2007.
in Duitsland heeft men het over auto's van 15 jaar en ouder..
Alleen het is natuurlijk nergens op gebaseerd..een leeftijdsgrens van 1992. Je hebt schone auto's uit 1991 en smerige uit 1994, het is typisch nederlands om dat in te voeren.

Zaak is als eerste de grens van 1992 aan te vallen , vervolgens het debat op werkelijk uitstoot te baseren, en ons te richten op
(eventueel gezamelijk) mogelijkheden de 123's van kats en roetfilters te voorzien.

ik zie dit echt als een van de grootste bedreigingen van de 123 op de middellange termijn..niet van daag of morgen wel in de loop van maanden/ de komende jaren
MajikSimon

Berichtdoor Citrobenz » 13 feb 2008, 21:25

man man wat een drukte.
leef vandaag en geniet.
wie morgen leeft wie morgen zorgt

nu is het nog maar februari en de aprilgrappen rollen hier over de site
Groet,
Henk
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D

Berichtdoor Govert » 13 feb 2008, 21:27

<br><br>Post edited by: xxx, at: 2010/04/07 18:39
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.

Berichtdoor Mercedes W123D » 13 feb 2008, 22:27

Als ik dit allemaal lees en hoor op de tv dan weet ik eigenlijk niet meer of ik wel blij moet zijn dat het de dief niet gelukt is mijn auto te stelen. Ik weet nu ook niet meer of het nog wel lonend is om een allarm in te bouwen. Want om alleen maar een mooie auto te hebben om hem uit de garage te duwen op een stoel hem zitten te bewonderen en dan weer terug te duwen in de garage daar heb ik niet zo veel zin in. IK WIL KUNNEN RIJDEN !!!!!!!!!!!!!!!
Mercedes W123D

Berichtdoor Citrobenz » 13 feb 2008, 23:39

Pierre er is nog een oplossing hoor,

Motorkap, voorruit en motor uitbouwen,
daarna een paard inspannen en rijden maar

voordeel je hoeft niet meer te tanken, APK ben je van verlost
wat wil een mens nog meer?
Groet,
Henk
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor Mercedes W123D » 13 feb 2008, 23:48

Steenwiekermoat dit niet zo gek ware het niet dat dan een ander probleem om de hoek komt kijken nl de ontlasting van het paard. Moet dan ook nog een aanhangwagen er achter met schop en bezem, anders krijg je ook weer last van de millieupolitie.
Mercedes W123D

Berichtdoor Citrobenz » 13 feb 2008, 23:56

Daar krijg je dan een schepje voor, hebben ze daar in de stad voor de hond ook ;)
en ach in de koffer heb je opslagruimte genoeg, kun je later weer verkopen voor biobrandstof

haha levert nog geld op ook
Groet,
Henk
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor jan280CE » 14 feb 2008, 00:29

Ik zeg ook niet dat men er zich bij neer moet leggen, maar tot op dit moment zit deze door de amsterdammers gekozen Gemeentebestuur met een mandaat en is dus legaal bezig. In hoeverre haar ideeen en uiteindelijke nog te realiseren wetten stand houden bij een of meerder rechtbanken is nog maar de vraag.
Op dit moment is het een amsterdamse zaak in de vorm van een proefballonnetje. Pas als het realiteit wordt staan alle beroepsmogelijkheden open, maar dan nog alleen voor belanghebbenden, en dat ben ik als niet inwoner van amsterdam niet. Mensen roepen dit over zichzelf af door of niet te stemmen of op deze dwazen te stemmen en dan achteraf kankeren dat men niet zo erg meer voor de burger bezig is zoals beloofd was tijdens de verkiezingen. Dan komt de eigen agenda boven drijven, en pas bij de volgende verkiezing kan men door middel van zijn stem afrekenen met de huidige bestuurders. Het nut van deze maatregelen kun je in twijfel trekken temeer omdat niet duidelijk is wat nu precies de insteek is. Is het fijnstof dan dien je ook mee te nemen dat ook een koppeling en remmen niet leeftijdsgebonden fijnstof produceerd. Is het CO² dan kun je een prius ook wel verbieden omdat bij de produktie van de akku’s zoveel vervuiling optreedt dat zelfs een hummer schoner is. Kortom de politiek , bedrijven en inwoners van amsterdam zijn nu eerst aan zet, en daarna zal wel blijken of deze regelgeving de toets der kritiek kan doorstaan. In mijn optiek is landelijke regelgeving nog steeds leidend en elke gemeentelijke regel is daaraan ondergeschikt.

Groet,

jan
jan280CE

Berichtdoor silberknor » 14 feb 2008, 00:44

ik las ergens dat je in duitsland als klassieker(daar + 30 jaar) ontheffing krijgt, zodat je wel de stad in mag. nou dan wordt je ouwe Mercedes een kapitaal waard.
gr knor
silberknor

Berichtdoor Govert » 14 feb 2008, 00:49

<br><br>Post edited by: xxx, at: 2010/04/07 18:45
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.

Berichtdoor 2m1300TDT » 14 feb 2008, 19:22

Sommige onderdelen van die heilige Prius zijn zeer milieubelastend om te maken.

Een auto op stroom rijdt in feite op kolen, of gas, en bij geimporteerde stroom mogelijk zelfs op kernenergie.

Het produceren van nieuwe auto's kost honderdduizenden liters water, per auto.

en zo zijn er nog meer argumenten te noemen.

Kunnen die balkende politici nu nooit eens alle argumenten noemen?

Voor mij zijn ze allang niet meer integer, links nog rechts, plaatselijk, provinciaal of landelijk.
2m1300TDT

Berichtdoor benedendijker » 14 feb 2008, 23:58

Wat een heisa over fijnstof, groene of rode stickers wel of niet welkom in grote binnensteden van Duitsland.
Er zijn vele leuke acties te bedenken om hier tegen te protesteren.
Twee aan twee tachtig p/u op de A 2,op weg naar de naar het transferium van de Arena. Om dat op een zaterdag in tijd van een uur vol te parkeren.
Maar je kunt ook naar een andere provinciestad gaan en Amsterdam lekker links laten liggen.
Bv. naar s'-Hertogenbosch gaan, daar mag je parkeren op het transferium voor een bedrag van € 2,- dan stap je in een bus die af en aanrijden en met 5 of zes minuten sta je midden in het centrum.
En ook daar heb je ook een grachtengordel waar je in rond kunt varen.
Er zijn vervelendere zaken in het leven, je zal maar een Ford Ka rijden en uren moeten rondrijden in A.dam om in de grachtengordel te kunnen parkeren, en uiteindelijk kom je toch bij de Arena uit.
Best leuk zo'n Ford Ka, wie wil mijn Benz kopen, want als ik niet meer in A.dam mag parkeren, dan pleeg ik Harrikirri, ik blijf dan net zo lang op zo,n groen Amsterdammertje zitten , tot hij of zij mijn oren uitkomt.

Ad !!!
benedendijker

Berichtdoor MajikSimon » 15 feb 2008, 01:13

Leuk of niet het zou ons niet misstaan als er binnen deze club enige interesse was om de zaak schoner te krijgen. Er op voorhand vanuit gaan dat het toch niks uitmaakt, of dat het te duur is...of dat het niet kan... Het doet de zaak allemaal niet veel goed.

Mijns inziens is een voordeel van de europese wetgeving dat wat in Duitsland mag...hier ook mag.
Daarom ben ik ook zo geinteresseerd in de duitse oplossingen voor 123's

Maar ik begrijp dat ook op dieselcoupe.de er alleen nog "gewerkt"wordt aan een oplossing voor de 123 diesels..m.a.w deze IS er nog niet.

"Wir arbeiten an Feinstaub-tauglichen Nachrüstmöglichkeiten für 200D/240(T)D/300(T)D W123, Ziel ist die Gelbe Plakette. Ebenso haben wir einen nachrüstbaren Rußpartikelfilter in Arbeit."

Ik geloof niet zo in allerlei protestacties, ik denk dat roetende 123's in een lange file het imagogewijs ook niet zo goed doet.

Daarnaast is het misschien wel zo dat mensen A'dam links kunnen laten liggen; ondertussen vind ik het zwaar klote voor de mensen die daar wonen met hun oude auto's..MB of andere merken. Die worden maar mooi genaaid.Mochten ze deze idioterie t.z.t erdoor krijgen, dan zou het zo mooi zijn te kunnen laten zien dat het wel degelijk schoner kan, en dat de bereidheid daarvoor aanwezig is. Daarmee zou je de poten onder de hele zaak wegzagen.<br><br>Post edited by: majiksimon, at: 2008/02/15 00:21
MajikSimon

VorigeVolgende

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto