[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4822: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4824: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4825: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4826: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
Oliedrukmeter blijft druk aangeven : Techniek - 2

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 18:41

Oliedrukmeter blijft druk aangeven

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Re:Oliedrukmeter blijft druk aangeven

Berichtdoor JantjeV8 » 13 feb 2008, 16:17

Hoi Trouwkoets,

Eerst je 2e deel van het verhaal:
Dion z'n probleem komt ook stationair voor en dan heeft ie niet veel brandstof nodig. Vergeet niet: Hij omschrijft het zelf als een hele LICHTE trilling of onbalans.

Wat betreft je vervroeging:
Het zou kunnen, maar dan zou het stationair volgens mij niet op te merken moeten zijn omdat dan je vervoeging niet werkt, die begint pas bij gas geven te werken. Vaak krijg je dan ook knallen in de uitlaat bij uitdrijven.
Ook hier vul ik weer aan: Het doet zich slechts heel licht voor.

Maar nogmaals:
Kabels, verdeelkap en rotor zijn ze erg gevoelig voor en de status daarvan heeft Dion ons nog niet gemeld.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Trouwkoets » 13 feb 2008, 17:14

Als het probleem zich stationair ook manifesteert dan slik ik mijn hele verhaal in en moet het vergrootglas op de onderdelen van de ontsteking.
Wellicht dat er een andere 230E in de buurt is waar je wat onderdelen mee kan vergelijken en uitwisselen om te testen. Je mag best de Trouwkoets hiervoor misbruiken, maar dan moet je wel naar Den Haag komen.
En ons aller vriend Henk L. zou zeggen: Meten is weten!

Caspar
Trouwkoets

Berichtdoor Dionneke1963 » 13 feb 2008, 19:02

Dionneke1963

Berichtdoor Dionneke1963 » 13 feb 2008, 19:10

Dionneke1963

Berichtdoor Dionneke1963 » 13 feb 2008, 19:33

Dit probleem heeft zich pas voor gedaan nadat hij bij Ruttchen is geweest. Na die grote beurt liep hij erg goed en heb ik er een week vlekkeloos mee gereden. Toen is er een andere startmodule ingekomen en de onsteking en CO zijn gesteld. De startmodelu werkt of niet, ze zeggen dat hij niet half, slecht of soms kan werken. Mij lijkt het dan ook in de afstelling van het CO en de ontsteking te zitten of toevallig zit nu net mijn brandstof filter dicht, of is mijn verdelerkap of rotor slecht geworden. Ik zeg niet dat jullie ongelijk hebben en het kan aan heel veel liggen. Zoals ik eerder vermeld denken ze nu mijn automaat, omdat ik het inhouden/schokken zo ook voel. Eerst dacht ik ook dat hij schakelde, maar goed, ik heb geen 16 versnellingen. We hebben hem bijgevuld en ik ga er morgen weer mee rijden.
Mercedesen en mijn vader hebben er nu al verschillende keren goed naar geluisterd en gekeken, maar motorisch "lijkt" hij niets te mankeren. Ook lijken die schokken niet echt op een totale stop van brandstof of ontsteking. Het lijkt echt op het schakelen van een automaat. Hij valt wat terug en grijpt weer aan.

Natuurlijk had ik van het geld wat bij Ruttchen ligt wel wat anders kunnen kopen. Maar aangezien het niet zeker is of het de rotor, verdelerkap of kabels zijn, had ik ze misschien voor niets aangeschaft. En zo'n lamp kan ik kopen, maar dan moet ik eerst weten hoe hij werkt en met een multimeter kan ik ook al niet werken. Electro is niet mijn sterke kant en ben ik aangewezen op hulp. Dat is dus de reden dat ik niet alles aanschaf of meteen vervang, ook al zou de kwaal hier kunnen liggen.
Dionneke1963

Berichtdoor jan280CE » 13 feb 2008, 20:06

Hallo Dion,

Ik kan me je gemoedstoestand wel voorstellen, ik zou er zelf ook knap zenuwachtig van worden, maar als forumlid kun voor zover je überhaupt iets voor je medeleden wil betekenen allen maar vanuit een ervaring spreken. Niemand heeft de auto gezien en men kan dus alleen maar aangeven wat hij of zij op grond van zijn ervaring denkt wat er aan de hand is. Zekerheid of garantie kun je nu eenmaal niet geven op afstand. Mijn insteek is om in geval van twijfel vervangen, en als dat naderhand overbodig bleek te zijn ligt het in elk geval als reserve op de plank. Ook ten aanzien van het naar een garage gaan of het geld in meters en/of ander gereedschap te steken is een persoonlijke keus, met als voordeel dat ik het naderhand nog eens kan gebruiken. Dit is altijd een persoonlijke afweging, maar ik heb intussen al veel beginnende hobbyisten met behulp van dit gereedschap kunnen laten zien dat bepaalde zaken eigenlijk helemaal niet zo moeilijk hoeft te zijn en ik zie met plezier dat velen nu zelfs voor grotere klussen niet terugschrikken. Alleen denk ik dat je jezelf toch wat meer vaardigheden eigen moet maken wil je het oldtimer rijden voor jezelf betaalbaar houden. Dus dan toch maar eens af en toe naar pijnacker. Dat is dan wel een investering in brandstof, maar wat je er aan kennis voor terugkrijgt en als besparing in de toekomst is onbetaalbaar.

Groet,

Jan
jan280CE

Berichtdoor Trouwkoets » 13 feb 2008, 23:37

OK Dion, jij verdenkt de automaat. Op dat vlak ben ik een volkomen leek, kan alleen maar napraten wat her en der op de site staat. Bij automaatproblemen wordt aangeraden eerst ATF en de filters te verversen, en dan verder te kijken. Is de automaat bijgevuld, stond 'ie te laag? Ik heb begrepen dat het pijl moet worden gecontroleerd met draaiende motor, waarschijnlijk in P of N.

Heb je al een patroon ontdekt in de omstandigheden waar het schokken optreedt? Toerental, versnelling, veel of weinig belasting, enz.

Sorry, een grote brij met woorden, probeer te helpen en wie weet wordt het nog een topic waarmee jij geholpen bent en wij weer een mooi stukkie info bij elkaar hebben staan die een plekje krijgt in het topic :-)
Trouwkoets

Berichtdoor Dionneke1963 » 14 feb 2008, 00:06

Dionneke1963

Berichtdoor Dionneke1963 » 14 feb 2008, 00:23

Dionneke1963

Berichtdoor jan280CE » 14 feb 2008, 00:36

Hallo Dion,

Ik rijdt al vanaf ik de auto heb (nu ongv 5 jaar) met halfsynthetische olie en zelfs mijn lekkage op de kop (wat een typische 280 kwaal is) is nu over.
Bij mij werkt het prima zonder problemen.

Groet,

Jan<br><br>Post edited by: jan280CE, at: 2008/02/13 23:37
jan280CE

Berichtdoor Govert » 14 feb 2008, 00:44

Ik rijd al 40.000 km met semi-synthetische olie zonder problemen.

De W123 reed in het begin met minerale olie, maar wie weet precies wat voor olie er in is gegaan over de jaren? Grote kans dat in de jaren negentig er al met semi-synthetisch is ververst.
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Dionneke1963 » 14 feb 2008, 18:47

Wat betreft de olie: Ik weet ook niet wat er van tevoren is ingegaan.
Wat betreft het inhouden: Zoals gezegd gisteravond voor en na het vullen van de automatenbak geen last van inhouden of schokken gehad. Vanmorgen naar mijn werk geen last gehad. Vanavond weer naar huis en toen heeft hij dat inhouden in het begin een paar keer lichtjes gedaan. De bak lijkt toch wel ietjes soepeler te schakelen, het achteruit rijden gaat beter. Enkele keren wat gasgegeven in willekeurige versnellingen en hij trok vloeiend op en door. Morgen maar weer eens proberen en ondervinden.<br><br>Post edited by: Dionneke1963, at: 2008/02/14 17:47
Dionneke1963

Berichtdoor Dionneke1963 » 16 feb 2008, 11:01

Wat betreft de oliedrukmeter: Als ik op mijn dashboard tik zakt hij nog een heel klein beetje meer. De leiding moet ik nog een keer losgooien, maar ik denk dat het metertje onder in niet meer goed werkt?

Het inhouden: Vrijdagmorgen liep hij toen ik weg reed goed, later in mijn traject naar het werk begon hij weer een paar keer en toen was het weer weg. 's Middags weer naar Ruttchen die vrijblijvend naar mijn CO wilde kijken wat ze eigenlijk net hadden afgesteld. De wagen reed het hele traject (20Km) terug prima. Het CO stond wel te hoog en staat nu weer lager. Ook heeft hij nog lang geluisterd, gefrut en gevoeld aan de kabels, maar optisch leken zij goed en blijft mijn probleem aanhouden wil hij hier ook nog wel naar kijken. Eerst maar eens kijken hoe hij het met een lager CO doet.

Wat me wel goed deed was dat ik complimenten voor mijn zeer nette wagen kreeg en ook motorisch vond hij hem ontzettend netjes en regelmatig klinken. Hij sloeg ook niet 1 keer over en daarom verwachtte hij eigenlijk niet veel van de bougieskabels en verdelerkap. Hij klinkt natuurlijk niet als compleet nieuwe motor, maar wel een heel mooi.

Ik ben nogal een type wat na wat sukkelen een auto nogal snel weg doet, want ik heb daar allemaal geen zin, dus een compliment geeft me weer hoop.

Dionneke1963

Vorige

Keer terug naar Techniek