MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 10:31

Bijna mijn auto gestolen!!!!!!!!!!!

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Re:Bijna mijn auto gestolen!!!!!!!!!!!

Berichtdoor benedendijker » 12 feb 2008, 23:19

Oh Oh daar schrik ik wel even van.
Je denkt steeds wat moeten ze toch met zon oude Benz en mij overkomt zoiets niet.
En dan ineens zo'n vervelend bericht, in het dorp waar ik woon word niet zo veel gestolen.
Maar dit bericht schud je wel weer even wakker.
Blijkbaar moeten we toch nog attenter zijn een een nog betere diefstalpreventie toepassen.
Veel sterkte en succes met de afhandeling van de schade en vermissingen.

Ad!!
benedendijker

Berichtdoor Blackchrome3 » 12 feb 2008, 23:46

Misschien een idee voor de diesel rijders.

Met een schroevedraaier heb je de startmotor zo aan de praat.
Als je nou die contacten daar eens goed afkit. En dan bedoel ik natuurlijk wel lekker dik. Dan sta je als dief toch wel even te pielen met je schroevedraaier in het donker.
In combinatie met een startonderbreker lijkt mij dit een onaangename vertraging voor de dief.
Blackchrome3

Berichtdoor AdriaanVogelzang » 14 feb 2008, 00:11

Knap klote!

Tja we hebben allemaal denk ik zo onze ideen waar de eventuele daders vandaan zouden kunnen komen. Persoonlijk houd ik het er op dat ik niet aangenaam verrast ben met de uitbreiding van de Europese unie van "bepaalde" landen. Maar goed je zit wel mooi met de gebakken peren. Heeft iemand nog een goed idee voor een startonderbrekingssysteem? Ik neem aan dat de gemiddelde inbreker de gemiddelde onderbrekers wel kent en zo kan omzeilen... iemand een ander idee? ik moet er ook nog steeds eens iets op versieren... post maar niet op het forum maar per p.m. je weet nooit wie hier nog meer zit te lezen...

Adriaan
AdriaanVogelzang

Berichtdoor Roel280€ » 14 feb 2008, 00:17

Zekering van de brandstofpomp elke avond er uit doet wonderen. Dat deed ik ook altijd bij mijn Opels (benzine), die in de buitenlucht vertoefden.
Roel280€

Berichtdoor Mercedes W123D » 14 feb 2008, 09:45

Ik denk dat het in mijn geval niet zo is, de baard van de afgebroken sleutel die in het slot was blijven zitten is indentiek aan mijn sleutel. Ik vermoed dat een van de vorige huurders ervan moet verdenken, ik heb met mijn sleutel alle garageboxen geprobeerd, de sleutel ging in alle sloten maar ik kon er geen een mee openmaken ook niet met kracht.
Maar ik blijf het toch vreemd vinden daar ik deze garagebox al sinds 2005 huur.
Mercedes W123D

Berichtdoor alex240diesel » 14 feb 2008, 13:28

Pierre,

Daar heb je gelijk in, maar het schrikt wel af. Dieven willen vaak alleen maar auto's die snel mee te nemen zijn. Een start onderbreker houd ze ruim 2 minuten bezig en dat is vaak al voldoende. Een alarm helpt denk ik niet veel, bij ons in de straat gingen ze ook geregeld af, na drie keer kijkt niemand meer, dus schiet het niet op. Je kan beter een bom plaatsen, als ze dan illegaal bezig zijn, was het de laatste aktie die ze uitvoerde, alleen zonde van de auto ;)
alex240diesel

Berichtdoor Dionneke1963 » 14 feb 2008, 18:36

Ik denk dat het vrij eenvoudig is om een belangrijke draad te onderbreken met een schakelrelais en bijvoorbeeld dat relais te bedienen met een hele goede verstopte schakelaar in de auto of een hele mooie originele schakelaar in je middenconsole die daar niet opvalt en de indruk wekt dat hij voor een mistlamp of zoiets is.
Als ik bijvoorbeeld op die manier mijn startmodule/regelunit onderbreek start hij voor geen meter. En zo zul je ook wel je brandstofpomp kunnen onderbreken.
Dionneke1963

Berichtdoor Janbenz » 14 feb 2008, 20:50

Dit is niet leuk en ik heb met je te doen.

Helaas is de wetgeving in Nederland er op gericht om de daders van het kwaad te beschermen.

Groet,

Janbenz
Janbenz

Berichtdoor Hansie » 15 feb 2008, 00:37

Hey Pierre,

Dit is echt gewoon klote man
Hansie

Berichtdoor Mercedes W123D » 16 feb 2008, 19:32

Vrijdagmorgen telefoontje gekregen dat de taxateur zijn fiat heeft gegeven voor de reparatie.
Hopelijk is hij de volgende week vrijdag klaar.

Mercedes W123D

Berichtdoor Dionneke1963 » 17 feb 2008, 18:12

Je hebt toch wel aangifte gedaan. Altijd weer gezellig bij de politie.

Succes nogmaals, Dion

Dionneke1963

Berichtdoor Mercedes W123D » 17 feb 2008, 18:18

Nou Dion het was 23.30 uur toen de politie arriveerde en er was inderdaad een dame bij maar een beetje ouder, niet zo knap als deze en ze had behoorlijk wat meer kleding aan want het was koud. Jammer ik had deze natuurlijk liever gezien. HELAAAAAAAAAAAAAAAS.
Mercedes W123D

Berichtdoor Dionneke1963 » 17 feb 2008, 23:03

Zit ook niet mee he? Eerst je auto en dan heeft mijn favoriete agente ook nog geen dienst. Laten we dan maar hopen dat het met de wagen weer goed komt.
Dionneke1963

Vorige

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto