[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4822: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4824: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4825: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4826: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
Amsterdam: klassieker verbod...! : Algemene vragen over jouw auto - 4

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 09:37

Amsterdam: klassieker verbod...!

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Re:Amsterdam: klassieker verbod...!

Berichtdoor Govert » 15 feb 2008, 01:34

Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Markparket » 15 feb 2008, 01:46

Of we kopen gewoon een Prius, by Toyota....

Heel verantwoord rijden en de overheid steunt het...

Alleen vergeten we dat productie en sloop meegerekend dat ding meer milieu vervuilend (energie kost)is dan een Hummer!

Ergo:

WAANZINNIG idee van Amsterdam!

PvdA voorstel, die vergeten dat hun echte achterban een auto van na 1992 niet kan betalen!

Ik denk dat dit voorstel er echt niet doorkomt, en zo ja....

Tja: dan maar eens met al die 'oude' bakken van voor 1992 de hele stad platleggen!

...;-)

oh oh, wat ben ik weer recalcitrant....
Markparket

Berichtdoor Govert » 15 feb 2008, 02:02

De gemeente Amsterdam (en zij zijn niet de enige gemeente) zit met een zeer concreet probleem: voor 2010 moet de milieuvervuiling door stikstofoxiden en fijnstof drastisch naar beneden. Dat staat los van de hele CO2-discussie en de opwarming van het klimaat.

Vanuit de gemeente Amsterdam gezien is het veel beter om met electrische auto's te rijden omdat de vervuiling dan niet in Amsterdam plaatsvindt, maar op de plaats waar de electriciteitscentrale is. Voor de totale milieubelasting maakt het niet uit of je met electrische auto's rijdt of met een diesel, want de belasting is per saldo min of meer hetzelfde.

De Toyota Prius zou vanwege esthetische redenen verboden moeten worden.

Volgens mij moet je niet in een oude Benz rijden als je het milieu wilt sparen.
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Berichtdoor Emile » 15 feb 2008, 12:12

Wat betreft criteria qua leeftijd en vervuiling zou ik toch wel eens willen weten waar de verschillen zitten in de uitstoot.Zou het niet intressant zijn deze eens te testen met een aantal voertugen met en zonder kat of filter verschillende bouwjaren etc.Dan kijken naar de resultaten van dat onderzoek en kijken naar de mogelijkheden van verbetringen .Ik heb nl begrepen dat ook de moderne voertuigen in sommige gevallen slecht scoren.Meten is weten en geeft ons misschien een instrument om terug te slaan.
Emile

Berichtdoor jan280CE » 15 feb 2008, 17:10

Beste majiksimon,

Interesse in alternatieve energie/schonere motoren heb ik zeker wel, maar tegen deze waan van de dag valt als particulier niets te ondernemen. Als een stel groene nitwits niet gehinderd door enige kennis voor haar achterban leuke dingen meent te gaan doen en ze krijgen daarbij een meerderheid dan houdt het vooreerst op.
Natuurlijk kun je alle argumenten voor en tegen hier gaan uitwisselen, maar het veranderd niets aan de situatie. Daarbij is dit podium, voor zover ze al een officiële club/vereniging is geen speler van belang in deze kwestie.
Er wordt gegoocheld met cijfers die niet te onderbouwen zijn. Tevens wordt er een signaal afgegeven en een schuldige benoemd gelijk aan de Inquisitie en heksenprocessen in de Middeleeuwen, maar met oplossingen komt men niet. In auto’ van na “92 zitten ook een koppeling en remmen en die veroorzaken evenveel fijnstof als bij een auto van voor “92. roken, de barbeqeu, open haard en allesbrander veroorzaken fijnstof en ga zo maar door. Bijv. bij een recent bezoek van de Amerikanse President aan Berlijn was het hele verkeer lamgelegd, maar uit metingen bleek naderhand dat het fijnstofgehalte niet noemenswaardig was gedaald. Zo zijn er talloze voorbeelden te noemen, Diegenen die zich eens in de fijnstofmaterie willen inlezen en een beetje Duits kunnen zouden eens kunnen kijken op: http://www.ikonengold.de/cms/index.php?id=12 Ten aanzien van CO² is de website http://www.co2-feiten.nl/ wellicht een aanrader. De discussie zal ook in Nederland op termijn nog wel plaats vinden, maar zolang men met zijn stemrecht lichtvaardig omgaat krijg je de ene onheilstijding na de andere voor je kiezen. Wie zijn dan deze machtige clubs? bij elkaar zijn van de 16 miljoen inwoners er 300.000 lid van een politieke partij, en deze overheersen toch 15.700.000 mensen. Maar goed dit is onze gezamenlijk keuze geweest, dus knikken en slikken.

Groet,

jan
jan280CE

Berichtdoor Emile » 15 feb 2008, 17:34

Jan280c

We kunnen wel degelijk een partij zijn als we zorgen voor cijfers vandaar mijn insteek een en ander eens te onderoeken en te kijken waar de verschillen liggen.Zelfs als individu wil ik zien of een rechter er omheen kan als blijkt dat mijn voertuig niet meer vervuild dan een voertuig uit bijvoorbeeld 1994.Kortom leden van de W123 club span je in en laat je horen voordat je het weet rijden er helemaal geen oldtimers meer in Nedeland!!!Afwachten is in dit verhaal de slechste optie dan rijd er op termijn geen W123 meer in Nederland

Bovendien denk ik dat er genoeg technologie voor handen is ook onze oldtimers aan de normen te laten voldoen
Emile

Berichtdoor DMC » 15 feb 2008, 17:46

het ijs van de ijstijd is toch ook gesmolten door een "broeikas effect" , en toen waren er genneens auto`s of vervuilende fabrieken

er is gewoon meer zonnen activiteit daarom word het nu warmer.. en het gat is de ozonlaag is ook aan het dicht gaan terwijl er meer word "vervuilt" de laatste jaren
Liever een lasbak dan een leasbak
DMC
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200D
Bouwjaar: 1976

Berichtdoor jan280CE » 15 feb 2008, 18:02

Emile,

Enig idee wat een gedegen wetenschappelijk rapport gaat kosten?
Geloof me, jij en ik hebben daarvoor noch de kennis noch de financiële en materiele middelen om zoiets ook maar bij benadering van de grond te krijgen. Inzet voor de oldtimer is goed, maar waar blijft bijv. de ANWB, de Bovag, het MKB en de vakbonden. Dit zijn organisaties die geacht worden voor de belangen van hun leden op te komen, voldoende gewicht in de schaal kunnen leggen en e.v. druk kunnen uitoefenen. Wij kunnen ons alleen maar opwinden, en dat is slecht voor je hart, je gemoedstoestand en zeker voor je omgeving.

Groet,

Jan
jan280CE

Berichtdoor Emile » 15 feb 2008, 18:49

Jan 280C

Aan mijn hart krijg ik het hiervan niet hoor maar we kunnen ons natuurlijk ook zonder enige weerstand naar de slachtbank laten leiden.
Je maakt wel een statement met ANWB en Bovag maar de reputatie van deze mannen en vrouwen vind ik zoiezo discuteabel.MKB speelt hier volgens mij geen enkele rol in.Deskundig ben ik zeker niet in deze materie maar ik onderschat de kennis die binnen de w123club aanwezig is zeker niet.Ik hoop dus dat de dames en heren van dit forum wel iets kunnen bijdragen aan de kort door de bocht filosofie van onze politici .Het lijkt mij toch niet al te moelijk om een aantal voertuigen aan de emissiecomputer te hangen en dan eens te kijke wat daarvan de uitslagen zijn.Een stap verder is dan dat om te onderbouwen maar de w123club is natuurlijk niet de enige partij die dit aangaat.Misschien zijn er dan andere oldtimerclubs hiervoor te intresseren.SAMEN STA JE STERK!
Emile

Berichtdoor mattijs1970 » 15 feb 2008, 23:05

sorry hoor, ik lees hier wel ontzettend veel onzin.
ik heb sinds bijna een jaar het genoegen op de afdeling Verkeer&Vervoer van de gemeente Rotterdam te werken en maak dit soort besluitvormingsprocessen van zeer dichtbij mee. de milieuzonering zoals die in rotterdam al bestaat voor vrachtwagens hebben wij bijvoorbeeld voorbereid en ingevoerd.

als je nou invloed wilt uitoefenen kun je beter ophouden met het eindeloos heen en weer ouwehoeren op dit forum, het oude wijven gehalte wordt gaandeweg dit topic vrij hoog.

wat moet je dan wel doen?
- zorgen dat de w123-club nu eens echt opgericht wordt
- aansluiten bij de Fehac
- vol gas geven in de lobby en onderhandeling die gaat ontstaan rondom dit soort voorstellen. elke kans grijpen om invloed te doen gelden. beleidsmakers willen voorkomen dat ze in eindeloze bezwaar- en beroepsprocedures terechtkomen, daarom zijn ze zeer gevoelig voor belangengroepen die van alles en nog wat geregeld willen hebben.

t wordt mooi weer morgen, denk dat ik maar eens een rondtour door het centrum van amsterdam ga rijden, nu kan het nog, haha. o nee, mn Benz staat bij de garage met panne, daar kan ik me nou over opwinden!

groeten,
Mattijs
mattijs1970

Berichtdoor Trouwkoets » 16 feb 2008, 01:21

Mattijs, constructief verhaal. Over je suggesties: Zie een klus, pak hem aan!

En verder vind ik dat alle linkse milieuterroristen...........ach laat maar.
Laten we het houden bij de wijze woorden van de nachtburgemeester: Amsterdamwaarligtattan?

Slaap lekker jongens
Trouwkoets

Berichtdoor DMC » 16 feb 2008, 08:23

http://video.google.nl/videoplay?docid= ... &plindex=2

klik op de link en luister maar es goed naar de text , luister het helemaal dat is de boodschap
Liever een lasbak dan een leasbak
DMC
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200D
Bouwjaar: 1976

Berichtdoor mattijs1970 » 16 feb 2008, 10:44

mattijs1970

Berichtdoor MajikSimon » 16 feb 2008, 14:49

Ik ben het er ook mee eens..

1-aansluiten bij FEHAC
Dat kan momenteel niet omdat we niet juist geregisteerd/ geoprganiseerd zijn toch?Wat was de exacte reden

2 de W123 club eens echt oprichten
ja dat is zo..maar ik weet niet of de mensen hier warm voor lopen

3 lobbyen
ik wil wel maar waar?

Is het een idee om eens een mail te sturen naar de FEHAC wat hun standpunt is inzake dit en wat ze wel of neit van plan zijn?

EDIT
ik heb ze er maar eens over gemailt niet dat ik denk dat ik daar veel van kan verwachten maar toch<br><br>Post edited by: majiksimon, at: 2008/02/16 14:30
MajikSimon

Berichtdoor Gusz » 16 feb 2008, 14:50

Amsterdam weert om te weren, de grachtengordel is alleen voor de grachtengordellaars die zich kunnen veroorloven nieuwe auto's te kopen en...... omdat ze de smaak niet hebben om een bijzonder auto op zijn waarde te schatten.

De luchtvervuilng daar wordt voornamelijk door hen zelf veroorzaakt doordat ze daar nogal veel gebakken lucht nodig hebben om het een en ander te verwezelijken.
Ze doen daar altijd 100 lullen maar 40 leveren, dit geldt voor alles daar in dat open riool.
Zowel in de creatieve sector als bij de garages als Wieman.

Amsterdam weert de oude auto's, de oude hoeren in de ramen, de oude gezelligheid, de oude nichten en, al een lange tijd, de oude bewoners.
Die zijn allang de stad uitgevlucht naar Alkmaar, Purmerend, Haarlem, etc.

Het wordt tijd om Amsterdam maar eens volledig te gaan weren.
Steden als Arnhem en Rotterdam moeten hun deuren openen voor de oldtimers en op die manier hun creatieve sector verstevigen.

En ik....... ik denk dat ik een verlengde Hummer koop en is lekker een aantal dagen de grachten ga blokkeren... er zijn vast wat Hummerende vriendjes die daar aan mee willen doen...

Misschien iets voor Tjakka,,,,

<br><br>Post edited by: Gusz, at: 2008/02/16 13:51

Gusz

Berichtdoor Govert » 18 feb 2008, 10:23

Afgelopen weekend was ik wat aan het toeren in België en vanaf vandaag geldt er meteen een maximum snelheid van 90 km/u op de autosnelwegen vanwege de fijnstof. Zou het dan toch zo erg zijn wat er uit mijn uitlaat komt?

"18-02-2008
In grote delen van België mogen automobilsten maandag 18 en dinsdag 19 februari op autosnelwegen niet harder dan 90 kilometer per uur rijden. De verlaging van de maximumsnelheid is vanwege een teveel aan fijnstof in de lucht.

Fijnstof blijft door de huidige weersomstandigheden (weinig wind) langer hangen."

bron:

Maar ons gepraat op deze website heeft toch wel wat effect gehad. Het CDA ziet niets in het voorstel om vieze auto's een duurdere parkeervergunning te laten betalen.

"CDA ziet niets in duurder parkeren vieze auto's
Uitgegeven: 16 februari 2008 10:13
Laatst gewijzigd: 16 februari 2008 19:46

DEN HAAG - Het CDA ziet niets in het plan gemeenten de mogelijkheid te geven parkeren voor vervuilende auto's duurder te maken. Coalitiegenoot PvdA vindt dat gemeenten wel die mogelijkheid moeten krijgen.

Het kabinet moet zich nog buigen over een wetsvoorstel, waar vooral de gemeente Amsterdam graag mee aan de slag wil.

Onuitvoerbaar

Volgens CDA-Tweede Kamerlid Ger Koopmans is het "volstrekt onuitvoerbaar". Dat zei hij zaterdag naar aanleiding van een bericht in het AD. Het is volgens hem te ingewikkeld en duur om een systeem in te voeren.

Het CDA ziet meer in maatregelen die de aanschaf van vervuilende auto's ontmoedigen. Het vindt bovendien dat dat in Europees verband moet worden aangepakt. "

bron: <br><br>Post edited by: Govert70227, at: 2008/02/18 09:24
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Berichtdoor Roel280€ » 18 feb 2008, 11:25

Fijn dat de Bovag wel pleit voor een extra heffing op diesels waar geen filter op kan worden nagebouwd. Leuke instanties, allemaal.
Roel280€

Berichtdoor jan280CE » 20 feb 2008, 15:51

Tja, de Bovag wil liever nieuwe auto’s verkopen en ziet de eurotekens al. Dat er onder haar leden ook kleinere niet merkgebonden garages zijn die het vooral moeten hebben van de man of vrouw met de wat smallere beurs interesseert haar kennelijk minder. Dat een auto van voor “92 op slag niets meer waard is zal ze waarschijnlijk een zorg zijn. Natuurlijk is het een persoonlijk drame als je als flexwerker of werker op een wat lager niveau zonder leasebak geacht wordt op specifieke tijden en/of plaatsen te verschijnen waar (op die tijden) geen fatsoenlijk openbaar vervoer is tegen een minimale of geen vergoeding. Dan kost de auto al een behoorlijk deel van je inkomen, laat staan dat je de middelen hebt om een andere te kopen terwijl de huidige opeens niets meer waard is. Dat de soep niet zo heet gegeten wordt als hij wordt opgediend had ik wel enigszins verwacht, Veelal gaat het om proefballonnetjes, waarvan de uiteindelijke uitvoering twijfelachtig is, je kunt aan de hand protesten eens fijn uittesten hoe de draagkracht onder de bevolking is. Dat dit (van oorsprong Europese idee/wetgeving 2006) op termijn wat meer handen en voeten krijgt in de vorm van Duitse toestanden kun je op je klompen aanvoelen. Het is dus zeker zaak om hier eens over na te denken. Ondanks de kwalificatie oude wijven gehalte blijkt dat een particulier initiatief soms meer zoden aan de dijk zet als een organisatie die zich (zou moeten) opwerpen voor haar leden. Denk bijv maar eens aan het initiatief van dieselcoupe. Dit is een particulier initiatief van enkelen die zich in het clubfreie (ongebonden) W123 circuit bewegen. De website ikonengold met haar informatie kun je hier ook onder scharen. Op termijn kun je daarvan als W123 rijder meer verwachten, als ev. van een ANWB. Alles staat of valt met de kennis en het zich willen verdiepen in de nu als zondebok aangevoerde fijnstofmaterie. Veelal weten de beleidsmakers en haar uitvoerenden amper van de hoed en de rand en blaat men elkaar na in een poging groen, of onder het mom voorzorgprincipe zaken te regelen. Er bestaan naast de officieel door de staat erkende versie ook nog wel wat andere particuliere informatiebronnen op het Internet die een iets andere mening danwel nuance geven zoals http://www.richel.org/grk/db/get_article.php3?id=36578 Het is dan ook zaak zichzelf breed te oriënteren en zich op grond hiervan een eigen mening te vormen, iets waar zeker ook de discussie hier op dit forum toe kan bijdragen.

Groet,

Jan
jan280CE

Berichtdoor Govert » 20 feb 2008, 16:21

Het is nu een officieel besluit van het College van B&W van Amsterdam. Vanaf 2010 mag je met je oude auto Amsterdam niet meer in. Het besluit moet uiteraard wel worden goedgekeurd door de gemeenteraad.

Zie dit
en dit in de Volkskrant.

En Jan280CE

Dat particulier initiatief is er alleen omdat de Duitsers die milieuwet hebben aangenomen. Eerst kwam de wet, toen pas kwamen er roetfilters. Zonder wet was er vast geen particulier initiatief gekomen.

Dit bericht is ook nog aardig:

"Maart 2007
De RDW heeft het ministerie van Verkeer en Waterstaat voorgesteld de roetmeting bij APK voor alle diesels aan te scherpen door de toegestane k-waarde met 0,5 te verlagen, naar 2,0 voor gewone diesels en 2,5 voor turbodiesels.

Dat blijkt uit een rapport waar MBAC de hand op heeft weten te leggen. Dit voorstel dient als voorlopig alternatief voor het invoeren van typespecifieke eisen voor de roetmeting; een voorstel van onder meer Bovag waar het ministerie wel brood in zag. V&W vroeg vervolgens advies aan de RDW.

Het grootste probleem bij het hanteren van typespecifieke eisen is volgens de RDW de beschikbaarheid van de benodigde typespecifieke waarden. “De informatie is matig toegankelijk voor erkenninghouders en het verzamelen ervan kost tijd en geld”, aldus de RDW. “Het opstellen van een plan om alle typespecifieke waarden (…) te registeren zou vragen om nader overleg met de branche.” De RDW stelt wel voor om uiteindelijk over te gaan tot typespecifieke metingen, maar zegt dat dit zeker niet zal lukken voor derde kwartaal 2007.

De RDW deelt de mening van Bovag dat de apk-afkeur op roet bij het invoeren van typespecifieke eisen stijgt van 5% in de richting van 20%.<"

komt van: http://nederland.mercedes-benz-clubs.com/ en daar Nieuws & Agenda > Nieuws klikken.
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Berichtdoor jan280CE » 20 feb 2008, 17:27

Media zijn op zijn minst politiek gekleurd danwel beïnvloed, dus dit soort berichtgeving neem ik vooreerst als kennisgeving aan. Je weet maar nooit hoe het politieke krachtenspel in 2010, dus na de volgende verkiezingen zijn. De fijnstofwaanzin waarin ik door middel van de link wees is europees geïnitieerd en daar zal men uiteindelijk ook toetsen (weliswaar op verzoek) of deze wetgeving in overeenstemming is met de Europese regels. De gemeentewet (APV) is uiteraard ondergeschikt en kan nooit haaks staan op landelijke wetgeving, dus dat moet ik nog zien gebeuren, temeer omdat men landelijk niet voor is, en de zaak ook nog eens door de eerste kamer moet. Plaatselijke afwijkingen op Europese typegoedkeuring van auto’s zie ik ook zo nog niet gebeuren. Maar goed zeg nooit nooit, het is dus zaak alles nauwkeurig te blijven volgen

Dat particulier initiatief is er alleen omdat de Duitsers die milieuwet hebben aangenomen. Eerst kwam de wet, toen pas kwamen er roetfilters. Zonder wet was er vast geen particulier initiatief gekomen.

Dit is meer een stelling van de kip of het ei. Hoofdmotief is dat in Duitsland bijv. een DEUVET maar ook een ADAC zich sterk had moeten maken om het bestaande wagenpark, en daarmee de toekomstige oldtimers te beschermen. Uiteindelijk is een groep verontruste particulieren naar aanleiding van discussies op het Duitse forum met initiatieven gekomen, dus geleuter hierover in een forum kan wel degelijk iets bijdragen. Afdoen met een oude wijven gehalte is een beetje kort door de bocht. Je weet maar nooit waar het een en ander toe kan leiden. Wellicht dat dit forum aansluiting kan zoeken bij deze initiatieven en men van elkaar kan leren of zelfs de dieselkat in Nederland introduceren. Dat genereert gelijk wat inkomsten (voordat verschillende handelaren ermee aan de wandel gaan) en zet dit forum (of club) definitief op de kaart

Groet,

Jan
jan280CE

VorigeVolgende

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto