MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 05:39

Tankvlotter

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Tankvlotter

Berichtdoor GrünBenz » 20 sep 2008, 01:28

Hallo,ben sinds een week in het bezit van een 280CE en nu viel mij op dat de benzinemeter nogal schommeld en soms zelfs even blijft hangen.Nu is mijn idee dat dit door de vlotter komt,is er misschien iemand die hier ervaring mee heeft en misschien daar een oplossing voor heeft.Ik kan nu niet echt op de meter vertrouwen en weet nog niet precies wat het verbruik is van deze wagen.

Groeten Jan.
GrünBenz

Re:Tankvlotter

Berichtdoor Trouwkoets » 20 sep 2008, 08:58

Jan, dat zou best eens kunnen zijn. Als je het bakje van de verbanddoos weg haalt dan kan je er bij. Gebruik de zoekfunctie rechtsboven, de klus is al een paar keer beschreven, ook met foto's.

Caspar
Trouwkoets

Berichtdoor GrünBenz » 20 sep 2008, 20:48

Oké bedankt,zal morgen eens kijken of ik er wat aan kan zien.
GrünBenz

Berichtdoor JaapW114 » 20 sep 2008, 21:06

Jan,

Kijk anders even in het topic "een dagje sleutelen in Waarland", staat ook een stukje over de vlotter en het schoonmaken ervan. Wel van een W114, maar volgens mij is de vlotter gelijk aan die van de W123 alleen hangt de tank bij een W114 onder de auto.

groet,

Jaap

JaapW114

Berichtdoor GrünBenz » 24 sep 2008, 16:25

Bedankt,heb hem uit elkaar gehad en nu geeft hij de stand in ieder geval weer stabiel door.Hij is alleen elke keer zo snel weer op leeg ;-)
GrünBenz

Berichtdoor Bogent » 25 sep 2008, 09:38

ik geloof dat er meer zijn die dat probleem hebben :)
Bogent

Keer terug naar Techniek