Wellicht niet een enorm spectaculaire reis, maar was nog nooit zo ver geweest met haar
Paul Mandigers heeft er, naar volle tevredenheid overigens, zo'n 10.000 km geleden een gas-installatie ingezet.
Ik had al een tijdje het idee dat het vermogen op gas wat terugliepen het werd eigenlijk steeds erger. Op benzine liep ze als een beest!.
Ik dacht in eerste instantie aan een kapotte verdamper, maar nader onderzoek bracht aan het licht dat:
- Een slang onder het luchtfilter een beetje geknakt zat. Dat was die dikke slang die je luchtfilter ingaat, dus dat verklaarde al wat. Daarna meer vermaogen, maar liep toch nog niet geweldig.
- Controle van de bougies bracht aan het licht dat er één gebroken (!) was. Het bovenste gedeelte van het porselein was gebroken, maar stond er wel gewoon netjes op. Hierdoor liep-ie op benzine wel goed en op gas niet, omdat de vonk dan schijnbaar te zwak was.
Affijn, 6 nieuwe bougies erin en liep weer als nieuw.
Maar goed, dit heeft eigenlijk niks met het reisje te maken. Maar de auto liep weer zo mooi dat ik dacht die (ong.) 500 km naar Frankfurt ga ik op gas doen.
Met behulp van deze site:
heb ik even uitgeprint waar ik LPG kon tanken. Super handige site. Langs de snelweg zijn niet zoveel stations, maar eigenlijk was zo'n beetje bij iedere afrit binnen een straal van 5 km wel een pomp te vinden.
Bovendien klopte de informatie ook nog eens precies!
Al met al heb ik zo'n 1000 kilometer gereden. Het gemiddelde verbruik bedroeg zo'n 1 op 7 op de snelweg en ik reed ergens tussen de 100 en 140. De meeste tijd zo'n 130.
Auto: 280CE uit 1982. <br><br>Post edited by: Priemus, at: 2008/09/22 22:21