[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
wat houdt rdw keuring in? : LPG Specifiek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 09:03

wat houdt rdw keuring in?

Specifieke zaken omtrent het rijden op LPG kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent LPG hier verzameld hebben staan.

wat houdt rdw keuring in?

Berichtdoor AdriaanVogelzang » 17 feb 2008, 00:22

Hoi allemaal,

Aangezien ik van plan ben op termijn een oldtimer er bij te gaan kopen heb ik de volgende vraag: wat houdt de RDW keuring precies in na het inbouwen van LPG? kijken ze alleen naar de installatie of wordt de hele auto onder de loupe genomen?

De reden dat ik de vraag stel is de volgende : goedkoper een betere auto aanschaffen en later LPG inbouwen, of , een carosseriematig evt minder exemplaar aanschaffen met de installatie er al in...

groeten

adriaan
AdriaanVogelzang

Re:wat houdt rdw keuring in?

Berichtdoor Bogent » 17 feb 2008, 12:22

Normaal gesproken is het een formaliteit, het inbouw station vult de papieren in en stuurt die samen met het kenteken bewijs naar de RDW en na een 14 dagen krijg je het kentekenbewijs weer thuis gestuurd en staat er bij brandstof LPG i.p.v. benzine. Een erkend inbouwstation mag n.l. ook de keuring voor de RDW uitvoeren.
Bogent

Berichtdoor janbenz1 » 17 feb 2008, 20:59

Mijn advies is koop een goede Mercedes, en bouw er later LPG in.
Heb je alles goed.

Succes, Groetnis Jan.
janbenz1

Berichtdoor MarceldB » 18 feb 2008, 09:42

Een LPG installatie inbouwen kost veel minder dan een auto met rotte plekken opknappen. Je kunt dus beter een goede kopen zonder LPG dan een slechte met LPG
MarceldB

Berichtdoor wwwW123 » 18 feb 2008, 13:28

en houdt altijd wat ruimte/budget over, voor na de koop. zodat je niet hoeft te bezuinigen op onderhoud enz.
vergeet ook niet de extra kosten die je nog krijgt met LPG!
zwaardere achterveren/schokdempers oa..
wwwW123
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Rienk » 18 feb 2008, 13:47

Hallo Adriaan,

Ik heb vorige week mijn auto laten keuren bij de RDW. Ik heb de installatie zelf ingebouwd.
Ze keuren alleen de gasinstallatie de auto verder niet. Soms wel de verlichting ivm . achteroverhangen door het gewicht van de tank hierdoor kan het dimlicht wat te hoog staan.
Ik had het afgesteld maar het is niet gekontroleert. Als je zorgt dat alles netjes en degelijk bevestigd is dan is het keuren geen probleem. Wel zorgen dat het CO gehalte goed is dat keuren ze wel streng. Maar wat Jan ook zegt eerst een goede auto kopen en dan gas erin.
Succes
Groeten Rienk
Rienk

Berichtdoor AdriaanVogelzang » 23 feb 2008, 11:35

is het zelf inbouwen van een gasinstallatie een beetje te doen? Voordeel is natuurlijk dat je er zelf bij bent en er niet zo maar overal lukraak gaten worden geboord waar jij ze liever niet hebt zitten. Welke onderdelen heb ej allemaal nodig en wat was jij kwijt voor de onderdelen?

Adriaan
AdriaanVogelzang

Berichtdoor Coupe280 » 23 feb 2008, 15:50

aderiaan
je hebt nog wel aardig wat eisen aan zo een keuring .
zo mag je leiding niet onder het laagste punt van je auto uitkomen
je moet de goede carosserieplaten onder je bouten en moeren gebruikn .
alle leidingen en onderdelen moeten een bepaald keuringskenmerk hebben
ik weet zo niet meer wat het precies is maar ik meen iets van r67 of zoiets moet er in elk onerdeel in staan.
nu heb ik het over de laatste
keer dat ik zelf naar de rdw geweest ben om een gaskeuring te krijgen
was in 2004 .
ik zou mij eerst in die keuringseisen verdiepen voor je er aan begint
als je er niet precies aan voldoet betekent gewoon afkeur en kan je er nogmaals naartoe.
op zich is het makkelijk te doen het zelf inbouwen maar je moet de voorschriften wel kennen .
en die voorschriften veranderen bijna jaarlijks .
mvrg tonnie
Coupe280
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 280C
Bouwjaar: 1967
Automaat: Ja
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Keer terug naar LPG Specifiek