Beste Leden en liefhebbers van de W123
Vandaag een mooie dag om er eens op uit te gaan met de 250.
Aan Angelique en kinderen voorgesteld om naar het Militaire Luchtvaart Museum in Soesterberg te gaan. Aan het enthousiaste gegil van de kiddo's bleek het een goede keuze te zijn. We willen vliegtuigen zien pappa!
De M123 6 cylinder in lijn gestart en op naar Soesterberg met het aantal maximaal toelaatbare personen 5 stuks in de W13 250.
Daar aangekomen is het een lust voor het oog als je van geschiedenis en techniek houd! Aangekomen bij de vliegtuigmotoren zie ik dat bepaalde vliegtuig lijn motoren niet veel verschillen van de bouw van mijn MB M123 motor en dat je bij de Rolls Royce Merlin V10 op de zelfde manier de kleppen moet stellen als bij de MB M102 motor. Al gaande weg door het museum zag ik mijn W123 250 steeds meer als een vliegtuig dan een auto!
Aan alles komt een einde zo ook aan het bezoek aan het Militair Luchtvaart Museum te Soesterberg. Dus op naar de 250 die op de parkeerplaats stond te wachten ondertussen zag ik de parkeerplaats als platvorm voor mijn vliegtuig. Zo moest er ook voor vertrek een technische controle plaatsvinden zoals bij vliegtuigen dus, oliepijlen hahaha.... En ja hoor zag de M123 250 aan als vliegtuigmotor met zijn grote gelijkenis.
Toestemming gevraagd om te mogen vertekken, en zo zijn we naar de A28 getaxiet om aldaar de vlucht naar de Hofstad te beginnen.
We hebben heerlijk gevlogen!
http://www.militaireluchtvaartmuseum.nl/
Groet, Arno