Hallo,
sinds kort heb ik een 240D. Rijdt prima en ziet er goed uit.
Nu zit er iets in de versnellingsbak niet helemaal goed. Bij een een goede bak zet je hem in zijn versnelling door de pook eerst opzij te bewegen en dan naar voren of achter.
Bij mij gaat dat voor de 3e en 4e versnelling zo. Voor de eerste en tweede moet ik de pook eerst een heel klein stukje naar achter trekken, voor hij opzij (naar links) wil. Dit zou ik graag verhelpen.
Na een tijdje zoeken ben ik tegengekomen waarin beschreven staat hoe je de schakelstangen kan afstellen. Dus net vol goede moed de auto op steunen gezet en eronder gekropen, maar het lukt nog niet echt.
Men zegt "Blokkeer de schakelhefbomen in de vrijloopstand door een pen met een diameter van 6 mm door de hiervoor bestemde gaten te steken"
Deze gaten zie ik zo snel niet zitten. Zitten die recht onder de pook ergens? Ik ben er later achter gekomen dat de auto origineel met automaat geleverd is, en dat er nu een handbak in zit. Zou het kunnen dat die gaten er dus niet inzitten, of moet ik beter kijken?
Bijgevoegd een foto die ik net gemaakt heb. Als iemand de gaten zou kunnen aanwijzen, graag!
Post edited by: roland, at: 2008/02/18 15:16