door stuffie7 » 23 feb 2008, 01:24
Hallo,
Daar ben ik weer. Ben teruggeweest naar revisiebedrijf waar ik eerdere reparatie (reviseren verstuivers en kleppen stellen) heb laten doen. Volgens hen zou de enige optie de injectiepomp nog kunnen zijn. Ben een beetje boos geworden want ik ben met een probleem gekomen (roken, schudden bij koude start), heb reeds de beurs moeten trekken voor een aantal ingrepen (verstuivers enz.) en nog steeds hetzelfde fenomeen. Alvorens de pomp op een testbank te laten testen, vraagje aan het forum. Ik lees ook dat lucht in het hogedruk gedeelte of eventueel lagedruk gedeelte een oorzaak zou kunnen zijn. Hoe zou je met name het hogedruk gedeelte kunnen controleren ? Normaliter zou je toch denken dat als er een luchtlek zit de diesel eruit zou moeten spuiten ??
Heb injectiepomp bekeken en m.i. is het een pomp met mechanische regeling. Wat zou je eventueel zelf makkelijk kunnen controleren zonder testbank behalve inspuitmoment ?
Groeten en alvast bedankt.