[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
rouw lopen rechter achterwiel : Techniek - 2

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 18:40

rouw lopen rechter achterwiel

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Re:rouw lopen rechter achterwiel

Berichtdoor sees » 19 feb 2008, 15:55

hallo
heb net de remklauw erafgehaald,remblokken er weer in tussenruimte stukje hardhoud geplaatst en de remklauw onder met een tyrib opgehangen
remtrommel en wiel er weer op
en een stukje bij mij achter in het pad gereden ,maakt nog steeds hetzelfde schurend en krakend geluid
hoe kun je de steekassen kontroleren zijn de rubbers er makkelijk af te halen om te zien of er bij de homekoneten niks mis is
heb jij daar ervaring mee
groeten kees
sees

Berichtdoor henklith » 19 feb 2008, 16:13

Hoi Sees, heb je dat krakende wiel al eens van de grond gehad?
en dan draaien?
als ie dan kraakt, (wiel er even af natuurlijk) remblokken er uit, weer draaien, en zo verder leeghalen dat wiel, handrem dinges er even af, enz.
Als je met de hand draaid hoor je het toch ook, of alleen als je rijdt (dus druk op de as?)
Heb je de hoezen van die as al eens goed gecontroleerd op scheuren en dergelijk?
groet, henk
henklith

Berichtdoor sees » 19 feb 2008, 16:27

hallo henk
als ik met de hand draai hoor ik het echte rouwe geluid niet
ik henb net de remtrommel er ook afgehaald en het wiel met drie bouten weer vast gezet ik dacht misschien remtrommel krom en weer uitgeprobeerd achter in het pad en weer het zwaar schavend schurend geluid ,heb geen idee
groeten kees
sees

Berichtdoor Topasbrauner » 19 feb 2008, 16:51

OK, ik hoop voor je dat ik de prijswinnaar ben: afgebroken/loszittende stabilisator stangetje. Als dat loszit kan het tegen het wiel aanlopen. Heb ik laatst ook gehad. Ik zou een nieuwe steekas monteren omdat ik dacht dat dat ding dat geluid maakte, maar toen kwam ik ineens dat stangetje tegen! Bij mij kon ik hem terugdrukken ik de kom, maar ik vertrouwde het niet en heb nieuwe gemonteerd. Succes, snel kijken!
Topasbrauner

Berichtdoor henklith » 19 feb 2008, 16:51

Vreemd dat je het met de hand draaiend niet kunt sumuleren.
Zou betekenen dat het alleen optreed als het onder druk staat.
Een ruwe methode is nog het wiel van de grond, auto goed in ballans zetten, en blokkeren.
Dan motor laten draaien en in de versnelling zetten 1 of 2, en koppeling op laten komen.
Beter en veiliger is beide achterwielen goed van de grond!!
en dan luisteren en kijken, liefst voor de safettie met een 2e man.
Als je het dan hoort, kan je misschien bepalen waar het vandaan komt.
Groet, Henk.

NB: Wat Job zegt zou natuurlijk heel goed kunnen omdat in dat geval de vering helemaal is ingedrukt!!<br><br>Post edited by: henklith, at: 2008/02/19 15:55
henklith

Berichtdoor JantjeV8 » 19 feb 2008, 18:36

Reeel gezien is het dus niet de rem.
Eveneens geldt dat voor het wiellager.

Blijft over:
- Ophangingsdelen die niet lekker meer zitten.
- Aandrijfassen met hun scharnier en koppelpunten.

Let wel, iedereen heeft hier geadviseerd op een zeer sumiere informatie van iemand die leek is op dit gebied. Begrijp me niet verkeerd ik heb het goed met je voor, maar ik ga af op de manier van constateren en het uitsluiten van je constatering. Iemand met wat ervaring zou dat anders aan hebben gepakt. Geeft niets, we komen er wel.

Maar ik denk dat het nu tijd wordt dat je iemand laat kijken/luisteren/voelen wat je bedoeld. Het gekraak is zelfs zo erg dat je er de straat maar amper mee uit durft begrijp ik. Ik wil niet zeggen dat je de reparatie door een ander moet laten uitvoeren, maar laat iemand de diagnose stellen. Dit kan je kosten besparen, en je vertrouwen in de auto terugwinnen.

Ik denk dat wij het verder niet beschreven gaan krijgen willen we concrete adviezen en oplossingen aandragen. We gaan nu aan het gokken.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor sees » 19 feb 2008, 19:00

bedankt alvast
ga morgen evn naar het stabelisatistangetje kijken
hoor wel iets rouw met het draaien van het wiel uit de cadan komen,maar niet het geluid wat ik hoor als ik eeen stukje rij
maar misschien komt het er wel vandaan als hij onder druk staat
anders moet ik hem toch met allebij de wieln van de grond af zetten en inderdaad met een tweede man erbij hem even laten draaien en horen
jullie horen nog van me of iemand moet nog een paarsuggestie hebben
bedankt allen
groeten kees
sees

Berichtdoor sees » 19 feb 2008, 19:23

stabiliesatistangetje zit nog vast hhr
groeten kees
sees

Berichtdoor sees » 20 feb 2008, 10:37

halo
heb eens opgevraagd bij onderdelerzoeker
steekas rechts achter
vraagt men 100 euro voor
is dat een redelijke prijs
groeten kees
sees

Berichtdoor henklith » 20 feb 2008, 13:01

Hoi Sees, is dat voor een nieuwe?
Voor een gebruikte lijkt het mij in elk geval te veel!!
Groet, Henk
henklith

Berichtdoor JantjeV8 » 20 feb 2008, 13:43

Zeker als je niet zeker weet wat het euvel nu werkelijk is.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Berichtdoor henklith » 20 feb 2008, 16:37

Je kan links en rechts ook even (nou even) omdraaien!!
Dat deden wij vroeger in de computer techniek ook, dat heet "kijken of de fout mee gaat :o)))
Groet, Henk
henklith

Berichtdoor sees » 21 feb 2008, 13:58

hallo Jantje
we hebben gisteren met twee man gekeken en die andere man heeftredlijk verstand van autos
we hebben een garagekrik onder het cadan gezet en toen heh ik hem in zijn eerste versnelling laten draaien
,nu kwam er van allebij de achterwielen een enorm gesuurlawaai uit
hij dacht eerst of er nog wel cadanolie inzat
heb de stop eruit gehaald met moeite ,zat muurvast en de maat inbus had ik niet maar hebben we met een pijpsleutel 10/11 gedaan ,past er perfect in ,to een dop op de sleutel en op de ratel een stuk pijp
gelukkig kregen we hem los
hebben maar een klein beetje hoeven bijvullen ,zat eigelijk nog genoeg in
dus daar lag het ook niet aan
het geluid kwam puur bij de wielen aan allebij de kanten vandaan
de buurman gaf aan zet hem tijdens het draaien eens op de handrem,en het geluid werd al minder
de remschoenen zijn al vernieuwd en volgens hem lopen de achterranden van de trommel tegen de rand die in de schutplaat zit aan ,nu heeft iemand dat ook al eens aangegeven
dus de buurman zei ,je moet de rande aan de achterkant van de trommels waar inderdaa ook nog wel roet aanzit evn met de slijptol schoonmaken en dan gewoon een eind rijden en dan een paar keer fiks remmen
ik heb dat ook eerder gehoord maar durfde er niet ver mee weg te gaan
nu heb ik de rechter trommel schoongemaakt aan de achterkant en ga straks de linkertrommel schoonmaken en dan er een eind mee rijden
want ik kon haast niet geloven dat hij van het stilstaan ineens een aandrijas of tussenas kapot zou gaan ,dus ik hoop dat het dit is
allen vast bedankt die mij eerder deze informatie gaven
jullie horen nog als het gelukt is
groeten kees
sees

Berichtdoor JantjeV8 » 21 feb 2008, 14:19

We komen er wel, ook zonder gauw maar nieuwe onderdelen te kopen.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Berichtdoor Topasbrauner » 21 feb 2008, 14:21

Ja en dat was mijn eerste tip idd! Dat zal het wel zijn.
Topasbrauner

Berichtdoor Citrobenz » 21 feb 2008, 14:43

Kees je schreef eerder al dat je de remtrommels er af had gehaald. Heb je ze toen niet schoon gemaakt dan??
Toen heb je het wiel ook gedraait, dan had je het ook moeten horen.
Groet,
Henk
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1976
Automaat: Nee

Berichtdoor sees » 22 feb 2008, 17:25

hallo beste mensen
ben weer terug bij af
ben net mijn auto wezen uitproberen door de straat en langs een school,maar hevig schuren en kraken
dorst er eigenlijk niet veel verder mee ,ben weer naar huis gereden en de krik eronder rechts achter
het wiel eraf remklauw eraf en de trommel ,gekeken of ik daar schuurdelen zag zitten maar nee
toen heb ik de bout uit de flens geschroeft en de steekas eruitgetikt
nu draai ik aan de steekas en hoor echt het rouwe geluid
is wel zo komt dat dan van de steekas of de tussenas
ik zou de steekas ook van het cadan af moeten halen ,maar is het dan te testen
weet jij of misschien andere of dat mogelijk is
of en andere suggestie
groeten kees
sees

Berichtdoor henklith » 22 feb 2008, 22:05

Hoi Sees, ik wist niet dat je die as zo ook kon testen/draaien.
wel simpel in elk geval, als je aan de as draaid hoor je dus de herrie!
de cardan as draaidan ook nog mee!!, kan het ook nog vanaf komen, of van dat midden lager.
Is het te doen om de as aan het andere wiel dan ook even re uit te trekken, een bout los toch?
dan kan je die ook testen.
het zit dus duoidelijk niet in de remmen of in stabilisator stangen, je bent dus wel degelijk wat wijzer geworden :o))
groet, Henk Lith.
henklith

Berichtdoor Topasbrauner » 23 feb 2008, 11:26

Dan lijkt het in je diff te zitten. Ik heb nog een goede 3,92 liggen al sje er belangstelling voor hebt.

Gr. job
Topasbrauner

Berichtdoor sees » 23 feb 2008, 15:31

hallo job
dat idee heb ik nu ook
maar wat jij hebt past dat onder de 240D en er moet een nummer opstaan,wacht ik ga even kijken
er staat bij mij achter op de deksel rechts bovenin van de diff een nummer en dat is 1153513208
is dat bepalend
groeten kees
sees

VorigeVolgende

Keer terug naar Techniek