[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
klepstel schroefje doorgedraaird : Techniek - 2

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 17:22

klepstel schroefje doorgedraaird

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Re:klepstel schroefje doorgedraaird

Berichtdoor Leon » 22 feb 2008, 22:37

Ik denk dat ik in dit geval ook voor een nieuwe tuimelaar zou kiezen.
Bij tappen snij je toch materiaal weg, en ik moet er niet aan denken dat er dáár teveel speling komt als je met 190 over de autobahn blaast :D
Leon

Berichtdoor JantjeV8 » 22 feb 2008, 22:47

Ik denk dat een tapje door de tuimelaar best zou kunnen, de speling draai je weg met de contramoer, niks mismee dus.

Kan ook zijn dat juist de draadinloop op het schroefje beschadigd is, dus even aanvijlen of met een snij-ijzer er overheen.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Trouwkoets » 22 feb 2008, 22:57

Tuimelaar is een gietstuk, 'gewoon een tapje doorheen halen' zou best eens tegen kunnen vallen. Maar het kan geen kwaad om het te proberen. Overigens begrijp ik niet waarom het zo moeilijk gaat, wat mij betreft niet 'by design', dus niet zo bedoeld....

Floris, vergeet geen foto's te maken van de hele operatie, houden we van.

Caspar
Trouwkoets

Berichtdoor Floris_K » 25 feb 2008, 18:39

Vanmiddag ( weer ) naar de Mercedes Den Haag gefietst voor een nieuw klepstelschroefje. Deze paste perfect in de tuimelaar, alles weer in elkaar geschroefd. Motor starten, en het getik was er nog steeds.
Toch nog maar even alle kleppen na gelopen. Een aantal stonden te los afgesteld, opnieuw gesteld en motor weer gestart en weg was het getik! Gelukkig maar, de motor draait weer mooi. Op naar de volgende klus het afstellen, ontluchten van de hoogte regeling.

Bedankt nog voor de informatie, en Caspar: Helaas is het maken van foto's erbij in geschoten, volgende keer ga ik er een reportage van maken.

gr.
Floris
Floris_K

Berichtdoor Dionneke1963 » 25 feb 2008, 22:34

Fijn voor je, ook weer opgelucht? En nu naar het volgende klus, succes.
Dionneke1963

Berichtdoor Leon » 26 feb 2008, 00:45

Top, blij dat het opgelost is!

Op naar het volgende probleem :D
Leon

Vorige

Keer terug naar Techniek