Je hebt gelijk Govert, bij deze.
Laat ik even vooropstellen dat ik nog geen contacten heb losgemaakt en gereinigd heb. Dat gaat nog wel gebeuren, ik doe elektonika delen ook altijd nadien met tectyl of vaseline in sprayen, dat beschermt lekker.
Wat wil het geval:
Er werd mij verteld dat sinds het plaatsen van 100Watt H4's voorin de ruitenwisser meegaat lopen op het moment dat de lichtschakelaar ingeschakeld word. Zo leek het ook doch:
Ik heb gereden met de auto zonder licht aan.
Als ik dan links de richting aangaf, ging de ruitenwisser ook 1x op en neer. Rechts gebeurde er niets.
Mijns inziens moeten die lampen gewoon kunnen, immers de schakelaar is ook bestand tegen mistlampen e.d. die ook vaak genoeg er bij geplaatst worden.
Maar, licht aan + ruitenwisser gaat mee, zonder licht gaat de ruitenwisser op het linkse knipperlicht mee, geeft toch aan dat er een vreemd stroomcircuitje 'optioneel' is bijgeleverd.
Wat zou de beste volgorde zijn:
- Lichtschakelaar demonteren en reinigen.
- Richting/combi schakelhendel demonteren en reinigen.
- Aansluiting van de lampen.
- Aansluiting van de ruitenwisser.
- Zekeringenkast.
Overigens werkt de signaallicht functie ook niet.
Dashbord functies werken naar behoren.
Please note, although no boardcode and smiley buttons are shown, they are still useable