[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
bekleding voorstoelen 200D : Interieur

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 22 nov 2024, 12:35

bekleding voorstoelen 200D

Alles omtrent het interieur (zoals bediening, bekleding, montage)

bekleding voorstoelen 200D

Berichtdoor RenK » 26 jan 2008, 21:15

Beste allemaal,

Heb net een MBw123-200D gekocht, ziet er voor de leeftijd goed uit.
Alleen de voorstoel is doorgesleten (linker) de bekleding is net als de auto donkerblauw, voor zover ik weet heet de stoelbekleding köningsblauw.
Weet iemand toevallig een stoel met dit soort bekleding te staan ?
Alleen het zitting is stuk.
Ook zoek ik de vloerbedekking van deze kleur voor de voorkant ( links en rechts) deze is er zo te zien uitgehaald en wil hem graag in oude staat terugbrengen.
Mijn broer heeft een witte W123 en daar zit dezelfde kleur bekleding in.

Wie heeft een tip waar ik kan zoeken hiervoor?

Vast bedankt,
Kees
RenK

Re:bekleding voorstoelen 200D

Berichtdoor JantjeV8 » 26 jan 2008, 23:20

Kees,
Goed bezig, is het een Nederlandse??

Plaats eens wat foto's van je auto en je bekleding.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor RenK » 27 jan 2008, 12:06

Hallo,

Heb net even bij onze Duitse MB-broeders gekeken en de kleur is zo te zien de 902 dunkelblauw, bekleding is 002.
Zoek hier dus een stoelzitting bekleding voor en vloerbedekking voor voorin. Liggen nu afschuwelijke uni-rubbermatten in.

Zodra ik hem hier heb maak ik foto's.

groetend
Kees
RenK

Berichtdoor RenK » 24 feb 2008, 21:23

GELUKT !!!!

Dankzij dit forum met Bert in contact gekomen en laat die nu net een nieuwe stoel hebben staan met het "zeldzame" decor dat ik heb !!!!
Blauw met een soort vlechtwerkmotief .

Ook een dashboard en nog wat dingetjes, kan nu de Benz bijna compleet opknappen!!
Vandaag dus oude rommel eruit geknikkerd en begonnen met opbouwen nieuw spul. Dashboard blauw was niet gaaf te vinden dus maar zwart erin dan.
Dus vandaag de oude eruit gehaald en de nieuwe erin gezet. Is wel een hele klus want moet komende week verder, werd te donker buiten.
Zie er nu al geweldig uit ondanks de rommel die er nog in moet.
De oude zaten gaten in naast de trekstarter en aan rechts naar het kastje zag er lelijk uit.

Zal foto insturen als hij weer toonbaar is.

Groetend
Kees
RenK

Berichtdoor AdriaanVogelzang » 26 feb 2008, 19:03

zoals ik net heb geschreven in een ander topic over bekleding, bijna alle stoffen zijn nog nieuw leverbaar. de stof is meen ik 1.50 meter breed. indertijd was de prijs 69 euro per strekkende meter. niet duur vind ik als je je bedenkt dat het zeker 25 jaar mee moet gaan. stof is sowieso duur... zie deze link http://www.steenbuck-web.de/

succes

adriaan
AdriaanVogelzang

Berichtdoor RenK » 26 feb 2008, 21:14

He Adriaan,

Bedankt! had deze firma al gezien in eerder bericht maar niet kunnen vinden. Natuurlijk staat mijn decor er ook tussen maar geen plaatje :-(
Ik heb een type 1 uit 1979 met donkerblauwe bekleding die lijkt op een rietmatje-patroontje.
Zou deze dus moeten zijn: geflecht 1002 blau / blue Code 002
Gezien ze geen plaatje hebben denk ik dat ze hem ook niet meer hebben.
Geen nood heb inmiddels al een stoel met nieuwe bekleding in dit decor gevonden :-) Staat weer geweldig mooi zo'n gave stoel zonder gaten.

Bedankt voor je tip!

Vr.groetend
Kees
RenK

Berichtdoor Bart van der Spek » 28 feb 2008, 20:43

Hallo,
Heeft iemand een foto of plaatje waarop de niveauschroef staat voor het olie vullen van een brandstofpomp voor mijn 123 200D 1978.
Wil verversen maar durf niet zomaar een schroef los te draaien de pomp. In de handleiding kan ik het niet vinden wel dat er 0,4 ltr olie in moet.
Groet, Bart.
Bart van der Spek

Keer terug naar Interieur