[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
De W123 op bezoek bij een M-klasse : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 10:47

De W123 op bezoek bij een M-klasse

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

De W123 op bezoek bij een M-klasse

Berichtdoor Janbenz » 24 feb 2008, 22:28

Wij zijn vandaag bij een kennis op bezoek geweest. Hij is in het bezit van een M-klasse. We hebben over en weer in elkaars auto's gereden. Het deed mij goed om te horen, dat mijn kennis onder de indruk was van het comfort dat de W123 bood. Hij is ook zelf enthousiast aan het fotograferen geslagen. Ik heb met mijn mobiel ook een paar foto's geschoten. Mijn fototoestel heeft het vorig jaar begeven, dus ik zit even zonder. Misschien is de kwaliteit iets minder maar hieronder zie je de M-klasse en de W123 broederlijk naast elkaar.

Janbenz

Re:De W123 op bezoek bij een M-klasse

Berichtdoor Janbenz » 24 feb 2008, 22:32

Ik heb nog even in de M-klasse gereden. Dat was wel leuk, temeer daar de wijk waar mijn kennis woont in aanbouw is. Er komt daar een park met niveauverschillen. De heuvels liggen er al. We zijn dus met de M-klasse naar boven gereden. Nu kan dat nog. Bovenop de heuvel bevindt zich een monument. In het midden daarvan zie je een puma. Deze refereert naar de puma van de Veluwe die een paar jaar geleden in het nieuws was. Ik heb de foto iets heuvelafwaarts genomen. Jammer genoeg zie je niet dat de M-klasse op de top van de heuvel staat. Hij had geen moeite met een steile klim door mul zand.

Janbenz

Berichtdoor JantjeV8 » 24 feb 2008, 22:35

Zoek de 10 verschillen..

JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor alex240diesel » 24 feb 2008, 23:45

100 maal liever een G-klasse
alex240diesel

Berichtdoor Roel280€ » 25 feb 2008, 01:15

De M is gewoon een Amerikaanse auto, met ditto problemen. Heb er echt niks mee. Pauperbakken, vaak. De G is super, zou nog wel eens een mooie lange met leder willen, maar dat is even niet aan de orde. De W123 en de G hebben duidelijk familie-kenmerken. Robuust, lomp, duurzaam, hoekig, simpel, prachtig......
Roel280€

Berichtdoor Topasbrauner » 25 feb 2008, 11:20

Leuke foto's Janbenz! Gaaf om met zo'n ding omhoog te sturen, waar de rest al lang vast zou zitten. Mooi kunstwerk ook, zouden ze in meer van die saaie nieuwbouwwijken mogen doen.
Alles goed met je 123?

Gr. job
Topasbrauner

Berichtdoor Janbenz » 25 feb 2008, 19:52

Hoi Job,

Het gaat goed met de W123. Het lijkt erop dat de carrosserie het houdt na de ingreep van vorig jaar. Ik rij voor mijn doen best veel met de W123. Op dit moment zelfs meer dan met de C.

Met jou ook alles goed Job? Een tijdje geleden nog genoten van jouw foto's van jouw andere wagen. Een W114?. Die metallic bruinachtige. Ik vind het een beremooie auto.

Ik ben het met Roel en Alex eens, dat een M-klasse je niet echt een Mercedesgevoel geeft. Toch is het wel gaaf om eens met zo'n ding te rijden.

Groet,

Janbenz
Janbenz

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto