situatie; een 230 motor, zes pitter, met de ouderwetse dubbele carbs, tweetraps (motor uit,van en in de W114) slaat
af bij koud/lauwwarme motor.
motor start goed (paar keer pompen moet altijd bij die uitvoeringen) en heeft de bekende onderhoudszaken op orde (luchtfilter, Benz.filter, bougie's, beru kabels enz.enz.) maar slaat voor het stoplicht vaak nog af.
m'n pa heeft er meer moeite mee dan ik, dus ik probeer het nog te verbeteren.
bij dit type heb je op de uitlaat ook de zgn. 'hotspot kleppen'. ja, juist, met die veren die altijd roesten. vraag nu; zullen deze wel of niet invloed hebben? de een zegt; maakt niet uit hoe die kleppen staan, heeft geen invloed op het lopen (in koude toestand), de ander zegt; maakt wel iets uit. of ...is het een ander probleem. ik houd het zelf op carburatie/koude lucht probleem. ontsteking enz. geloof ik niet in. verder is de motor perfekt qua compressie en loopt goed. alleen dat afslaan bij lauwe temp. is wat onhandig soms.