[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Levensduur 300D en 300D Turbo : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 10:30

Levensduur 300D en 300D Turbo

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Levensduur 300D en 300D Turbo

Berichtdoor JantjeV8 » 29 feb 2008, 08:17

Ik hoor en lees wat verschillende meningen over de 300 diesels.

Boy schreef laatst dat bij de 5-cilinders dat daar na 2,5 ton km vaak de voorkamers 'uitbrandden'.
Gisteren sprak ik iemand van een revisiebedrijf en die had dat nog nooit meegemaakt. Hij gaf aan dat juist de ondercarters in de frot draaiden.

Ik heb die gewone diesel eens bekeken en vergeleken met de Turbodiesel omdat ik die nou zelf 1 heb staan. Volgens mij is iedere gewone D in een uur tijd om te bouwen naar een Turbo. Aan de brandstofpomp wijzigt zo ik kan vinden helemaal niets. Alleen een oliekoeler op het filter aansluiten.
Werd dat bij de Taxi's niet gedaan??

Ben gewoon benieuwd naar ervaringen van de 'grootgebruikers' van deze blokken.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Re:Levensduur 300D en 300D Turbo

Berichtdoor Govert » 29 feb 2008, 08:27

Op de 300D Turbo worden de zuigers nog extra gekoeld met oliesproeiers, het is niet alleen een turbo erop zetten.

Verder ben ik ook benieuwd.
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee

Berichtdoor Benz300 » 29 feb 2008, 11:51

hallo

de 300 turbodiesel van mij heeft er 557000 op zitten,ik heb de bijna volledige onderhoudsgeschiedenis erbij,dus ik weet redelijk zeker dat er nooit een revisie heeft plaatsgevonden.
er staat in het duitse W123 boek (als mijn vertaling te vertrouwen is) :inderdaad die oliesproeiers,speciale inspuitpomp met zelfstabiliserende stationairloop en overbelastingsregeling voor motor en automatenbak.als laatste trekt de automaat op in de eerste versnelling ipv in twee,zoals gebruikelijk bij alle W123's.

groeten,
john
Benz300

Berichtdoor JantjeV8 » 29 feb 2008, 14:24

Daar haak ik even op John:

ALLE W123 DIESELS met automaat rijden in de 1e gang weg. Dat geldt niet alleen voor de Turbo.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja

Berichtdoor Benz300 » 29 feb 2008, 17:15

hallo

is dat echt zo ? ik citeer :um das turboloch zu kaschieren,durfte der aufgeladene diesel sogar im ersten gang anfahren,ein novum in der 123 baureihe.

uit eigen ervaring weet ik het niet,het zou best kunnen,hoor.ik herhaalde alleen wat ik gelezen had.
of begrijp ik het duits verkeerd ?

groeten
john
Benz300

Berichtdoor Govert » 29 feb 2008, 17:34

In mijn handleiding van de diesels staat niets over in welke versnelling hij optrekt:
http://home.planet.nl/~gms2/handleiding ... ina45.html

Terwijl in de handleiding van de benzineversies er voor de 200 en 230E een zin opgenomen is dat de automaat in 2 wegrijdt:
http://www.xs4all.nl/~ipenburg/Mercedes ... nual/?p049

Kennelijk rijden de 250 en 280E ook weg in 1?

Het kan ook nog dat het afhing van welk type automaatbak eronder hing.

We raken zo wel van het onderwerp af.
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto