[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
slepen : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 01:06

slepen

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

slepen

Berichtdoor Mart49 » 03 maart 2008, 00:21

Hallo allemaal,

Mag je een automaat slepen.

Mart49
Mart49

Re:slepen

Berichtdoor Dionneke1963 » 03 maart 2008, 00:25

Ik heb de mijne laatst ook moeten slepen, maar ik dacht dat je hem 120Km mag slepen met een niet hogere snelheid dan 50KM/h, anders de aandrijfas los koppelen of een ambulance.<br><br>Post edited by: Dionneke1963, at: 2008/03/03 20:34
Dionneke1963

Berichtdoor Markparket » 03 maart 2008, 00:43

Hallo Mart,

Je mag de auto slepen met een maximale snelheid van 50 km/u over een afstand van maximaal 120 kilomter.

Andere mogelijkheden zijn de wagen met aangedreven as van de weg te tillen, of een auto transporter.
Ook is het mogelijk zoals Dionneke aangaf de aandrijfas los te koppelen.

Je kan de automaat zelfs aanslepen:

Contact aan, bij koude motor en bak 30 km/u en warme bak 50 km/u gaan rijden en dat twwe minuten volhouden om oliedruk op te bouwen.

Dan de handel in L zetten. Als de motor aanslaat in N zetten en uit laten lopen.

Let wel op: als de motor na enkele seconden niet aanspringt, de hendel ook in N zetten om schade aan de bak te voorkomen!

Succes,

Mark
Markparket

Berichtdoor 2m1300TDT » 03 maart 2008, 00:43

Niet sneller dan 50km/u klopt.

En je versnelling wel in de N zetten ;-]
2m1300TDT

Berichtdoor Kenny » 03 maart 2008, 00:44

Staat allemaal in je instructieboekje, als je die niet meer hebt laat het even weten dan kan iemand anders even voor je kijken. (ik doe het nou niet meer ik zit al lekker in slaapkleding en ga niet meer de auto opzoeken haha)

Maar effe to the point, je mag hem idd slepen onder een aantal voorwaarden die ik effe niet uit me hoofd weet.

Slaapse!
Kenny

Berichtdoor Kenny » 03 maart 2008, 00:45

Zit ik hier te typen en zodra ik het plaats alweer twee posts!
haha
Kenny

Berichtdoor Mart49 » 03 maart 2008, 00:52

Bedankt allemaal voor de snelle antwoorden, ik weet genoeg.

Groet,

mart49
Mart49

Berichtdoor Dionneke1963 » 03 maart 2008, 21:32

Gewoon voor de duidelijkheid.

http://www.xs4all.nl/~ipenburg/Mercedes ... ual/?front<br><br>Post edited by: Dionneke1963, at: 2008/03/03 20:35

Dionneke1963

Berichtdoor Mart49 » 03 maart 2008, 21:48

Vandaag heeft de anwb hem toch aan de praat gekregen en hoefde dus niet gesleep te worden, gelukkig want de anwb brengt de auto niet buiten de woonplaats.
Ik heb hem naar D&SSD in den haag (het forepark) gebracht om de startmotor te vervangen.
Dus ik hoop hem morgen weer op te halen.

Mart49
Mart49

Berichtdoor Mart49 » 06 maart 2008, 17:11

Vandaag mijn auto weer terug en start weer uit de kunst, 217 euro armer.
Maar goede service bij D&SSD in den haag op het forepark.

Mart49
Mart49

Berichtdoor Hans230CE » 07 maart 2008, 10:50

Mart,

als het de startmotor was; nooit geprobeert om er eens een tik tegen te geven met een stang of hamer, wil soms wel eens helpen.

Al is het toegelaten, ik zou mijn automaat nooit aantrekken, lijkt me toch niet zo gezond voor de bak
_________________________________________________________________________________

A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor johannes230ce » 13 okt 2010, 23:47

Vraagje over slepen uit de handgeschakelde hoek.

Het verhaal: een defect gehad onderweg. Thermostaat kapot. Daardoor ontplofte de radiateur.
Mijn auto is achter een bergingswagen gesleept met de voorwielen in de lepels. De achterwielen reden mee over het asfalt.

Het koelsysteem is weer gemaakt maar sinds dit gebeuren kraakt mijn versnelling als van de 2e naar de 3e versnelling schakel (tanden poetsen). Al denkende kwam ik erop uit dat dit dan tijdens de sleepaktie moet zijn ontstaan. Met het koelsysteem zie ik geen verband tenminste.

Ik heb een handgeschakelde 4 bak. Als je de versnelling in zijn vrij zet, dan is de auto toch gewoon sleepbaar denk ik. Of zijn er beperkingen zoals ook bij een automaat? Iemand een idee hierover?

groeten > Johan
johannes230ce

Berichtdoor Rupsje Nooitgenoeg » 14 okt 2010, 20:45

Volgens mij is een handgeschakelde bak, mits voldoende olie, gewoon te slepen.

Groeten Jeroen
Rupsje Nooitgenoeg

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto