[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
HELP, ik heb sinds 3 dagen een 240D : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 05:56

HELP, ik heb sinds 3 dagen een 240D

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

HELP, ik heb sinds 3 dagen een 240D

Berichtdoor merry » 19 okt 2008, 21:18

mensen ik heb sinds 3 dagen een 240D gekocht uit 1982, helaas ben ik zelf niet technisch genoeg om hem een grote onderhoudsbeurt te geven.
ik wil namelijk alles verversen qua ollie en filters in de auto. ook zijn er een aantal mankementen, zoals de cv die niet goed functioneert en de brandstofmeter die heen en weer schommelt.
Is er een liefhebber die tijd en zin heeft en natuurlijk tegen vergoeding terecht kan, dan hoor ik dat heel graag.

mijn Mercedes en ik wachten.
Please note, although no boardcode and smiley buttons are shown, they are still useable
merry

Re:HELP, ik heb sinds 3 dagen een 240D

Berichtdoor Semrick » 19 okt 2008, 21:32

Hallo Merry,

Allereerst gefeliciteerd met jouw 240D. Dat zal best goed komen.
De niet werkende CV is een veel vaker voorkomend probleem veroorzaakt door een lekje in het vacuumsysteem. Hierover is op de site veel info te vinden. De benzinemeter zal worden veroorzaakt door een vuile tankvlotter. Ook daarover is het nodige geschreven en te vinden.
zie bv deze externe link: http://www.hanshehl.de/tipp19.htm

Het verwisselen van vloeistoffen en filters stelt niet zo heel veel voor. Mocht je het zelf niet kunnen of willen zijn er misschien wel leden bij jou in de buurt van Utrecht die je willen helpen/adviseren.
En anders kun je het ook laten doen door garagebedrijf Klasse Klassiek te Utrecht. Dit is de oprichter van deze site dus dat moet lukken daar.
http://klasseklassiek.nl/

Ik zag overigens dat je bij projecten een identiek topic had geopend. Die is door mij verwijderd omdat het niet de bedoeling is om meerdere identieke topics te openen. Dat komt het overzicht niet ten goede.
Groeten,

Rickert
Semrick
Erelid

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Keer terug naar Techniek