MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 08:53

Hoera, een goede APK!

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Hoera, een goede APK!

Berichtdoor Roel280€ » 06 maart 2008, 12:45

Het blijft altijd even zweten, hoe goed dat je denkt of weet dat je auto ook is. Vandaag de APK bij een goed, onafhankelijk keuringsstation.

De keurmeester was zo klaar, na net voor mij een 5 jaar oude Seat afgekeurd te hebben. Mijn 28-jaar oude 280E doorstond de jaarlijkse test met glans. Enkel complimenten en verhalen hoeveel oude Mercedessen bij hem door de mand vielen. 0 aandachtspuntjes. Wel, eentje, de rechter ruitensproeier deed het niet goed.... :)

Nu weer een jaartje vrolijk doorrijden!
Roel280€

Re:Hoera, een goede APK!

Berichtdoor Trouwkoets » 06 maart 2008, 12:49

Gefeliciteerd. Hoe is het met je waterpomp?
Trouwkoets

Berichtdoor Roel280€ » 06 maart 2008, 12:52

Haha, goed! Er zat nog wel veel oud groen spul tussen de slangen, maar alles lijkt weer lekvrij.
Roel280€

Berichtdoor bertjebenz » 06 maart 2008, 21:40

he Roel, toppie die apk, en blij om te horen dat de waterpomp ook nog
goed is. (3x is dus toch scheepsrecht)
bertjebenz

Berichtdoor Roel280€ » 06 maart 2008, 21:58

Bertje! Inderdaad ja, de waterpomp doet het goed, de koeling is weer op orde. Het rijden van/naar de APK en het goede resultaat daar deden me besluiten een extra rondje te rijden, schuifdakje open, kachel iets aan, jaren'80 muziek op het jaren'80 TDK SA90 cassettebandje, heerlijk zacht motorgeluid. Deze bak doe ik nooit meer weg! Bij de keuring keek ik mee op de brug en vooral het feit dat motor en bak van onderen nog als nieuw lijken, zonder sludge of vieze meuk, bepaalden de complimenten van de keurmeester. Ironisch was het wel, dat hij daarvoor een Seat Cordoba had afgekeurd, die wagen zat vol electronische foutmeldingen, liep slecht, motor management storing, geen getik van de richtingaanwijzer in het interieur (vervanging: 200 Euro!) en andere ongein. 2003 Seat vs. 1980 Mercedes .... 0 - 1.
Roel280€

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto